Betraktelse på 6:37

I kväll, onsdag, så gick jag ut och umgicks med mina polare på favis-baren, och min jobbarkompis M som ville ha dit mig (det var inte svårövertalat). Ja, bara någon timma, alltså. Och så stängde de, och polaren ville vidare, men jag är en fin människa, så jag sket i det och gick hemåt istället. Det var kallt som fanken. Och pluringarna var slut, som de varit sista två veckorna. Så jag beslutade att ta ut en kredit-hundring ånyo vid Sparbanken. Och så, likt en händelse från ovan, började jag filma därifrån. Se det som jag såg det (ja, jag kommenterar, och ja, jag stånk-andas av trappansträngning).
Att blogga, är att vara ärlig. Att gå på lokal är att vara ärlig. Att flumma, är tvunget:

Oj, det gick inte att bara lägga ihop mobilfilmerna och spara dem som .mov och ladda upp. Okej, så nu komprimerar jag det hela till mp4 och så lägger jag ut det hela HÄR då:

Märker Cybern, cyberbiktfädrer, cyberbiktmödrar, löst folk och andra som är här, hur jag liksom transformerats de senaste veckorna. Nästan inget fegkör längre. Jag blir värre och värre. Som om jag dras mot den fria cyberdagboksförfattar-bloggare, jag en gång var. Jag är nära nu, mycket nära. Håll tummarna för mig att jag inte ska fega ur.
Ingen jävla censurmaskin inom mig ska få mig att fega igen, INGEN!

Igår var jag ju rätt politisk. Inte nödvändigtvis röd, eller någon annan färg, sådant står jag utanför. Utan bara förbannad på idioter. När jag är politisk, och har rätt, eller fel, eller är helt ute och cyklar, är det som när jag skriver om naket och sex. Kommentarerna sinar. Men det är också en grej. Jag skriver inte för kommentarer, även om det är, som ni vet, mitt bränsle ibland. Jag skriver för jag måste skriva. Jag skriver, alltså finns jag (om jag ska låta löjlig). Och nu, när jag kommit in i en period av nästan total avsaknad av hemlighetsmakerier, så är det bara att hålla i hatten. Jag är till och med oförskämd i mina kommentatorssvar (mot Strega t ex, he-he) men det står jag för. Han vet var jag finns. Kom och spöa mig bara, jag har hammare!

Här vill jag, medan filmen ovan komprimeras i ett format som WordPress gillar, det tar tid, ta tillfället i akt att berätta att min senaste uppfunna produkt, som jag tyvärr (ja, jag har lite självbevarelsedrift) skrev om i ett hemligt inlägg för någon vecka sedan, nu är ännu mer utvecklad. Och jag, jag är SÅ jävla nöjd, ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha.
Jag är fan så nöjd som en människa kan bli i fråga om det.

—–

Känns bra på jobbet. De jag jobbar med-mot, är helt fantastiska. Ska visa här sedan. Håll ut.

—–

Mitt laddade 12-voltsbatteri står här i hallen. Det är blått. Jag tittar på det nu. Det är fortfarande snö ute, det är svinkallt ute. Men i morgon, eller i övermorgon, när jag tar ner det till det stora garaget och stoppar i det i magen på fet-Börje och trycker på startknappen, kommer jag att vibrera hårt. Hm, jag måste filma detta. Ska försöka göra det, om inte med mobil, så med riktig video, det kan vara ett gött projekt. Hm, inte bara det, ska fixa video från bok-släpps-festen på lördag också. Här ska hela allt ut, bara ut, ha-ha-ha!

——-

Men det var som fanken vad det tar tid att komprimera 3gp-format till mp4… Tror jag går ut i köket och slynar i mig lite socker, eller poppar pop-corn så länge.

———-

Jag har gjort en förändring med mig själv. Nu vågar jag avslöja det (nej, jag går inte klädd i kjol). Jag har sedan två och ett halvt dygn inte nyttjat lös-snus!!! Fatta! Det har jag gjort sedan jag var 16 bast i princip. Jag har under de senaste dygnen enbart nyttjat pås-snus. Och klarat detta. Inga syner, inga psykoser (ännu) ingen noja.
Det här betyder att mitt snuskonto för två dygn är 32 kronor, i motsats till vanliga 45 x 2,5, vilket väl är nästan 140 spänn (det är inte klokt, jag vet men jag är snusmisbrukare).
Moderat- och borgarsvinen har ju på bara ett par år dragit upp skatten på snus med en 25 spänn dosa, samt att dosorna numera innehåller mindre snus. Det går inte längre. Så, tills jag träffar på Reinfeldt på en rastplats efter riksväg 56, någon natt då hans kärra fått problem, så får jag lägga av att snusa riktigt snus.

Min förhoppning är att detta jävla te-påse-snus som jag kör nu, är slutet på mitt snusande. Att jag snart ska kunna skita i påsarna också.
Sedan kommer biran. Och sedan maten.
Jag ska bli en fiiiiiiiiin människa, som bara äter rotfrukter och luktar gott utan tvål, ha-ha.

———-

En väldigt erotiskt tilldragande stilig kvinna, som inte är ledig, strök min arm under kvällen och sökte min blick. Jag skämtade bort det hela. Hon är så läcker den donnan.
Men min manliga ondska började ticka. Utan snus kommer jag att kunna bjuda henne på korvkiosk, eller dela en hämtpizza. Sedan kan snubben säga adjö till henne (efter vår Lady och Lufsen-delning av pizzan), och jag får mina skjortor strykna (strykta?), och mina strumpor lappade. Kom igen, jag är inget genus-geni, ha-ha, jag hjälper henne med att hålla upp dörrar, bära kassar och sådant. Det ska vara jämlikt.

Tjärlek, cybern!

Rocka!

/Baron

One Response to Betraktelse på 6:37

  1. Stoffe skriver:

    Hahaha! Det är aldrig för sent att ge upp!!!
    Snusförnuft och tjärlek!

    Kom utsövd till jobbet…
    Hade en dryyyyg dag på jobbet med PMS-bältet i ena klassen i åttan idag! Ser tre alternativ:
    1) Biter ihop o låtsas som ingenting har hänt!
    2) Sjukskriver mig en vecka o får därmed ett förlängt påsklov! Skiter därmed i utvecklingssamtal o prov o socpapper o annat skit!
    3) Säger upp mig med omedelbar verkan! Som min dotters lärare gjorde o slutade med tvåveckorsvarsel, så less som han var, på dynghögen o träckrännan o stövelskaft som inte kunde göras höga nog, tills skiten läckte in!

    Den andra klassen strålade ikapp med vårsolen!

    Yin o Yang!!! Är det påsklovet, pensionen eller döden man ska se fram emot?????

    ”Ekorrhjulets slutspurtare”

Kommentera

