Måndag morgon

Lånade Baggos stora buss för andra dagen. Slängde ur stolarna och stoppade upp dem på vinden. De väger sina modiga varje stol. Fy fanken slitigt.
Åkte iväg med Bela.
Slit-slit-slit-slit. Det är otroligt. Vid 20.00 sa Bela att jag såg blek ut, och det var jag. Vi åkte då till en korvmoj. Jag köpte en korv i mos med räksallad, en sådan där rulle, vad det nu heter (har ingen hjärna nu) och en läsk. Kostade bara 83 spänn. Jag skrattade snubben rätt i ansiktet. Inte klokt. Men jag behövde fet-näringen, kolhydratnäringen.

Så på det hela igen.

Varje dag, VARJE DAG!

Jag är helt matt. Slut mentalt. Bära, packa, bära, åka, bära, stoppa in här och där, på vind, i min lägenhet, i mitt vindsförråd.

Inga mer detaljer om detta. Nu är mycket klart, men det återstår ett och annat. Försökte hyra bil med dragkrok nu till måndagen. Hyrde en SAAB. Men tror inte den har dragkrok. Vilket är en katastrof. Måste ha dragkrok för att kunna hyra kärra och köra de sista lassen med lådor och prylar.
I morgon var planen att jag åker iväg, kontakter banken, betalar begravning, tar ut eventuella stålar som finns kvar, snackar med bostadsbolaget om att betala för städning, packa in speglar och tavlor och sådant ömtåligt, lägga i bilen, köra upp och in till mig, hämta Bela, hämta kärra, ta de sista kartongerna, köra hit igen, två rundor denna måndag.
Men nu vet jag inte hur det blir. Vette fanken hur det här ska gå…

Usch, och fy fanken, stress, jobb, helt bongo, så mycket att göra.

När jag kom hem idag, och Bela och jag slängt upp prylar i lägenheten och på vinden och sedan dragit ner stolarna och monterat dem så gick Bela hemåt. Klockan var väl närmare midnatt. Jag tog bilen jag lånat av Baggo och körde upp till läbbiga Brickebacken, någon halvmil från där jag bor. Låste den på sin plats, och sedan var det bara att GÅ hemåt. Tog säkert en och en halv timma. Har ingen koll. Det var mitt i natten. Jag gick i skogen, gick längs 90-vägen, gick in i stan och bland villor och galningar (bara galningar och jag som är ute så där sent eller tidigt).
Kom hem här efter 01.00. Blöt, blöt av svett. Jeansjackan gick att vrida ur.
Jag har inte kul, jag har det inte lätt. Detta är verkligen en prövning för mig.

Och utan dragkrok, då vette fanken i dag, om några timmar. Då tar det ytterligare dagar att få hem prylarna. Och det är som det är.
Har hjälp av Bela i morgon, men på tisdag kan han inte. Det blir till att köra och bära själv. Tjo. Ingen stress, ingen noja här inte.

OCH NEJ! Jag förmådde inte att börja detta arbete tidigare av orsaker som vem fanken som helst kan fatta!

Äh, skit!

Rock!

/Baron

One Response to Måndag morgon

  1. rabbi Edelmann skriver:

    Slit! Bit ihop! Kämpa på! Om några dagar får du koppla av med polare!

Kommentera

