Lönedag

Kunde komma till jobbet sent idag. Och gjorde det. När de andra började gå hem hade jag just kommit dit och kopplat upp mig (burit in min bärbara och satt igång). Fixade en massa. Skönt med sådana dagar (och kvällar), ingen som stör, man bara förkorvrar (!) sig och lär sig saker och kollar på grejer som man har nytta av sedan. Det finns ju inte tid och pengar för detta med fortbildning och kollning under vanlig dagtid så därför bör man fanken bli hyllad för att man gör det på kvällarna, efter vanliga jobbtiden. Fy fanken!

Fick igång ett gäng datamaskiner och behövde vänta på att de gjorde sitt med sina prylar (några timmar). Kom för mig att sätta på en rulle. Det blev den sköna franska 50-talsrullen Rififi. Jag kollade på stora duken, i en bekväm stol, med stereoljud och kände mig som en kung. Och visst, jävlars vilken rulle det var. En föregångare, som många av dagens regi-valpar diggat och hämtat inspiration från. Läste någonstans att kritiken mot den, då den kom, förutom att den var otroligt våldsam, var att den så noga berättade hur man gör sådana där kupper och brott, så smart, att den skulle få igång en brottsvåg, ha-ha.
En tuff rulle, där man inte drar sig för att bälta upp en böna ordentligt (smacka på med bälte). Jösses, vilken rulle. Alltså, det man är van vid är ju att barn och kvinnor alltid klarar sig från åverkan i mäjnstrim-rullar.
I amerikanska filmer kan de med visst motstånd låta en kvinna mörda en annan kvinna, men aldrig låta en man mörda en kvinna. Men nu är vi i Frankrike, och en man piskar upp en kvinna med en livrem (vilket man inte får se rent grafiskt, mer än efteråt, med ärren). Alltså, aregghh, jag är naturligtvis emot att man gör så I VERKLIGHETEN (måste skriva det, idioter läser här och kan inte skilja mitt filmintresse och mina tankegångar från verklighetens Baron), Jag diggar att man vågade visa och antyda detta för över 50 år sedan i filmvärlden, innan moralisterna fick makten helt över filmen. Elakheter och ondska ska fanken visas, åt alla håll, eller inte alls. Film ska göras av människor som vill visa något utifrån en historia, inte utifrån okunniga fegisars perspektiv. Njut av träjlärn:

Smaskigt va?

Och i första delen av filmen så kör de ett shownummer med en böna på en obskyr klubb (läs: bordell). Tamejfanken, jag diggar (jävlars när hon ligger där i trappan, ha-ha, jag dånar, vilken donna, jag gifter mig med henne, fast hon är 98 bast idag, eller nått, ha-ha):

Hm, minns nu min första repa till Paris, som ung tågluffare i andra hälften av 70-talet, promenaden från Gare Du Nord, förbi dessa damer… ARghhh, det där tar jag någon annan gång.

——

Tja, äh, ja vadfanken mer… Äh, skiter i det. Cybern måste förtjäna!
Kanske jag skulle börja Twittra här istället. 140 tecken då och då, rätt ofta. Lätt att läsa?
Hm, ju mer jag tänker på det….

Twittringsblogg från Baron (via SMS och snabba inlägg via webben):

”Äter en hamburgare, de är god. Skas nart gå över gatan till barbererskan!”

”Sitter på busen. Det ä roligt att åka buss. Många pratar högt i sin mobbilier!”

”Kastade just min sop-påse (garvar)!”

”Härligt, vad jag har jag borstat tänderna igen!”

”Det var nära att isflacken fällde mig. Varför sadnar man inte mer istan?”

”Mn säger att hyland var bra, men Olsdberg är mycke bättr! (ler)”

”VAr människan verklign på måne? Jag bet inte det jag! (hm)”

———–

Äh, jag är ingen jävla populist. Jag skriver långa prylar om jag känner för det. Det är jag. Sådan är jag. Kyss mig i bajsan, jag äger mig själv.

Håller på att tömma min mobil, via blåtand till datorn, så jag får lite utrymme att ta nya kort. Den jäveln har varit full sedan i somras och jag har inte kommit mig för att lägga över alla bilder. Nu, just nu, i denna skrivande stund så sker detta. Det som oroar mig lite med detta, i en fart av ungefär 50 kb i sekunden, ja, utan sladd, det är ju Mac, he-he, är att det nu gått ungefär TVÅ TIMMAR och ännu har inte det ena minneskortets bilder hunnit kopierats över.
Jag köpte en supertelefon (Eriksson) för tre-fyra år sedan, ville ha det värsta som fanns, då. Och fick det. Vi snackar GigaByte i minne. Och så har jag ju det där extrakortet i apparaten. Nåväl….

Grejen är, att när jag väl får över rubbet, så har jag en telefon med kamera igen, som jag kan använda (den har alltså varit full). Och då, då ska jag börja ta lite mer bilder och lägga upp här.
Fatta, ett MMS hit och bilden ligger här, som förr. Jag tycker det är så jävla (oj vad jag svär) njutbart. Teknik är coolers.

———-

Var bara tvungen att testa en grej här i kväll. En teknisk grej, he-he. Kanske jag har nämnt och skrytit om detta för någon dag sedan här i cyberdagboksbloggen redan, men strunt samma.
Via ett särskilt (speciellt) program kan jag ta över servern på jobbet även här hemma, alltså här hemifrån. Jag får upp skärmen och allt i ett fönster på min skärm och så styr jag den som jag skulle stå där brevid och tangenta och musa, fast här hemma. Det är så jävla fräsigt.
På sjävla internet-webben har jag ett par webkameror som visar mitt arbete. Det är med ljud och rubbet dygnet runt. Jag har den sidan uppe i min webläsare när jag gör detta som jag beskriver här.
Jag loggar in på servern, som sagt, och där, ha-ha, har jag (stygga mig) installerat samma program som jag har här hemma. Så jag kör igång samma program där, och når därigenom datorerna på jobbet, ha-ha, geni! (Farligt, äh, här ska levas farligt).
Så går jag in på en av datorerna som syns i webkamerorna, i rummet, och så loggar jag in, och så kör jag igång lite musik på den, som jag då hör i min webläsare, via webkamerorna. FATTA! DET ÄR SÅ FRÄNT! DET ÄR MAKT ÖVER MASKINERNA!
Från mig – till servern – till datorn som lirar musik, från webkameradatorn – till USA som tillhandahåller webkameratjänsten – till mig. Det snurrar….
Att sitta kilometer från datorer och ÄGA dem, och de lyder, och det skickas över hela jordklotet och tillbaka, det är så jävla roligt att jag inte kan sluta garva, he-he-he-he-he-he-he-he.
Ska visa hur jag gör med en rulle, någon dag. Cybern kommer att häpna.

——-

Oj, nu var ena minneskortet klart (tog två timmar). Då kör jag det andra. Jag är galen, det får ta den tid det tar. Jag ska ha plats i min mobil. Det lär ta tid innan jag kan ordna mig en iPhone. Under tiden är min Eriksson en rackare som ska användas. Sa jag att jag slängde alla mina sparade SMS och MMS för någon vecka sedan? Nåväl, man får inte vara feg, bara att gå vidare.

——-

Det jag fick ut i lön idag var mer än någonsin. Hur fanken har staten, samhället, råd med detta? Samtidigt så fick jag ju mitt rosa kuvert igår, där det beviserligen visas att jag aldrig i helvete kommer att klara mig som panchis.
Om man lever så länge finns bara två val.

1. Flytta ihop med andra gamlingar och leva kollektivt.

2. Råna banker.

Tvåan där är inte helt fel. Där kan man bara vinna. Endera klarar man sig och får en massa stålar att köpa kattmat och egenmat för, eller också åker man dit, och då får man mat och husrum och TV i finkan.

Där har vi ett rejält skäl att leva vidare, att se hur det blir, ettan eller tvåan ovan, he-he. Hm, med FRA-lagen så är väl detta inlägg reggat. Okej, om tio minuter kommer de att slå in min dörr och och gripa mig. Äh, det är kanske inte så illa, man blir omhändertagen, slipper ta egna beslut, blir försörjd.

”-Okej, vänta, ska bara låsa upp, banka inte så förskräckligt…!”

Smegma!

Rock!

/Baron

(Oj, nu har jag kopierat över alla bilder. Tog tre timmar, nu raderar jag, så är jag på banan igen, tjoho!)

4 Responses to Lönedag

  1. Rolph skriver:

    Henke utskriven igår. Ylva kommer ikväll och tar hand om honom.Han klarade sig från kniven tack vare vistelse i fel landsting. De tar han i Uppsala sen när han är oförberedd.

  2. Petronella skriver:

    Vilket gött jobb du har! Låter skönt att bara kunna komma glidande sådär på kvällskvisten och liksom ha hela stället för sig själv.

    Nu ska jag kolla klippen. Rocka rövhål! 😀

  3. Tommy Bagari skriver:

    Krya på dig, Häcken!

    Hälsningar

    Bagari

  4. Stoffe skriver:

    Apropå röda kuvertet o lön:

    ”Som man super får man pissa!!!”

Kommentera

