Kör ett nytt inlägg igen efter allt

Så här:
I detta inlägg så ska jag inte skriva något om begravningen av mamma, eller min födelsedag som gjorde mig till gubbe dagen efter. Jag kanske kommenterar de både händelserna lite lätt i någon bi-sats. Men det blir ingen cyberdagboksrapport om ändera händelser ännu. Det gör jag sedan. De rapporterna finns i min hjärna. Håller på att mogna, så håll ut. Ok? Ok! Toppen!

Hm, känner mig enormt dominant mot cybern när jag skriver så där som jag just skrev ovan. Jaja, man lär ju känna sig själv sist.

En av de tongivande miljöpartistiska politikerna i Örebro under detta sekel, numera avgången, dåmera, för något år sedan, kommunalråd och allt, stod med några vänner och glodde på mig när jag närmade mig Krämaren på min väg hem från Biskops i kväll (milt berusad, alltså jag). Jag känner honom sedan högskoletiden och därefter, fast vi inte umgås eller så, gaggar bara när vi träffas.

”-Jävlars vad den där bussen hostar, det låter illa som tusan, det är något fel!”

En buss brevid oss hostade sig upp för backen på sin väg vidare för hemfärd av Örebroare efter fredagskvällen. Det lät förjävligt, rent ut sagt, det ”hostades” och motorn mådde inget bra, jag garvade. Och sa:

”-Men det är ju ditt fel, din jävla miljöpartist. Köra på sprit istället för de värdiga energiformerna bensin och disel som förädlats genom mijoner år gör ju att bussmotorn mår skit. Det här är ditt fel, din jävla mijöpartist, ha-ha, se så du ställt till det hela!

Han och hans sällskap tystnade. Men så tog han min hand och garvade. Sedan gick de neråt. Jag gick hemåt. Och jag garvade hela vägen hem. Att dra ner brallorna på en miljöpartist, även om han är en vän, är så jävla skönt. Där stod han och gnällde för sitt sällskap att bussen lät illa, och så kommer jag och smackar fejsan på honom. Ja, jag är ett geni! Ja, jag är ”the big sanningssägaren!”. Ha-ha!

Hör ni, cybern? Det är fantastiskt. Jag skriver som förr. Jag vet att jag inte är klar med mig själv och allt som händer nu, har hänt, kommer att hända. Men jag förmår att göra detta. Det är SÅÅÅ skönt. På´t bara!

———-

Jag fick 1000 spänn av en släkting som present inför min födelsedag, där i Kungsör i onsdags. ”Ha roligt för din present!” Jag kollade inte vad det var, men när jag väl fyllde år så kikade jag i kuvertet och fann denna tusing. Och så vaknade jag upp som gubbe och tänkte hur jag bäst skulle få nytta av den. Och det slog mig. Claes Ohlssons!
Så jag gick dit, och så köpte jag, det är enda presenten jag fått, den köpte jag mig själv (ja, jag fick ett annat kuvert också, men det tar vi sedan) en alkoblås-mätare. Den kostade exakt 999 spänn!
Jag gillar ju att dricka bira. Jag gillar ju att åka båge. Hur många eftermiddagar har jag inte suttit och väntat in att bli ”nykter”, fast jag inte haft någon aning om hur det stått till?

Jag kom hem från mitt inköp och blåste. Jag var helt nykter där vid fyra på eftermiddagen. Kanon.Tog en tur med bågen.  (allt annat berättar jag sedan, nu handlar det om alkomätaren).

Jag drack tre folkbira till maten när jag kom hem. Väntade en halvtimma, sköljde munnen, blåste. Det blev 0,3 promille direkt. Okej. Jag gick ut (som jag gör varenda jävla kväll numera). När jag kom hem, sköjde jag käften, blåste, och det blev 1,3 promille.  Apparaten funkar.
Och idag, vid 12, mitt på dagen, testade jag igen. 0,00.

Det jag vill säga med detta är detta:

Jag gillar att dricka bira, speciellt i detta nu, med allt.
Jag gillar att åka på min fetbåge.
Jag brukar sitta och vänta såååå jävla länge på att åka om jag varit ute dagen före, vill inte åka onykter. Det är en princip.
Nu visar det sig, med denna mätare, att jag tjänar in 7-8 timmar där jag trodde jag var efterpackad. Jag är gammal nu, jag har fanimej inte tid att vänta i onödan.

Så denna present till mig själv, ger mig 25 procent mer kvalitetstid i livet. Bra va?

Japp!

(Tar med den till Öland, så folk kan blåsa efter allt festande, dagen efter. Men de får pynta för det då, he-he).

————

Istället för att sega hemma, så blåste jag idag. 0,00 vid 12.00. Tog så min båge ut. Kände för att åka i stan. Åkte ut till Naturens Hus. Smackade två kaffe. Satt där (det är vackert) och tänkte, lurade, var skum. Det är ingen lätt match jag håller på med. Det är som att byta liv. Det är sååå jävla konstigt och otroligt. Jaja.

Det började dugga. Flyttade mig. Satte mig under tak. Drack kopp nummer två.
Så åkte jag hemåt. När jag kom förbi lasarettet så släppte vädergudarna allt vatten de hade. Det blev ett skyfall. Det pepprade mig och gatorna. Det var som att åka på sjön, fast jag åkte båge. Men jag bara garvade. Jag hade ju läder på mig och hjälm. Då blir man inte genomblöt på minst 5 minuter. Tog mig till Biskops. Wrooomade lite och ställde min järnhäst och tog skydd under taket där. Kolla från min mobil, hur det såg ut:

Det var så skönt. Det piskade, smackade, slog mot marken och gjorde allt annat helt onödigt. Det var en rensning. Jag bara njöt, fast jag blev blöt själv. Skit samma. Vatten är inte farligt.

Åkte hem sedan. Gjorde en underbar pasta på skinka och färsk pasta. Åt rubbet. Gick till Biskopen. Satt ute. Ingen jag kände. Sket i det. Att sitta själv är att vara vuxen.
Gick in. Gaggade med dem jag kände. Vackra kvinnor, fräna män.
Så gick jag hemåt och träffade miljöpartister och började skriva här.

Så var min dag.

Inget om begravningen, inget om födelsedagen. Bara om fredagen. De andra två dagarna är något helt annat. Men de ska ut de med. Men inte nu. Inte nu. Nu är det detta. Och jag beundrar mig själv som kör denna rapport, från denna dag, ändå.

Idag är det en bra dag. Idag är jag, som Kenta skulle sagt, stark.

Rocka olla!

/Baron

9 Responses to Kör ett nytt inlägg igen efter allt

  1. rabbi edelmann skriver:

    Jag tar med mig Lelle till Öland. Så får han hålla på och blåsa.

  2. Stoffe skriver:

    Tur man inte har någon lapp, då behöver man inte festblåsa heller! 🙂

    Hahaha, fan va roligt att du lyckades tysta miljöpartisten i de sammansvurnas egna sällskap! En sanningsbedrift!

    Pra joppat, som Västeråsfinnarna skulle sagt!!! 🙂

  3. Stoffe skriver:

    Bajdäväj. Det låter alltmer lockande med Öl-land! 😉

  4. Rolf skriver:

    GRATTIS till de femtio. Kul att du skaffat alkolås till hojen, på norra Öland behövs det inte då vi saknar polis här.
    Jag har länge undrat vad är egentligen Bishops. Det låter som någon slags frireligös lokal för bedjande. Får man något mantra där att ta med sig hem????
    Hälsningar från en sliten femtiosjuåring.’
    Rolf

  5. baronen skriver:

    Rabbi: Wow, du kommer med. Kanon. Och håll i Lelle!

    Stoffe: Jag tror nog du inte kan hålla dig från att dyka upp du heller. He-he.

    Roffe: Tack ska du ha! Och tack för tipset. Kommer att åka med 4,3 promille varje eftermiddag där i sommar.
    Biskops är en lokal kampförening för oss konfirmerade och lutheranska kristna som vill blåsa i basuner för att driva ondskan från Kumlaanstalen. För att få oss dit (till Biskops) så serverar de fantastisk öl och whiskey från västra Europas fetaste engelska ö. Jag går på hela skiten. Så länge det finns alko, så länge är jag med.
    Och 57, det är ju som Bela. Det är ingen ålder, det är en temperatur! Rock!

  6. Stoffe skriver:

    Kanske man kan få lift med Lelle Tjockhultsgrabben till Det Stora Ölandet??? 😉

  7. du lich skriver:

    du lich

    Kör ett nytt inlägg igen efter allt | Baron von Örebro

  8. carbon road bike skriver:

    carbon road bike

    Kör ett nytt inlägg igen efter allt | Baron von Örebro

  9. beginner road bike

    Kör ett nytt inlägg igen efter allt | Baron von Örebro

Kommentera

