Hej hopp, galopp….

Vem fan är Gunnar? Det undrar jag, det är inte ESCM, den kan vara han jag träffade under måndagskvällen. Men jag har ingen aning. Taskigt att skriva kommentarer som gör mig konfys… JAG VILL VETA!

I kväll, i natt, idag:

Så här. Jag vaknade. Jag var hemma. Jag fortsatte vara hemma, så gick jag till Biskops, och när de stängde så såg jag en polare på Lilla Örebro, gamla stället, nu omgjort, på min hemväg. Jag gick in där då de inte låst dörren, jag blev glatt överraskad. Köpte en bira, fick en bira, köpte en bira till. Underbart att se hur de där kring 30-bast hade det. Jag garvade högt, jag hånade (de raggade på samma ålderskategori-dum-brudar), och de försökte håna mig för min dialekt, men jag är som en gås på det där. Jag vann.
Krögarn känner jag och han var snäll.
Och de andra… Tja, moderatkungen var där, som jag hånade (jag är ju för i helvete Västeråsare och därigenom gammal stataradel, och genom detta vänster, och en stor hånare), och vi hade trevligt.
Sedan gick jag hem. Berusad som fanken, och god. Det var min kväll.

Mina stålar går tillbaka i systemet, helt klart.
Nu blir det arkeologi, historik, sport, gammal musik, med lite Örebro där i början… Och så blir det liksom Snoddas av rubbet, med Hyland och sin hit:

Men vänta, jag bara bongar ur, ballar ur, bara kör, ha-ha-ha.
Kolla här. Sven-Erik ”Fotbojan” Magnusson från Sven-Ingvars kör med Zarah Leander, en Fröding:

Och så Sarah, kan inte undanhålla detta klipp,  i den fina nazirullen från första hälften av 40-talet, kanske en UFA-rulle från 1944, sjunger för ett gäng SS-mördare i slutet av kriget, se slutet av klippet, kolla kragarna.
ALLA i Tyskland gillade denna värmländska (inklusive min tyska flickväns föräldrar i början på 80-talet), och hon var jävligt snygg då, men hajade hon verkligen ingenting, kompis med Gobbels och alla som hon var…:

Alla får bedöma själv. Eller, man ska förlåta alla som är snygga. Snygga behöver inget annat, det är bara att fortsätta vara snygg, så ordnar sig allt.

Äh, det är är nyårsafton, klockan är snart två. Det är 22 timmar kvar till det nya året. Är det heligt? Inte fanken, det är fjant!
Men nu lägger jag ut.

Rocka!

Och var är mina förlorade cdb:are?

Flänsost.

/Baronen

5 Responses to Hej hopp, galopp….

  1. Sterge skriver:

    …men du har ju oss!
    Gott Nytt på dej/er alla!

  2. Gunnar skriver:

    Gammal bekant till Bagari. Ursäkta. Sedan har jag lovat bilder på Hipp Häpp (dvs Kvällspressen nästan) från Blue Mondays 5-årsjubileum, men det verkar inte bli av att jag scannar in dem.

  3. baronen skriver:

    Gunnar: Okej, he-he, låter nästan lite argt det jag skrev däruppe, så är dock fallet. Jag var mer nyfiken. Skulle hur som helst vara jävligt kul att få kolla de där bilderna någon gång. Själv var jag väl inte med hela tiden då jag bland annat flyttade hit till denna härad, men från början i alla fall. Jäkla länge sedan är det.

  4. Gunnar skriver:

    Javisstja, de fortsatte ju med Mike Turner. Det hade jag glömt. Har dock inga bilder från den perioden, dock en inspelning av ett radioprogram där delar av deras demo spelas (en låt tror jag, I’m Tore Up). Bilderna är enbart från Blue Mondays 5-årsfest, Bagari & The Breakers och Svartåns Delta spelade åxå, enligt bilderna vill säga. Brukar läsa bloggen här ibland som avkoppling.

  5. baronen skriver:

    Gunnar: Jepp, jag var som Beatles Pete Best där… Men har du bilder, och har du tid, och tillgång till en scanner, skulle många av oss bli glada som fanken om de skickade över lite gottisbilder till mig så jag kunde lägga ut här. Bara så du vet. Rock!

Kommentera

