Baggo tjatade

Och jag visste att han hade rätt. Okej, okej, okej.
Så jag drog på Frimurarholmen, där frimurarna dricker blod från spädbarn och ligger i likkistor och allt det där som man hört. Alltså under  ytan, ovan är det restaurang.

”-Men, fanken, Tommy, jag hatar att behöva ta av mig och gå med plånbok, snus, mobil och allt i handen!”

”-Äh, sluta fjöla, Baron, jag kan bära skiten åt dig, annars kan du ju köra med kavaj!”

Wow, där fick jag en tankeställare, så jag slog på mig kavajen. Satt hemma väldigt länge, fixade med nätet, innan jag gick ner, över stan och till Frimis.
Kom dit. Två vakter kollade mig, och en polis, men jag kom in, det var ingen kö.
Det är ett jävla skitställe, som kör euro-disco i stora salen och så i en liten tarm, bossa och latinamerikanska rytmer.
Vad som är värre än att vara ett sexistiskt svin som svinar på riktigt, är att vara ett sexistiskt svin. Och nu var jag det.
För därinne, där de körde de där prylarna som latino-folket, samt massa svennar som diggade (jag diggar det också), där fanns det kvinnor, nu snackar jag KVINNOR! Alltså, både riktiga sådana som var byxmyndiga (vuxna kvinnor), och andra, som var typ 20 bast. Vilka klänningar, vilka rörelser, vilka…
Att stå där, sitta där, och glo, och känna sig som ett stort jävla sexistiskt svin, är inte kul. Men så var det, och jag njöt av varje sekund. Jag bleve religiös. Gud visste vad han gjorde då han fixade Bossa-novan och dessa latinamerikanska kvinnor, döttrar till flyktingar som kommit hit. Jösses, jösses!
Det var inte klokt. Jag var inte klok.

latinodance

ÄH!

Alltså, jag och Baggo, vi vet att vi inte kan dansa, och då är det sugigt att stå och glo.
Baggos böna dansade ju, men vi, vi … det funkar inte.
Men HerreJesus vilka vackra kvinnor det var och hur de rörde sig. Antar att den där stenhårda katolicismen gör gott i slutändan. De får inte ligga, de får inte ha självsex, och då blir de så jäkla sexuella i stället att en sådan kille som jag får en käftsmäll när jag ser deras rörelser, arghhhhhhhg. Så jävla…
Jag filmade lite, som jag tänkte lägga upp här brevid, på 12seconds. Men sket i det. La ihop en halvminut nu när jag kom hem istället. Så får man kolla det, allt i följd. Helt värdo, men ändå.
Det är från latino-stället och stan och allt, äh, någon halvminut:

Det är mycket mer jag skulle kunna berätta, om folk, om ungdomar, kvinnor, män och allt, som ”vart” i natt, i kväll. Men jag struntar i det. Det här får räcka för detta tillfälle.

Rock och tjärlek!

/Baron

11 Responses to Baggo tjatade

  1. sterge skriver:

    Alla som inte dansar är en våldtäktsman, gäller hela kvällen mellan 5-12, alla som inte dansar är som baron å baggo, bögiga och fega som inte dansar disco!
    ja, ja, fick inte till det riktigt där, men ändå, he, he.

  2. Stoffe skriver:

    Dans som är sååå sköööönt….!
    Som rock n roll som kärlek när det är som hetast!

    Men alla vill ju inte allt alltid! 😉

    Det är ok!

    Våren är häääääär! Så jävla häääärligt o sköööönt o allt annat som är färdigt av plikter o skit!!!

    Nu ska här levas!!!

  3. rabbi Edelmann skriver:

    En fredag i Örebro. Fint dokument.

  4. baronen skriver:

    Strega: Jo, du har väl rätt i det, eller också är vi så jävla dåliga på att dansa att vi bespar andra och oss själva lidandet. En jävla tryckare orkar man väl med, men det här var latino-danser, och det är ingen lek. Fortsätt försök vara elak, jag ska filma dig när du dansar någon gång, så vi alla kan skratta rått, he-he-he.

    Stoffe: Baggo och jag dansade en gång i tiden, vi snackade om det under fredagskvällen, men då var det folk som sa att vi dansade så dåligt att vi höll på att åka på spö, alltså inte med varandra, det var olika tillfällen, då man var i känslig ålder (vi var år ifrån varandra och kände inte varandra), så då gav man fanken i det. Låt de lydiga, de rättrådiga. de fåniga, de bögiga, de kunniga, de som vill och njuter av det, dansa. Låt oss andra slippa. Vi vill ju egentligen, men kan inte. Skit i oss, vi har våran bira där bland panelhönsen.

    Rabbi: Tackar, jo, en vanlig jävla fredag där jag gick till ett annat ställe, först, he-he.

  5. Våfflan skriver:

    Aaah fa-en, det där första paret BUGGADE ju för fa-an! Till latino-musik! Hur i helvete…?! Borde bli utslängda!

  6. Våfflan skriver:

    Vad hette nu den där svartklubben på Bäckby? Inte Bona Fides, den andra, den latinamerikanska? Baggo och jag var där och blev utslängda för att vi ”dansade”. Vi försökte men ok… det ballade väl ur efter ett tag, till slut var bara Baggo och jag (mest Baggo…) kvar på dansgolvet. Flera stora, kraftiga, allvarliga män kom fram och sa åt oss att gå omedelbart.

  7. Bluespolisen skriver:

    Been there, done her.
    Vore jag grabben i par nummer ett skulle jag springa som en galning därifrån.
    Tyvärr gjorde jag inte det och det kommer jag att ångra resten av mitt liv…
    Som någon en gång skrev: allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar.
    Jag hittar bara tre skärvor… kan någon hjälpa mig hitta resten?

  8. baronen skriver:

    Uffe: Va? Buggde de? Även den lilla latinoflickan innanför fönstret. Tja, där ser man hur lite man vet. Ska snacka med vakterna nästa gång. Och jag vet inte vad det där klubben hette, men jag kan se det scenario du berättar om utspela sig för mina ögon, ha-ha-ha-ha.

    Bluespolisen: Jaha, du kände igen na´, så klart. Jag bara filmade, sorry. Och, inte fan. Lite ”gött” gjorde dig nog bara gott. Det behövde du. Och blanda inte in Afzelius. Du behöver Baronterapi. Vi får ta en till helgen. Jag har brännbollsträ att slå dig i skallen med tills du vettar till dig, du får ta med bira.

  9. Bluespolisen skriver:

    Ja du Baron… hade bara någon varnat mig innan så… Att hon ”tycker om mig som människa” gör bara ont. Begriper mig inte på henne alls. Vände som på en femöring. Helt tvärt. Hotellrum med gosegos, middag hemma med övernattning och gymnastiska övningar… när jag går på middag hemma hos någon så tar jag fanken inte med mig tandborste i ”handväskan” om jag inte tänkt stanna. Hålla handen och slingra tungor och hela det kittet…
    Nu när jag vill ha en förklaring säger hon bara ”kände för det”…
    Kunde du inte ha slagit mig med brännbollsträet redan utanför Bishop? Då hade jag sluppit känna mig som ett utskitet sviskon? Nää.. det är inte ditt fel… jag borde ha fattat att det var något lurt med kvinnan eftersom hon tog mig i handen, log, blinkade, doftade gott och lockande. Sånt händer bara inte mig. Det borde jag förstått.
    Kör något ”kvinns” med samma stuk på lördag kommer jag att springa skrikande därifrån…
    Ska bli munk och emigrera till Tibet. Kvinnorna komma från helvetet.

  10. baronen skriver:

    BP: Det kändes inte rätt att varna. Hade jag varnat så hade du bara sett mig som ett svin som ville sno bönan själv. Och förresten, vad visste jag. Det enda jag vet är att precis som när det gäller snubbar, är bruttornas sort 92 procent idioter (se grafiken i inlägg av mig här från 090325).
    Prylen är att det tar tid att lära sig. Du har varit gift och producerat ett gäng ungar (tack, det ger mig jobb när de vuxit upp lite), ingen kan begära att du ska haja. Håll ut bara. Det blir inte bättre, he-he. Lira på din gura, kolla dina filmer, umgås med polare. Livet är inte en relation. Livet är att må så bra man kan varje dag utan att skada någon eller bli skadad själv. Vill makterna, hittar man någon som gillar en och då är det bra, om det inte går så, så måste man vara vuxen nog att kunna trivas med sig själv. Tjo!

  11. Bluespolisen skriver:

    Hade hon bara sagt ”tack och hej” efter hotellet, så hade det väl inte varit nått med det.
    Men hon ville fortsätta träffas, äta middag, gulla framför Melodifestivalen, umgås, knulla… men, ”ta det lite lugnt” eftersom det är som det är med skilsmässa och annan skit.
    Det var intensivt mellan oss några veckor, men när hon märkte att hon fått mig till att få känslor för henne var det liksom stopp. Hon hade fått mig dit hon ville och då släppte hon bara.
    I stället för att stappla ut ur skilsmässan tillsammans med någon, jag träffade ”A” efter det att ”exet” sagt att hon inte älskade mig längre, så står jag här och bara mår ännu sämre…
    Jag känner med fan lurad. Lurad att tro att det finns ärliga kvinns…
    Nej, jag ska ägna min tid åt mina barn, åt de jag nu vet är mina vänner (skilsmässan har uppenbarat vissa fakta om vilka som är riktiga vänner och inte), lira gura utav bara helvete, ta några bira betydligt oftare än förut, kolla film… skriva…

Kommentera

