Det är tisdag morgon

Jag hade tänkt vara dum i huvudet och gå ut i kväll, igen. Kanske bara för att inte hela livet ska kretsa kring jobb och hem. Måste liksom ha något annat, men det vet du, Cybern. Det har jag sagt förut. Sket hur som helst i det. Och det är jag glad för, heja Barro, du stod emot.
Sitter och garvar nu i alla fall. Har just kollat in tio-minutersfilmen av Wåfflans kaotiska nyårsafton med Kariokie-musik och dans och ett uppträdande med en fågeldansdocka (av Wåfflan), ha-ha-ha. Det går hett till på festerna därborta i Västerås, ha-ha, rekommenderas. Klicka på länken och när ni kommer till sidan, scrolla ner lite och klicka på den blå bilden nedanför rubriken ”wmrazek´s Video Clips (1), så kommer härligheten:

http://www.ustream.tv/channel/livefromv%C3%A5fflan

Hm, plötsligt så har jag en massa webbsidor att hålla reda på, och grejsa med. Den här, partysajten, ny jobbsajt, ännu en annan jobbsajt, och några andra där. Pust. Men det är kul när det fungerar. Och det gör det. Tyvärr har jag väl varit lite taskig mot just denna sida på webben. Ska ta mig samman. Ibland behöver man ”jussom” ta en paus. Det är ju på tolfte året nu, och ett gäng veckor med segt cyberdagboksbloggande är mig nog egentligen väl förtjänt.

Såg att fRa har släppt ny skön musik. Det ska jag kolla in närmare rätt snart.

Fick skön bild idag från en lirare som heter Gunnar och som kollar in här ibland. Från en Hipp Häpp-spelning någonstans brevid Stopet. Han visste till och med att det var när Blue Monday fyllde 5 år. Jag har ingen aning, inget minne alls, he-he. Men vi känner ju igen lirarna. Hm, är det Lill-Binge på batteri därbakom månne?
En grej till. Tänk att vi hade det namnet, flera år innan Hip Hop kom. Vi var fanken först! De är plagiat. Tack som tusan, Gunnar!! Hm, hette vi Hipp Häpp eller Hipp Happ? Kom inte det där från uttrycket ”det är hipp som happ”, dvs ”spelar ingen roll”.

hipphapp-80-tal

(Bilden något beskuren för att bli så bred som möjligt i denna kolumn. Så unga, så smäckra, så 80-tal, he-he. Foto: Gunnar M.)

Japp, det får räcka för nu. Är trött. Dags att inta fosterställning och trycka in tummen i munnen.

Rocka bölja!

/Baron

4 Responses to Det är tisdag morgon

  1. Bagari skriver:

    Nu blir man fanimej nostalgisk. Är ganska säker på att det är Svartåns Deltas gamla PA i bakgrunden. Tror även att jag lirade på denna tillställning med Bagari and the Breakers…Och fotografen, är det månne Gunnar Mohlin, aktiv i Blue Monday?

  2. baronen skriver:

    Baggo: Jepp, du har nog helt rätt. Det är Gunnar som skänkt mig detta foto. Kul att din gamla polare hittat hit. Kommer du ihåg mer? Vi måste snacka i telefonen. Rocka bajskorv!

  3. Våfflan skriver:

    Hahahaha!!! Så kul att videon funkar nu, jag fick inte igång den i början och hade nästan gett upp. Det var lite livat där på nyårsafton.

    Nostalgisk är rätta ordet… har ingen aning om vilken lokal det var. Visst är det Svartåns PA. Finns det kvar? Hipp Häpp hette vi först, sen Hipp Happ för att det var mer internationnellt… ( inget ä).

  4. baronen skriver:

    Wåfflan: Videon rular. Kan du inte kort redogöra för vad som hände, varför alla störtar ut, och hur du blev en dock-master där på slutet??? Ha-ha-ha!
    Jag fick lite info om den där bilden av Gunnar, som skickade den. Det är där vid Stopet, brevid eller ovan. Jag kommer inte ihåg ett skit från den spelningen. Men det är tydligen Svartåns Deltas sånganläggning.

Kommentera

