Kvinna från ”furr”

I Örebro säger man inte ö, man säger u. Därför blir ”förr” just ”furr”. Äh, ni fattar, cyberdagboksgluttar.

En böna som jag var tokigt kär i där på sista året på 70-talet och något år in på det mer moderna 80-talet, och var ihop med och allting hittade ju mig på Ansiktsboken härom veckan. Hon skrev på mitt ställe, och ville veta vad jag hölls med nu för tiden. Nu, i natt, nu innan jag skrev detta, så svarade jag. Så här svarade jag:

”Hej, A!

Sorry, men jag är inte ute här på Ansiktsboken så ofta. Jag har enormt många andra webprylar som jag tutar på med annars. Att jag över huvud taget är här och har konto beror på att jag blev hitlurad för att kolla en bild på mig som någon lagt ut en gång, he-he.
Men, okej, nu är det fredagskväll – lördagsmorgon, och jag har kommit in hit. Och jag skådar din fråga om hur läget är. Läget är bra!

Trevliga damer i tajta kläder med kattöron slår allt, som i min profilbild. De är svåra att finna, men de finns. De där två fanns i Chelsea på Manhattan i New York år 2000. Bägge två äktade jag efter en tid med kristerliga bröllop (en efter den andra, ja, vi är fortfarande vänner).

Efter två nobelpris, det första var i litteratur (”Som skatan flyter floden” som du kanske har hört talas om), det andra i medicin (hjärntransplantationsgenombrottet tillsammans med dr Bernard från syd-afrika) så har jag legat lågt här i Närke. Lever på räntan från prispengarna. Så jävla supernajs.

Jag har 15 barn med nio olika kvinnor. Flera av dem är tydligen döttrar som jag hoppas få bortgifta utan att betala hemgift. Några av dem är ridkunniga pga av deras mödrars intresse som förts vidare. Har du något betsel att sälja? En trimma? Hästskor i storlek 45?
Jag bor i en sutterängvåning mitt i stan på 389 kvadratmeter. Två pooler, en bastu och 3 gästrum. Paddock på taket (har hästhiss). Min favoriträtt är löksoppa.

På äldre dagar har jag funnit att motorcykelåkning ”is da shit!”. Så jag åker numera en svart fetbåge på 1600 kubik. Brukar faktiskt (ja, jag har kollat upp dig nu när du hörde av dig, he-he, på hitta.nu) stanna där vid den där fornborgen utanför Kolbäck där du bor, men du vet vad jag menar, efter folkparken, innan korsningen och klättra upp och glo på utsikten. Kör alltid gamla vägen till Västerås när jag hälsar på folk (ibland via Kvicksund men ändå), motorväg och MC är blä. Småvägar och MC är wow!

Kul att höra att läget är bra för dig och att du också har en massa barn. Om du har tur/otur, he-he, kommer jag förbi i vår när det blir varmt nog och kräver en kopp kaffe och kanske en kaka, så kan vi gagga lite och du kan visa bilder från förr på bildband. Har du hammock? Annars kan jag tälta.

Hoppas allt är finemang med dig också!

/”Baron”

He-he-he-he….

Men, allvarligt, om hon inte surar på det ovan så åker jag förbi och drar en kaffe om några veckor när vädret tillåter och bågen har el i batteriet. Jag tar med mitt tält, he-he. Är hon inte hemma så sätter jag upp det i trädgården och väntar…

—————–

La ut en tragisk 12seconds-film, där Europe kör Carrie på ljudspåret och det är helt tomt på krogen (Biskops), he-he (till höger i sidebaren). Som alla 12secondsrullar är den helt värdelös. Men det finns något vackert i det dåliga, i det sega, i det värdelösa. Och det gillar jag.

Satt i övrigt med en, ibland två och även tre vackra kvinnor och diskuterade. Sådant är upplyftande. Jo, en brud (ej inräknad här, i detta gäng, jag satt på ett annat ställe först därnere) blev arg på mig för att jag sa att Jimi Hendrix var pop, alltså att man sa att han spelade pop på 60-talet, att det inte fanns något annat begrepp för den nya musiken då. Men, nej, jag visste ju inte ett skit (hon är väl född i slutet på 80-talet och visste då naturligtvis bättre än jag gör, hon är ju kvinna, gubevars). Även om jag sa att jag skulle kalla Hendrix musik för blues och rock nu, så hjälpte det inte. Jag var en översittare som ”visste” att det kallades pop, då, i Sverige, på 60-talet och att det var fel och åt helvete. Detta gjorde att jag satte mig vid andra och mer vänliga bönor. Man kan inte vinna över kvinns som fått för sig saker och vägrar ta in argument för annat (och som har dragit i sig bira). Och jag behövde inte vinna, jag visste ju att jag hade rätt, och tänkte inte slösa hela kvällen på att argumentera för det, he-he.
Alla de här tre andra brudarna jag satte mig vid var restaurangbönor. Arbetarflickor. Bra bönor. Vi hade bra snack. Ända tills det stängde. Och jag gick hem. Och här sitter jag nu. Framför datorn.

Tog med en film hem från jobbet: ”Vi som älskade varandra så mycket” av Scola, med Nino Manfredi (han från världens bästa film). Tror jag ska slå på den nu, och slänga upp det här.

Love!

Rocka!

B-korv på tvären!

/Baron

3 Responses to Kvinna från ”furr”

  1. Henke skriver:

    Vilken kille!!

  2. Stoffe skriver:

    HAHAHA!!! Vilket svar!!! 😉

    I övrigt är ju brudar som vi andra lika olika….

    Jävla snygggrannfrun glider ur sin Volvo o in i villan o räkningarna ska betalas, helvetes jävla rörmokarfirma tog hutlöst betalt o så dubblade de timkostnaden men de fick de äta upp, men 3536 kr för o fixa tre dasstolar i tre timmar är ju mkt flis!!!
    Sen har mikron pajat o då hittade jag vår gamla 80-talare o den funkade faktiskt i ett par dagar o sen var till El-Gigante o de skulle ju ha 5900 för en inbyggd Elektrolux så Ingela ringde deras service o fick höra det kostade 550 kr o de skulle kolla på den!jag ringde deras service o då kostade det 258 kr plötsligt, sa GÄSS o for dit mären o de fixaren för 774 kr o hem mären nåra dar senare o då funkade den! o in mären på rätt plats o den funkade fint I 10 sekunder!!! o sen laren av o brummade som furr!! OMG!!!= Osedvanligt Mycket Galen!!!!
    Ringde dem o de skulle skicka en gubbe o hämtaren på måndagmorron!!! Fy Belsebubblan!!! ARRRRRGGGGGHHH!!!!
    😦

  3. Lord skriver:

    En röst räcker !!!

Kommentera

