Je suis le Baron du Örebro

Här skulle jag kunna ha fortsatt på franska, men eftersom jag inte fick så bra betyg i det så kan jag alldeles för lite, så det får bli på närkingska, med en stor dos västmanländska, och en släng av Kungsör och Arboga-dialekt (fattar nu varför jag är så framgångsrik, ingen fattar vad jag säger).
Fattigdom stänger dock ej av strömmen förrän man gett fanken i att betala räkningarna. Och de jävla ockerräkningarna betalar jag varje månad, så tunn som man blir, fortsätter jag att blogga, tills nästa fredag, då jag ska köpa en gris och äta i ett stycke, he-he. Med svål och hela trynet och fossingar och knorr. Det kommer att bli en fest, ojoj.

Jag hatade tyskar och nassar när jag gick i mellanstadiet (nu hatar jag inte tyskar, men jag är fett oroad av att folk kan ha nasseåsikter, fan, det finns ju TV, radio, böcker, tidningar, folk att fråga, hur i helvete kan de hålla kunskap och intelligens och slutledningsförmåga i den där kolsäcken?). Jag hade ju sett vad de hade gjort på TV, Utbildningsradion tror jag det hette, de dagar jag var hemma och var sjuk (alltså typ förkyld och sådant). Det var alltid program om nassarna och deras brott mot mänskligheten. Så när ”de som visste” vad man skulle satsa på i högstadiet sedan sa att tyska är bra att läsa, det är teknikspråket, då slog jag bakut, och valde franska. Och hamnade i en klass med bara en snubbe och resten överklassbrudar.
Det gick bra där i sjuan, jag var lydig, och lyckades kapa åt mig en trea i betyg. I åttan var jag nere i en etta till jul. Jag fattade inte ett jota. Någon gång kommer jag ihåg (vafaen, nu när jag skriver de här orden, jag hade glömt det) att jag inte kunde motstå att smacka till vår gravida lärarinna med superkort kjol rätt i fischlet med läroboken. Det var inte det att jag hatade henne, nej det var inte ens att jag var upphetsad av henne, som man ju lätt kan bli i den där åldern. Nej, jag tyckte det var äckligt att hon hade någon slags mamma-förefödseln-kort-kort på sig (hon var i åttonde månaden), i syntet, genomskinligt, och när hon skulle hjälpa någon av tjejerna vid sidan av mig så böjde hon sig ner, på raka ben, som snoddes om varandra och den halvt genomskinliga kjolen drogs upp ovanför det så beniga arslet. Och det enda jag såg en decimeter till vänster om mitt ansikte var två bleka skinkor med endast en smal trosa som skiljde de bägge åt. Och de där skinkorna dansade framför mina ögon. Det kändes bluääää!

franskafroken1

Jag vet inte vad som tog åt mig, att jag sett det för mycket, eller att jag plötsligt blev mental, men jag tog min jävla franskabok, som den 14-åring jag var och siktade in mig. Det var inte jag, det var makterna, det gick inte att hindra. Och så fläskade jag på en smisk som inte var av denna världen. Hon skrek, hon blev galen och jag åkte ut.
Men jag vet än idag inte varför jag gjorde så. Jag har aldrig varit våldsam, annat än i fantasin ibland. Det bara kom det där. Och så var det gjort, och så fick man prata med studierektorn och hoppas att han inte spöade upp en.
Så det blev Teknik sista året istället för franska. Och där fick jag trea i betyg. Inte för att jag var duktigare än grabbarna som gick där och kunde allt, utanför att jag höll käften och inte busade som de gjorde. De som kunde, de som busade, de fick ettor. Rättvis skola. Nybyggeskolan.

Hm, ovanstående hade jag ingen aning om att jag skulle skriva, men det ena gav det andra. Det var som fanken, det hade jag glömt bort helt.

Strega hade så finkänsligt nämnt i en kommentar nedaför att allas vår frk J nu fått fått barn. Tvillingar. Med staternas störste slagskämpe-tävlare (gulp!) Jo, jag såg det i Expressen, som håller reda på sådant.  Nåväl så här står det där om frk J´s lyckliga tilldragelse i en amerikansk nätblaska:

http://www.usmagazine.com/news/jenna-jameson-gives-birth-to-twins

Nåväl, Baronen har ju levt lite skrytigare dagar och jag kan inte nu, då jag som av en händelse hittade ”banken” från ”furr” med cybedagboksbilder, i detta läge undanhålla denna baronwordpressblogg den här bilden. Då la jag in mig själv (huvudet) på en H&M modebild för kavajer och satte för pga jag var ännu mer öppen inför alla då, med vem jag var och så. Nu med diktaturen för dörren så svart-streckar jag mitt ansikte och även mitt namn där, som frk J skrivit så snyggt i tidningen som jag fick skickad till mig via Ingela som ombesörjt det hela (jo, jag har den kvar, med flera kommentarer, tack Ingela, TACK!). Hm, det var nog det där som gjorde att jag åkte till staterna, he-he-he-he-he. Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!

frk-j-and-me-tidning

Ha-ha-ha-ha! (Jo, jag behöver stödda mig lite, inför mig själv, jag behöver VERKLIGEN det). Det är frk på bilden själv som skrivit hälsningen där. Ahhhhh!
Stödd-Stödd-Stödd-Skryt-Skryt.
Och snyft, det kunde blivit vi, buhuuuuuu, buhuuuu, aahhhh, snyyyyft.
Ha-ha. Ödet.

Fast, något som slår mig så här, är att om jag t ex skrev en bok, en roman, en självbiografi, då skulle jag kunna skriva (i en bok alltså) att jag på nätterna klättrar ner i Örebros kloaker och ligger våldsamt med 30-kilosbrunråttshonor och samtidigt piskar fjättrade ekorrar sönder och samman , och det skulle vara stor kultur, stor litteratur.
Bara för jag har en live-roman, en blogg, på nätet, så ska jag känna mig orolig för vad jag skriver och lägger ut, om mig själv, fast det inte ens är i närheten. Det är ju fanimej inte klokt.
Nej, det är det inte. Det är därför jag boostar, trycker, värstar mig, mycket mer än jag gjort senaste åren. Fy fan för att censurera sig själv och sitt tänkande i sin blogg. Jävla idioter som fått mig att fega, det är helt åt helvete! Dags att ta tillbaka makten över mina uttryck. Jag är gammal nog för det. Yttrandefriheten är en grundlag.
Leve mig själv! (Och hoppas jag är lika stöddig i morgon när jag vaknar).

Herr L, gammal kompis, som jag en gång var manager för, och som jag även lirat i samma band som, kommer ut med en bok om sina trubadurupplevelser. Jo, jag har väl skrivit om det, och jag ska dit då, nästa helg, inte nu till helgen, utan nästa helg, till släppet.
När jag satt med mina kokta grönsaker och torskstjärten som jag stekt under kvällen och åt dagens första måltid så slog jag på TVn. Där var Eftersnack, ett soffprogram i Tvärsnytts regi (Örebro-Västerås-TV i SVT), och där var den jäkeln, med gossen P och frugan C. De sjöng och spelade Cornelis W och L fick sedan sitta och bli intervjuad av bönan i soffan.
Den där studion ligger ju ungefär 300 meter från där jag bor, tankarna svindlade av stygga idéer. Men jag orkade inte gå dit. Funderade på att ringa till honom och säga att han skulle säga, träda fram där i direktsändning och berätta för alla att mycket i den boken har han snott från mig, den jäveln! Men jag avstod. Jag tar det i talet på festen. Ha-ha, jag älskar att vara ogenerös och ogin, och orättvis (men han har snott grejer från mig, grrrr),  he-he-he.

Länken till programmet lägger jag upp här. Men det fanns inte ute nu när jag skriver. Kanske de inte komprimerar på kvällstid:

http://svtplay.se/v/1484511/tvarsnytt/eftersnack_17_3

Eftersnack den 17/3 ska man klicka på alltså.

——

Ja, så där. Det var detta, denna dag.
Galenskapen kryper närmare. Tjoho! Kryp-kryp. Ibland får man nog. Då måste man resa sig och sjunga ut. Befria sig. TRALLALAAA!
Fast, jag är inte helt galen. Jag är medveten om att det är snubben som är dyngtrött och med massa släppta spärrar som skriver detta nu, snubben som vaknar i morgon har ångestsvett för vad han lagt ut, ha-ha-ha-ha (men det är han det).

Äh, sug på ett plåster!

Rocka fjärt!

(Är jag äntligen på väg att bli vuxen igen?)

/Baron (dr Jekyll och mr Hyde)

6 Responses to Je suis le Baron du Örebro

  1. strega skriver:

    Ha, ha, ha, ha, fint där Baron, smiska fröken på stjärten, he, he, din stygging där. Blev det kvarsittning som i styggfilmerna på nätet?
    Vadå, snott din historia, fattar noll? Har han skrivit
    en bok och typ tagit delar ur Baronbloggen, eller?

  2. strega skriver:

    j

  3. Stoffe skriver:

    Känn ingen skam, ingen skuld
    sanningen ska fram, orden är guld

  4. baronen skriver:

    Strega: Jag kommer inte ihåg, blev chockad själv när jag mindes det hela när jag nu skrev igår, he-he. Men det blev väl något slags samtal i alla fall, he-he.
    Ska förklara Ulvens tjyveri någon dag här, trodde att jag gjort det, har hur som helst förklarat för honom att lite fräna grejer han gick ut med i tidningarna inför bokutgivningen har han hört av mig, fick han veta när han ringde mig inför festen…
    Inte ur Baronbloggen, utan ur det riktiga livet, snott grejer och gjort det till sina egna. Vänta, och se, du och alla ska få veta…

    Strega: Ett J är som en hälsning från Gotland och herr J. Vi var ju där och hälsade på, men han var inte hemma, men vi fick en rundvandring av fru J. Var detta J en hommage till J? I så fall, jag är med och gör honnör!

    Stoffe: Tack, behöver höra sådant, verkligen, och mycket. Och nu när jag börjar balla ur och vara o-hemlig ännu mer, arghhh….

  5. Lord skriver:

    En liten översättningstabell
    ———————————————–
    Kvinnors svenska i kontaktannonser :

    1. i 40-årsåldern = fyller 50 i år
    2. äventyrlig = har legat med alla
    3. vältränad = saknar bröst
    4. medelmåttigt utseende = ful som stryk
    5. vacker = patologisk lögnare
    6. ständigt leende = går på droger
    7. emotionellt säker = går på medicinering
    8. feminist = fet
    9. fri själ = knarkare
    10. rolig = irriterande
    11. new age = kroppshår på fel ställe
    12. öppet sinne = desperat
    13. utåtagerande = pinsamt högljudd
    14. passionerad = sjaskigt fyllo
    15. professionell = bitch
    16. mullig = fet
    17. något överviktigt = sjuklig fetma

    Kvinnors svenska i vardagen :

    1. Ja = Nej
    2. Nej = Ja
    3. Kanske = Nej
    4. Vi behöver = Jag vill ha
    5. Jag är ledsen, men. = Du kommer att få ångra det här
    6. Vi behöver prata… = Nu har du ställt till det…
    7. OK, gör som du vill = Passa dig jävligt noga
    8. Jag är inte alls arg = Klart jag är arg, din idiot.
    9. Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex?

    Mäns svenska i vardagen:

    1. Jag är hungrig = Jag är hungrig
    2. Jag är sömnig = Jag är sömnig
    3. Snygg klänning = Snygg urringning
    4. Jag älskar dig = Jag vill ligga nu
    5. Jag har tråkigt = Vill du ligga med mig?
    6. Ska vi dansa? = Vill du ligga med mig?
    7. Kan jag ringa dig nån gång? = Vill du ligga med mig?
    8. Ska vi gå på bio? = Vill du ligga med mig?
    9. Får jag bjuda dig på middag? = Vill du ligga med mig?
    10. Dom skorna passar inte till dräkten = Jag är bög

    Slutligen :
    En nyligen gjord vetenskaplig undersökning bevisade att kvinnor tycker om olika manliga utseenden beroende på var de befinner sig på menstruationscykeln.
    När kvinnor har ägglossning tycker de om män med ett kraftiga, maskulina drag.
    Däremot, när kvinnor har PMS så föredrar hon män som är dränkta i bensin och antända, med saxar instuckna i ögonen och en brandyxa i ryggen.

    De fem hemligheterna för en kvinna att få ett förhållande att fungera:

    1. Det är viktigt att hitta en man som hjälper till i hushållet, som lagar mat, städar och som har ett bra jobb.
    2. Det är viktigt att hitta en man som kan få dig att skratta.
    3. Det är viktigt att hitta en man du kan lita på, och som inte ljuger.
    4. Det är viktigt att hitta en man som är bra i sängen och som älskar att ha sex med dig.
    5. Det är viktigt att dessa fyra män inte känner varandra.

    Hur en man kan imponera på en kvinna :

    Ge henne vin, överraska henne, ring henne, ge henne komplimanger, krama henne, ta ut henne på restaurang, håll om henne, gå ut och handla med henne, le åt henne, skratta med henne, gråt med henne, ge henne smycken,
    kela med henne, köp blommor åt henne, håll hennes hand, skriv kärleksbrev till henne, lyssna på henne, åk till månen och tillbaka för henne.

    Hur en kvinna kan imponerar på en man :

    Kom naken, ta med dig kall öl.

  6. baronen skriver:

    Lorrd: Som vanligt imponerar du med din insikt i genusproblematiken. Tack!

Kommentera

