Från ön

Det är rätt fantastiskt. Nu sitter jag, efter att ha ordnat ett trådlöst nätverk i kåken brevid, på farstukvisten och surfar. Det är natt. Klockan är halv tre. Och jag bloggar. Det blåser. Det är blå himmel. Jag har många vänner runt om här. Det är, skulle man kunna säga, kanon.

Blues-Janne skulle komma och ge mig lite bira. Det tog tid. Jag blev oroligt. En minut är mycket i det här läget.

Jag ringde Wåfflan för han bor ju med Blues-Janne,, som skulle komma med bira till mig, och jag tyckte det tog för lång tid. Men han var på väg. Och han kom, med god bira. Nu sitter han här och SER mig skriva cyberdagbok. Det är unikt. Ingen har sett detta förr. Grejen är ju att jag är helt naken, insmord med tjära, och så dansar jag på något fånigt vis och vickar på arslet. Jaja, nu är jag avslöjad. Janne har sett detta. Okej, åter till da big biz.

———-

Att bli klar med att plocka alla jävla prylar som morsan hade i lägenheten, var ingen lek. Jag måste tillstå att jag var helt jävla psyko de senaste dagarna. Jag har lejt bort städningen, det kostar mig 3500 spänn, men det är det fanimej värt.
Det är illa nog att gå igenom sin morsas alla prylar, att se, att tänka att minnas. Men det är något som måste göras. Utan Bela hade detta inte blivit gjort. Bela var ”da shit”, i det hela. Fy fanken vad jag hatar att bära.
Jag har ont i kroppen. Jag är utmattad.
Men grejen är att efter tre timmars sömn så åkte jag båge i 45 mil.

Äh, vafanken, no more info.

Så här va, jag är med mina vänner. Mina vänner visar sig som vanligt vara guld. De är verkligen vänner. VERKLIGEN!

Jag är berusad nu när jag skriver. Men det är okej. Jag är på andra dagen av ledighet. Lyssnar på

Albert King, äh, nu byter jag.

Den jävla Blues-Janne berättar om grejer när vi kollade in Steve Ray Vaughan. Tydligen hade jag lärt honom svenska, och så testade jag honom innan konserten och han sa rätt:

”Tjenare!”

Jag sa ”Tjenare Steve!”

Och det uttalade jag just STEVE! Och han svarade: ”Tjenare!”

Jävla Blues-Janne, det hade jag ingen aning om. Jag kände min idol Steve mer än jag visste. Jag busade med Steve, och han hängde på. Steve, jösses, det är inte klokt, Steve, min idol. Vad man glömmer när man blir gammal. Jag ska lägga upp Steve här. Sedan måste jag tänka.

Jävla Blues-Janne, han ger mig minnen jag glömt bort. Men jag blir så jävla glad av att höra dem. Fan, vad coolt. Wow!

(Jag ska djupintervjua den fan, så jag får reda på vad jag gjort och sagt, jag återkommer, håll ut).

Äh, dags att sova. Jag är i extas, jag är fränare än jag trodde.

Från farstukvisten, i ett län någonstans.

Rock!

/Baron

9 Responses to Från ön

  1. Stoffe skriver:

    Goder Sommarmorgon på dig Baron-Mats!

    Skön-önt att höra att du mår prima i Öl-andet! Haha!
    Jag önskar jag vore bland eder (vilket jag förstås är men-talt efter Harboöl och boxvin), men Ingela pallade inte o dra ner till Öland! Hon ska dessutom ge en extralektion till en kinesisk läkarinna på tisdag innan hon tar sommarlove!

    Försökte tjata mig till lift med Bitte o Bosse, men hörde inget så… De skulle visst förbi Växjö till hennes syster!

    Dansa försöktigt i tjäran!

    Inte sämre av att du lade ut min favoritvidéo med Steve utan Loyden!!! Fy fan va grym han va! O vad jag längtar till Öl-andet!!!

    Rocka fett! Grattis allihop!
    Stoffe

  2. Stoffe skriver:

    Uppkopplingen försvann i 3 timmar när jag försökte skicka detta kl 4 imorse!

  3. frafilm skriver:

    stort grattis till er all o så
    men
    förväntar mig lite mer aktiviteter på den officiella festbloggen för detta event.
    man har blivit lovad livestream o diverse andra internetaktiviteter för oss som lever i 2000-talet 😉
    men ack
    än så länge är bloggen som en välfylld sjö i Sahara.
    eller har jag som gamling missat några nymodigheter o glömt o köpa 3-D hjälmen för o kunna följa detta event?
    nåja, bara ni har kul
    men marknadsföringen inför det hela börjar likna Tele2

  4. Sterge skriver:

    Grattis gubbar!
    He, he, när du sa att du hade plockat med prylar
    för att köra live trodde jag att du släpat med basgrejerna, ha, ha!
    Kör hårt!

    PS: 3-3 Sverige-England. Sverige har hämtat upp
    0-3!! Helt fantastiskt!!!

  5. rabbi edelmann skriver:

    Sitter på en annan farstukvist alldeles i närheten och kan inte låta bli att kommentera fast vi ses flera gånger varje dag för en gångs skull. Det har väl inte hänt sedan gymnasiet.

  6. TomHell skriver:

    Jag tycker det är fånigt att kommentera när man är här ändå!

  7. Lord skriver:

    I´m starting with the man in the mirror,
    i`m asking him to change his way,
    and no message could have been any clearer,
    if you want to make this world a better place,
    take a look at yourself and make that change….

  8. rabbi edelmann skriver:

    TomHell har rätt, men du är ju oxå här ändå…

  9. Stoffe skriver:

    How I wish,
    How I wish
    I was there… 😦

    ”Rosa Floyden”

Kommentera

