Olla

ollon-ritas

ollon-text-lodner1

ollon-piff-puff

Ha-ha-ha-ha-ha-ha!

——

Gnuck blaggo smagsm. Epsztr o treaf´p. Empdske ondsketiff, men utan kdrelar. Äpä, hä-hä-hä!

—–

Jag bara kör. Med flaggan i topp to da bittra endoz. Med en fjärdedels köpvärde av min inkomst åt helvete på tre år, med en vecka till lön. JÄVLA SVIN!
Jo, nu har det gått upp för mig, verkligen, att det inte är mitt leverne som är skulden, det är alltså inte jag som ska piskas på torget för min dåliga ekonomi, det är politikerna och ekonomnazisterna i slips, de fiiiiina jävla asen.
Jag lever MYCKET mer sparsamt än jag gjorde för tre år sedan, men med inflation, ökade priser, piss-lönehöjningar som den förra på 2,3 procent, då inflationen redan var i 4 procent, har gjort sitt.

Snuset har höjts med 50 procent, (jag vet, jag vet, jag tjatar, men det kan inte hjälpas, det uppfyller mig, jag exploderar) bara det, och hyra och …. Medan villaägarna ånyo får subventioner med skattelättnader, avdrag, liksom företagsnissar.
Endera dagen går jag upp till denna härads överklassområde och kniper mig en fet och dyr BMW som jag kör ner till Polen och får en massa Zloty för. Man kan inte ta skit hur länge som helst. Tjo! Nej, jag kommer inte att skämmas. Det kan man inte göra längre, man har väl för i helvete resning!
Hur man gör detta med att sno en bil, det vet jag inte, men jag kan nog få råd av folk för en eller två procent av det jag tjänar på brottet.
Vi är i samma stam, vi som bor här uppe i detta jävla Kalle-Anka-land, folk från olika länder och vi som pluppade ut i gräset med pannan före  i någon park när våra mödrar höll sig i en gren och födde oss.
Även om idioter inte fattar att de blir rånade när de får det sämre ställt, fattar jag det, och kommer att göra något åt det nu, mycket snart, känns det som. Sedan kan de underbetalda, obildade idiotarslena (har inget med utbildningsgrad att göra, utan med hjärna) fortsätta tro att de är moderater och att de kommer att bli rika bara vi inte delar med oss av välfärden, utan fortsätter att att ta av de fattiga (som dem själva och numera även mig) och ge till de rika (via det gigantiska lurendrejeriet som heter omfördelningspolitiken, men tvärs om, mot vad det var förr) Från vanligt folk – till de rika!
Dö, modderföckers!

Ja, jag är förbannad! Jag är ju rånad, som ungefär 80 procent av medborgarna är i detta lilla knugarike.

Jag kollar Aftonbladets senaste pryl. Att låta någon donna leva enligt socialbidragsnorm en månad. Hon bloggar om det, hur det är, och så, så klart. Och får kommentarer från folk som inte heller har det så bra, som är SÅ jävla lurade i sina liv, duktiga idiotmoralister. För de klarar sig på mindre och hon ska bara hålla käften osv…argh…..

Okej, okej, majoriteten vinner. Alla som inte pluggade och blev advokater, läkare och börsfittor (av bägge könen) ska bara skylla sig själva för att de inte har stor fet villa och massa bilar och stålar. Tjo! Det är ett urval, folk har gjort ett val. Kom inte och klaga. Ingen behöver måltidspersonal, sjukvårdsbiträden, lokalvårdare (städerskor), postsorterare, mm, mm. Vi klarar oss utan dem, eller hur, va? Om alla är lydiga och blir advokater så funkar samhället rätt fint, va? Oj, vem ska slakta kossan? Oj, vem ska köra mjölken? Oj, vem ska lära avkomman att stava?

Det vore någorlunda okej om det bara var de som var rika och fanns i de här branscherna som sa det. Jag kan förstå egoism även om jag inte gillar den. Men indoktrineringen har gått så långt att även folk i det undre ekonomiska skiktet tycker så numera, ha-ha. Det är så jävla lätt att lura obildade (tack, Timbro, ”tankesmedja” för högeråsikter, gamla SAF:s propagandaministerium, med nytt namn, men det minns ingen längre, inte minst de som borde göra det, journalister. Fast de är ju inte värda sitt namn. De ska bara fylla ut tomrummet där man inte lyckades sälja annonser, utan att uppröra de som annonserar. Så då blir det skit, ånyå.)

Är jag för gammal för att få leva?
Får jag ha min erfarenhet av vad jag sett, vad jag vet, vad jag varit med om?
Det där tål att tänka på. Om inte, så sätter jag eld på mig själv med min ilska och då jävlars ska man inte vara i närheten. Jag kommer då att kramas.
Men jag ska fanimej inte hålla käften förrän jag ger upp andan. Och eftersom jag tordes skriva det där jag skrev igår, vilket gjorde att väldigt få tordes kommentera, som vanligt är när det är lite naket och snusk, ha-ha-ha, så tar jag steget vidare nu och blir helt politiskt-ekonomiskt galen! GALEN! HA-HA!

Yttrandefrihet, som är en av våra grundlagar, är att få säga och skriva vad man tycker, om allt. Man får inte peka ut någon som idiot, eller en speciell grupp som idioter, men annars är det bara att köra. Och den rätten måste man smacka på med, innan någon jävlel tar den ifrån en.

Faen vad allvarlig jag har blivit. Äh, är väl inne i någon sådan period nu, som en omvänd pubertet, fast när man blir äldre. Bara att nonscha mig och ge mig läsk och kakor och franskbröd och smör och te och låta mig gagga på mitt skit, så går det över sedan.

———

Får låna batteriladdare av jobbarpolare. Ska ladda, ska åka MC, mycket snart, ahhhhh…

———

Torskade på jobbet på tisdagskvällen. Jobbade och slet och så när jag skulle gå kom det en vakt och jag höll på att bli arresterad. Så idag fick jag en kopia av vaktens rapport från ledningen på jobbet. Kostar avdelningen någon tusing. Men som jag säger, jag skäms inte, de ska vara jävligt glada att jag jobbar över 4 timmar mer än jag ska för att få prylar gjorda, som inte skulle bli ordnade annars, och utan att bli betald för det med övertid. Så här är det nu, i Sverige 2009 (ja, jag gnäller). Här är rapporten som skickades till mig, så jag skulle få något slags dåligt samvete, kyss mig i… :

vaktbolagsrapport

Ha-ha, gillar det där sista som Securitasvakten skrivit, orsaken till larmet, ”hade glömt tiden”, ha-ha-ha-ha-ha!

———–

Annars…

Det händer en massa grejer, några roliga. Men de orkar jag inte med här, alltså att skriva.

Okej, inget naket, inget sex här, inte ens något med brudar som jag nekat, som kan reta T.H, ha-ha-ha.
Äh! Ut med de jävla bokstäverna och pixlarna som i hjärnan ger bilder.

(Och hur gärna jag än vill, så kan jag inte skriva kommentarer på Knasbloggen hemifrån, utan att ha jobbdatorn med hem, det är synd, för den damen lirar skönt med bokstäverna och tankarna, och, ja, på jobbet finns det få tillfällen till att kommentera. Alltså, bönan som skriver där har varit inne här och gluttat och kommenterat, att jag skriver den här parentesen som ett försök till kommunikation med en bloggsyster, he-he).

Kärlek och Äpplen och Päron till alla, även till idioter!

Rocka lingon!

/Baron von Våldsam

4 Responses to Olla

  1. strega skriver:

    Fin blogg i dag…….

  2. baronen skriver:

    Strega: Tack för att du finns.

  3. Stoffe skriver:

    Piff o Puff o Ollonet, det stora o smaskiga!!! Ha,ha,ha!!! 😉
    Vilken bild sen!

    God nätdagbokssida!!! 🙂

  4. baronen skriver:

    Stoffe: Det var annat på 60-talet, he-he. Tänk dig Beppe med tjejdockor i sängen idag, polisen skulle komma direkt, ha-ha.

Kommentera

