Mr President elect Obaaaaama

Sug min såg tvärs över, som en cross-cut-saw!
Jag kör ju ComHem. Då har jag internät, tävä och täläfån.
I mitt abonnemang så har jag CNN. Underbara kanal, ibland. I kväll, i natt, så visade de cermonierna för Obamas maktövertagande i Vita Huset.
Folk jublade. De hade sedan middag, och två av höjdarna segade ihop. En gammal rackare, som såg pigg ut när Obama hälsade på honom (jag såg detta live, CNN är dä shit), och så Ted Kennedy, brorsa till president John Kennedy och Bob Kennedy, bägge mördade där på 60-talet, 63 eller 64 för presidenten och 68 för Bob, var det väl?
Han har haft, hade, hjärntumör, och nu ballade hans kropp ur. Det skumma var att de såg så pigga ut bägge när Obama kramade om dem, de log och allt verkade vara okej. Sedan satt de vid samma bord, bägge. Jaja. Kanske de drabbades av matförgiftning. CNN fick inte vara med när de började äta.

Så såg jag den där likbilen åka sakta upp till Vita Huset via Pännsylvania-gatan, med 5 centimeter stål och nya presidenten med fru i. Folk skrek, såg ut som de flesta var negrer. Det måste vara helt otroligt för den folkgruppen. Jag blir fanimej rörd. Gamla slavar-släktingar, som under min unga uppväxt inte ens fick gå på samma mugg i sydstaterna, nu har de en av sig sjävla som president.

Och det var snutar som fanken. En rad som kollade folk, som hade blivit kollade innan de fick komma fram på gatorna, och en rad som kollade själva kortegen, och några som kollade mitt emellan, och Secret Service-gubbar som gick vid bilen.
Då går han ut, och går där, i sju minuter. Och snack-påsarna på CNN bara håller käften, de tror inte det är sant. Han och frugan vinkar till folket och bara diggar läget. Sedan sätter de sig i kärran som är skottsäker igen, kommentatorerna sätter igång. Men går ut igen, lite senare, vinkar, diggar läget liksom.
Jävlars vad Obama vann poäng där.

Jag såg också Bush dra iväg där, men det var tidigare, med helikopter, till en flygbas i närheten. Så var han väck. Minns en scen i en Michael Moore-film, där man ser att Bush blir överfallen och inte kan gå två meter på den där sträckan Obama gick 7 minuter, innan folk slänger skit på honom. Det var då. Nu är nu.

Man får höra svarta företrädare, från den gamla medborgarrättsrörelsen, vad de tycker, tänker, och alla tycker det är otroligt. De är rörda, alla är rörda, alla gillar den unga presidenten (som fanken till och med är yngre än mig).

Jävlars vilka krav han har på sig. Men han bor i amerikat. Han är inte Jesus eller någon annan Gud. Det är inte han som bestämmer. Men kanske, bara kanske, kan han göra skiten (jorden) lite bättre. Vi får se. Vänta och se.
Det är första gången en svart man har alla kärnvapenkoderna och är den mäktigaste mannen i universum efter E.T.

Såg vice-presidenten, förra, Dick, åka rullstol ut från Vita Huset. En av de största krigshetsarna. Vilken grej.

Så, nu är det så här.
Obama fixar Israel-Palestina-prylen. Obama fixar Afghanistan-grejen. Obama fixar Irak-kriget. Obama slurar Nord-Korea. Obama ordnar upp stämmningen i Mogadishu. Obama polar ihop det med Cuba. Obama stänger fånglägret Guantanomo (eller vad det heter).
Obama löser allt.
Sedan fixar han finanskrisen.

Men vad är finanskrisen?
Är det inte bara massa spekulationssvin som missar stålar?
Okej, vanligt folk får sparken. Men handlar inte krisen om svin som spekulerar i aktier och värdepapper, att de förlorar pengar. Börsen gick uppåt, varje dag i fjorton miljoner år, så går den neråt några månader, för några spekulerat för mycket. Oj så synd om spekulations-svinen.
De enda det är synd om är folk som förlorar jobben.
Men vi måste ändå ha bensin, mjölk, köttfärs, och allt det andra. Så låt överklassfittorna ha sin finanskris. Må de drunkna i tårar. Vi kommer att klara oss, vi andra.
Och kanske kan vi hänga dem i deras slipsar.

——-

Jag delade ut mina specialtillverkade reklam-kort för 50party i kväll på Biskops.
Natalie, Ted, Sofia, Pyrre och Perra fick. Perra är på gång i 180, med barnen, och kanske frugan, Natalie och Ted nästan lika mycket. Ska lämna ut fler.
Har lämnat till polskan (Katarina) och hon finner det inte för otroligt att hon och hennes gull-gosse herr P dyker upp. Men jag har inte lämnat på jobbet, inte ännu, bland alla kollegor. Väntar, kanske till i morgon. He-he.

——-

Senaste veckan har jag fått spel två gånger på jobbet. Idag fick jag det igen. Bad om ursäkt sedan. Bad en adapt att dra åt helvete eller gå ut, eller något.
Undrar varför jag är så känslig. (När jag fick vila mig, så klurade jag ut det hela, vi blev sams).

Det händer grejer med mig, i min hjärna, i mig. Ingen har förberett mig på allt detta. Att bli äldre, utan att ha det där man ska ha då, villa, fru, hund, odrägliga egoistbarn.

Så det snurrar för mig.

——–

Fulgaggade med grabbarna som har ”Lilla Örebro”-restaurangen på vägen till Biskops, på gågatan jag går förbi på vägen till RIKTIGA krogen. De kom dit (till riktiga krogen). Vi hade det trevligt där på Biskops. Snackade skit i massor. De är fräna. Ville ha med mig vidare, men jag tackade nej eftersom jag ju har jobb tidigt nu på onsdagsmorgonen. De fick inga ”reklamlappar”. Men kanske sedan.
Man ska förtjäna att hänga med mig, Jimmie och Häcko. Eller vara knug.

Äh, hade väl annat att säga. Men nu, efter tre bira, och efter att ha  sett Obama live på CNN, efter att gått ner på krogen och hem igen i ett töigt Örebro, så har jag inte det längre. Så jag säger stopp här.

Rocka olla!

/Baron

2 Responses to Mr President elect Obaaaaama

  1. Stoffe skriver:

    Hussein Hurra
    är Presiden i USA!!!
    🙂

    Upptäckte just att dotra mi bloggar!
    http://www.cciccii.blogg.se
    Är inte det lite sjukt? Hahaha 😉

  2. baronen skriver:

    Stoffe: Ha-ha, he-he, ”Pang på rödbetan bara” som det står i infon om henne på sidan, jösses! Ha-ha! Verkar hur som helst vara en fräsig böna. Du har tur.

Kommentera

