Kommunikationsformer

Jag har ju skrivit en miljard ord här, lagt upp tusentals bilder. Ibland, som nu, vill jag testa något nytt. Jag har läten och färger som ligger på lut efter detta, vänta bara. Jag visar en färg, eller låter en ton ljuda och om man då är tillräckligt djup så fattar man vad jag menar, om man inte fattar, tråkigt för både mig och alla andra.

I natt kände jag att jag ville dansa min cyberdagbok, något jag ska göra flera gånger, kändes enormt befriande. Med hjälm och pilotsolglasögon, till tjuvad musik som råkade komma från min dator då jag uttryckte mig vida konstnärligt, detta Kodak moment:

Så lite bilder. Jag åkte båge idag. Till orm-ön, och fick hål i ett:

orm-5
Utsikt från orm-bergs-ön. Kolla naturen, med min båge till höger. Kvismaren, Kvismare kanal, det känns inte som det vore i detta land. Här är jag högst upp på denna kulle.

ormis-1
Bakom ryggen, ormgrop. Ett gäng som ligger med varandra i vårsolen. Jävla lyckostar!

orm-2
Det var rätt mycket folk där som kollade och fotade. Och visst var det häftigt. Konstigt, ormrackarna smackade mot stängslet, de var massor, men backade sedan tillbaka igen. Som om de visste sin plats, sin trygghet.

orm-3
Behövde bara böja mig neråt för att fota den här krabaten. Hm, de är nog lite stöddiga, så fotade de blir. Men de bor på den här kullen, i den här kullen, sedan urminnes tider, och när det blir varmt, då kommer de upp och solar sig och krälar ner till fågelvåtmarkerna och äter ägg och råttor och insekter och har det kungligt. På hösten kryper de tillbaka och sover i högar. Det är så man börjar tro på ufon. Naturen är frän.

Äh, okej, nu skrev jag ju också. Dansen skulle ju visa mitt verkliga jag. Konstnären som vaknar upp i dyngan och slänger sin kappa och skapar en skulptur (eller nått). Ni såg det va?
Och skippa svenne-tråkningar om känd gay-diskogrupp, va? Det orkar jag inte. Fast, det blir väl i så fall Strega, den elakaste av eder.

Det är ledigt, det är väder. Play with yourself är kanske fel att säga, men annars, gör det, he-he!

Rocka ostkaka!

/Baron

5 Responses to Kommunikationsformer

  1. Henke skriver:

    Tjusig vårdans Blommo och Kvismaren ser mycket lockande ut. Var uppe vid Vendelsjön i går kväll – tusentals sädgäss, hundrtals tranor och sångsvanar. Magiskt.

  2. Madeläjne skriver:

    Ah en tur förbi mina hemtrakter! Jag hörde dig inte;) men dansen var snygg.

  3. strega skriver:

    Fräsig dans, väldigt erotisk!

  4. baronen skriver:

    Hacko: Tack ska du ha, det kändes så befriande på något vis, som om det har funnits i mig i alla år, att jag inte bara är en sångman utan också en dansman. Och visst är det fräsigt med naturen, man måste ut och glutta (har sett blåsippor idag, hm, börjar jag bli bög? Dans, vår och blommar, arghhhh….aggghghghghhgghhghghgh. Köttyxa, kvinnoförnedring, krig, miljöförstöring, förtryck, ahh, sådär, nu är jag mig själv igen.

    Mädäläjnä: Nä, jag åkte faktiskt aldrig förbi dig där ute i obygden. Åkte från andra hållet och åkte sedan vidare över bron där vid Kvismare kanal och bortåt. Ska stanna på en kaffe när jag har vägarna förbi. Lovar.

    Strega: Tack, älskling, hoppas du du hade det lika skönt som jag, he-he-he-he (jävlars, nu blev det bögigt igen).

  5. Henke skriver:

    Ja det är skönt att komma ut!

Kommentera

