Lite Stones

Snubblade över den här tuben nyss. Den känns frisk. Rolling Stones i Hyde Park 1969. De visar grabbarnas brudar där i början (får återkomma till den biten någon annan gång). Och så är ju motorpojkarna där nedanför scenen som kuriosa. Men i övrigt. Vad har man för anknytningar…
Jag har aldrig sett Stones. Törs inte. Då bangar hela rubbet, magin, om de nu har den fortfarande, försvinner. Och jag har ju alltid tyckt Beatles varit bättre. Men det är ju en annan grej liksom. En kul grej är ju att basisten, som syns på videon nedan, herr Bill W, vilket jag väl tjatat om här tidigare under åren, skrev sina memoarer och berättade att han gökade på en Örebroböna här på 60-talet (två spelningar här tydligen under det decenniumet), och var chockad över att bli bjuden på frukost i köket av mor och far på morgonen, he-he. Undrar vilken tant det är nu? Någon som man går förbi vid ICAs mjölkdisk varje dag? Hylling för fanken!

Bela och jag åkte ju också till Västerås för en massa år sedan och träffade då på han den blåa gitarristen i videon. Han lirade där i hamnen, vad nu stället hette. Trevlig lirare hur som helst. Vi gaggade ett tag där. Och vad hette/heter han nu….hm..(letar i huvudet) jo, Mick Taylor.
Så, Örebro härad, är skrytigt, dels med mig, ha-ha, men vi har många Stones-referenser här, ha-ha, HA-HA-HA (galna professorsskrattet).

Nä, nu ut och hitta en 60-talsbrutta med lite drag i, som vet vad en rubank är! Kvällen är ung. Hallå bankomaten, nu kommer jag!

Rocko!

/Baron

6 Responses to Lite Stones

  1. LelleP skriver:

    Kuriosa: Måste bara nämna det (lite stolt – gillar ju Stones) …en av mina brorsor var ihop med Bill´s frus (Astrid) syrra ett tag. Han träffade Bill några gånger hos damernas föräldrahem någonstans i eller utanför V-ås. Vad syrran hette vet jag inte – dom var väll 14-15 nånting så det måste ha varit runt 64-65. (Min brorsa hette Rune i allafall – det kommer jag ihåg (dog -75, 25 bast)). Brorsans engelska var lite primitiv då så det var nog inga djupare diskussioner dom hade får man anta.

    – Apropå anknytningar.

  2. Stoffe skriver:

    Blir Du nervös av kolla på den här? Det blir i alla fulla fall jag!!! 😉

  3. Stoffe skriver:

    http://www.youtube.com/watch?v=RQrQLvBQax0&feature=related

    Blir Du nervös av kolla på den här? Det blir i alla fulla fall jag!!! 😉

  4. Henke skriver:

    Riktigt nervpirrande den där Dixon.

  5. baronen skriver:

    Lelle: Vafanken, då är du ju släkt med Stones! Vilka grejer. Men hon var väl från Västerås, den där Astrid som man ser på gamla stonesbilder ibland?
    Om brorsans dins engelska var primitiv gjorde nog inget. Vid den åldern är det hormoner som styr, och annat konstigt, det funkar ändå, man behöver inte samtala, he-he (tro, mig, jag är i branchen och ser). Din anknytning rular hur som helst! Hell!

    Stoffe: Herr Dixon är väl den kille som skrivit typ alla jävla blueslåtar som finns, då blir man nervo, när man hajar det, he-eh. Har inte stammats så efteråt förrän Bachman Turner Overdrive körde ”You ai-i-int seen no-thing yet” på 70-talet. Har just klickat den som en av mina favvisar, och den är nu på listan på mitt youtube-konto. Ja, just det, Ttaaalkaking oooooffff my generaaaaattiitiition med The Who, snacka om rip off!

    Henko: Grabben styggar!

  6. Stoffe skriver:

    Glömde hedra Lelles Stonesstory som ju borde nå en betydligt större publik, om den inte redan gjort det!?

    Fint staccato där oxå på BTO!!!
    Även The Who!

    Stygg, styggare, styckmördare!

Kommentera

