John Mayall på fredagskvällen

Så här innan jag går ut och slösar bort massa stålar på malt, enbart för att hålla konsumtionen igång så att hjulen rullar på Keynes sätt och ekonomin kommer igång igen, drabbas jag av John Mayall. Den engelska bluesens fader, uppfostrare av alla rockslynglar som sedan blev rikare än honom. Lyssnar på honom på Spotify och slås av hur jävla bra drag det är. Letar på tuben och hittar inget där han och bandet lirar med rörliga bilder från förr, förutom den här under. En låt utan trummor, där han lirar munspel, sjunger och spelar gura. En snubbe på bas där brevid. Påminner om mig och Baggo i Lill-Runes begynnelse där på 80-talet faktiskt, he-he, fast utan munspel då.
Mina två första LP-skivor var, detta är sant: Den amerikanska utgåvan av Jimi Hendrix Experience ”Are You Experience”, hårt kartongfordral och ”The Best of John Mayall, volym 1”
Inte fanken undra på att man bleve en diggare av blues då inte. Dock, man kommer bort från det ibland. Kanske man behöver pauser. För nu är jag på som tusan. Igen.

Rocka fläns!

/Baron

Kommentera

