Först tänkte jag mig ett hemligt inlägg

Men så kände jag att det var för töntigt. Men jag kanske gör ett ändå, ovanför detta inlägg, alltså bara lite, någon länk eller så, äh, vi får se. Men jag vill ju ”liksom” får ur mig lite grejer som TYVÄRR inte lämpar sig för hela världen att skåda. Och det beror ju totalt enbart på att även om vi har yttrandefrihet här i detta härad (Nikolai härad i Närke, Schweden) så kan detta påverka mina möjligheter inom mitt yrke, och min lönesättning, och anställning. Jo, så jävla äckligt är det fortfarande, 2009, i Örebro, Svärje. Hej och hå, du parlamentariska demokrati som utgår från folket!

Nu när jag skrivit ovanstående, så känner jag mig rätt äcklad av det.  (”Som en gummiboll” av M.A Numminen, kommer det tillbaka till mig).
Dels äcklas jag hur det verkligen är, beroende på massa fjantar som definierar vad som är rätt eller fel att gå ut med i cybern, och som ibland sitter i chefsposition (de där lydiga som fått lite chefspositioner genom att just vara lydiga), dels pga mig själv som böjer mig för detta faktum här och sålunda ”går dem i händerna” och censurerar mig själv. Kim IL Jong i Nord-Korea skulle vara stolt över mig, som den döda president han är. Ville bara tala om hur jag känner för det hela.

Det äckligaste i världen, med detta, är nämligen självcensur!

Och där är jag nu, eller har varit rätt mycket alla år. Fy fanken!

Grejen är ju så här. Att jag står gärna för vem jag är och vad jag skriver här. Men inom mitt yrke så funkar det inte. Om jag vunnit 234 miljoner dollars på TV4-skrapet hade jag haft nakenbild på mig här ovan, med stålis och tatuerat personnummer på bången som man kunde se på bilden, telefonnummer och hela rubbet, så hade jag inte blygats. Men nu är jag inte i den situationen, och därför, förtryckt som cyberdagboksbloggsskrivare.

Fy fanken!

Allt handlar egentligen om media-val. Om jag skrivit en bok och skrivit massa stygga saker, om naket och våld och poesi och galningar och bira och yxor och orättvisor och om elakt och dårar, då hade jag hyllats för mitt frustiga språk. Men skriver jag samma sak liksom live, här, på en blogg, just så här enkelt, då är det hotfullt, simpelt, sjukt och då är jag en svulst som måste opereras bort. Då jävlars ska jag smackas!

Det är ju så, att efter att ha kört här på webben sedan 1997 så är det en och annan som vet vem jag är. Och man behöver inte vara helt dum i skallen för att räkna ut det annars, om man typ är i närheten av mig analogt. Om man verkligen vill. Jag är ju inte inte heller hemlig för mina vänner och cyberbiktfädrer-mödrar.
Men jag hoppas att dårarna inte hajar.

Nu hittade jag en nyttig pizzabit för bull-TVn i frysen. Den ska jag trycka i mig, håll ut… mums-mums…

Sådär, bluä, det var äckligt, men behövdes tuggas in.

—————

Fick ju den där videon som jag la ut på tuben och länkade in här. På jazz-rock-killarna. Den var skitbra, och det fick jag höra även i den analoga världen (den riktiga). Men sedan blev jag varse om att det inte var uppskattat av flera som medverkat och producerat den, så då tog jag bort den från tuben och från denna blogg.
Det var som sagt inget illa ment, och i fortsättningen, bara bongo-trumsprylar jag gjort själv kommer upp på denna Baronblogg. Kanske någon video där jag dansar till rytmer från Svartåns kluckande genom staden, med lyktor i händerna och kalasbyxor.
Jag handlade i god tro där, men det bleve fel. Se så lätt det är att göra fel. Sorry. Men bra var de som lirade alla bak-takter ”ijallafall”, he-he.

—————

Jag har så jävla många konton överallt, på olika tjänster och allt att jag håller på att svimma av koncentrationssvårigheter. Vissa kör jag på jobbet, vissa vill jag köra här. Ska bringa ordning i det hela. Men lyssna på dessa tjänster som inte får komma fel: 12seconds, wordpress, youtube, gmail, bilddagboken, facebook, mogulus, twitter, twitpict, mfl.
Alltså, både här och i jobbet så kör jag de här tjänsterna. Att sära på dem är inte lätt, och någon gång kommer jag att bli avslöjad. Men jag diggar de här tjänsterna stenhårt ändå. Så håll ut.

Testade ju rätt hårt det här med 12seconds i sidebaren här till höger. Har inte lagt upp sedan helgen tror jag, men där MMS:ar jag till en epostadress, 12 sekunders händelser och det hamnar just där, he-he. Bara att klicka.

Äh, ska inte tjata.

Verkar förresten som det är sugigt för de som tänkt sig hundar till Öland i sommar och vårt party, om de ska bo där vi förmedlat. Kolla Ölandslänken och se vad Häcken skrivit.
Bad (dålig-tråkig) information där. Gäller dock inte om man tältar. Hm, kanske jag skulle fixa en lite hundgård vid mitt tält? Hm, ingen dålig idé alls.
Det hela beror på allergiker som kommer och ska bo efter i stugorna. Men hundallergiker? Trodde det var äpplen och katter, som jag nyser av?
Vi får förtydliga det hela sedan. Jag känner två gäng som ska komma som antog att det var okej med doggs.

———

Äh, måste skräpa mig. Känner mig lite gnällig. Måste styra upp rubbet. På något sätt.
Det här får räcka för nu, och måtte jag inte ångra att jag skrivit ett sådant tråkigt inlägg som nu, när jag vaknar imorgon.
Och, jo, jag har skrivit svar på några kommentarer också, har segat med det, men nu är det ute.

Rocka rolla och love!

Pastaköket!

/Baron

Kommentera

