Neil Young är aldrig fel

Han bara kör på, he-he.
Hans senaste video är tydligen (hittade den på SVD:s web, av alla tidningar) riktad till både finanskrisen och bloggar.
Härligt amatöristisk med oskärpa, äpple och folk som bär ut TVn och allt. Men låten växer fint, som det brukar göra när Young tutar på. Kul att han hittat webbkameran på sin bärbara. Go for it:

/Baron

8 Responses to Neil Young är aldrig fel

  1. Petronella skriver:

    Stört. Jag som precis läste en så bra ”retro-krönika” om Neil av Lennart Persson.. och tänkte, nä nu MÅSTE jag gå hem och lyssna på Out on the weekend, den är ju kalasbra. Men så glömde jag det. Men nu blev jag alltså påmind igen. Joråsåatt.

  2. baronen skriver:

    Petronella: Kom igen, ge mig länken, om krönikan var på webben, så jag kan glutta. Och man kan aldrig springa ifrån bra musik, vet du, he-he. Rocka!

  3. Petronella skriver:

    Krönikan var i mitt senaste pappers-nummer av Sonic, och de snåla jävlarna verkar inte ha lagt ut den på nätet… Men denna tidningen var det iaf http://www.sonicmagazine.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2849&Itemid=110

  4. Petronella skriver:

    Och det var inte en krönika förresten, såg jag nu, utan en recension!

  5. baronen skriver:

    Petronella: Aha, okej. Känner inte till den blaskan. Får se om jag får syn på den rent analogt någon gång, he-he. Och krönika eller recension är hipp som häpp. Det är alltid kul att läsa om hjältarna, och Neil är en sådan för mig (tillsammans med en jädra massa andra). Rock!

  6. Petronella skriver:

    Ojoj då ska du läsa Lennart Perssons texter.. varje nummer av Sonic innehåller något han skrivit om de gamla hjältarna! Det är så roligt att läsa nytt fräscht välskrivet om gammalt gött bra liksom. Så får man nya (gamla) tips på vad man kan lyssna på. (Kanske inte du behöver men. Jag som är ung 80-talist gillart skarpt)

    Rekommenderas!

  7. baronen skriver:

    Petronella: Var glad åt att vara ”ung 80-talist”. Jösses vad gött du har att upptäcka musikaliskt. Jag ”sparade mig”; ha-ha, det låter ungflicksaktig med råge, men alltså, jag HATADE Led Zeppelin för jag var sådan blues-diggare och tyckte de bara hade snott från de riktiga snubbarna i Chicago och södern. Sedan, någon gång på 90-talet, började jag lyssna på dem och OJ!!!! Det var helt fantastiskt. Jag hade något schyrre kvar att lyssna på, det var så fränt.
    Hjälp, vad menar jag med detta apråpå din kommentar, jo att jag inte kan allt, inte diggar allt, men jag vet att jag får äta upp mina musikfördomar, alltid, och att de då smakar väldigt gott.
    Kul att han heter Lennart Persson, precis som ena gitarristen i vårt gamla band, Lelle, he-he. Ska snoka rätt på Sonic.
    Rocka!

Kommentera

