Dä ä juli nu

Det slår mig, nu när jag sitter här hemma hos Kweholm med familj (de sover alla, utom jag, jag måste vara sist till sömn), att det är juli. Jag har minst en månad på mig att vara mig själv, innan jobbet börjar. Tyvärr är vädrets makter inte riktigt inne på min linje (vad jag tänkt göra) så jag får nog revidera mina planer, eller inte…

Det var mycket regn i luften idag. Och när jag åkte min båge från destinationen så fick jag avbryta efter ett par mil och ta en fika tills det klarnade upp lite. Sedan drog jag vidare, men mot slutet av trippen, på med gummistället ty det piskade fint av väta. Stället höll. Tack och lov.

Tripping. Är det det jag håller på med? Bara kör, bara åker? Jo, så är det nog. Men jag vet att jag ska vara tacksam för 10 dagars kanonväder, fast jag nu tjurar för att det regnas hit och dit. Äh, mina planer grusas för tillfället.

Urk, jag skriver så allmänt. Måste skärpa mig. Varför skriver jag inga detaljer, inget skvaller, inte om några händelser? Jag vet varför jag inte gör det, men det kommer jag att ta igen sedan, håll ut, håll ut cybern.

Någonstans långt borta hör jag ljud från en fest. Låter som ett band som lirar. Jag skulle vilja vara där. Tokparta. Men jag orkar inte. Förresten känner jag antagligen inte någon, så då åker man väl på bäng.

Jag gillar att sova, att vara öppe (uppe) sent, dricka bira, snusa, glo på fruntimmer, gagga med polare, ljuga (dra historier om händelser och sitta och garva tillsammans), vistas i naturen (är detta en kontaktannons?), skoja, busa, åka båge, kolla film, leka med internät. Och mycket annat. Jag är lyckligt lottad såtillvida. Jo, så är det, om jag tänker efter.

Just nu är jag här i tillvaron, både fysiskt och mentalt. I morgon är jag någon annanstans. (Urk, varför skrev jag så? Låter som en schlagertext, skärpning!!!)

Nä, jag får inte till det mer här just nu. Så jag lägger ut.

Rocka olla!

/Baron

PS.
Hm, det var PS för ett tag sedan, verkar som om jag gjort det till en vana. Hur som helst. Datorn stod på här efter inlägget ovan och då kan/kunde jag inte motstå.
Så här. Jag har suttit ute i någon timma. Hinkat en bira i natten, kollat in läget. Lyssnat på desperata och kärleksfulla damers kvitter i telefonen med tilltänkta makar (de bara stannar och snackar hur länge som helst). Men egentligen bara suttit i en trappa och njutit av sommarnatten. Inga mygg, inget regn, ingen vind. Varmt och skönt. Fuktigt i luften var det, men ändå, varmt, inbjudande.

Jag kan ha fel. Men det kändes som det klickade till för mig där på trappan. Helt plötsligt kände jag mig så jävla klar och nöjd. Lugn, klar och nöjd. En slags… ”häpp, allt är så jävla okej egentligen”-känsla. Och upplevelsen av detta var just så; bra!

Så här sitter jag på ett långt PS och kan bara konstatera att jag tror jag är nöjd. Nöjd nu, kanske seg i morgon när jag vaknar, men nöjdare (mer nöjd) än tidigare, på mycket länge, ruggigt klar. Det känns lurigt bra, det kan inte bara vara folkbiran jag har knäppt. Okej, over out, do da hobba-gobba-dance, yeah, oh yeah, suck my lilltå, bejbi, oh yeah, okey your sweet little love machine…

Gny, nu vill jag bara skriva mer, måste lägga av detta nu, måste. Men jag vill inte sova, jag vill vara i den här känslan av att det känns så jävla bra.

Skärpning.

Över och ut. Tut.

4 Responses to Dä ä juli nu

  1. rabbi edelmann skriver:

    Hälsa Kweholmarna!

  2. Rolf skriver:

    Hej!
    Det kom 22 mm inatt i skyfallsliknande regn.

  3. TomHell@spray.se skriver:

    Heja Blomgren! Var du nu hamnade?

  4. baronen skriver:

    Rabbi: De läser här så det är gjort.

    Rolfo: Den lilla mängden hade varit en välsignelse för mig under min ”tur” hem. I övrigt: Stort tack för eder (eran) insats och gästfrihet. Så jävla kanon jag och vi hade det. Om ni någon gång vågar åka till fastlandet, så hälsa på här, ska ni få, om inte kroppkakor, så en kokt special med senap.

    Tom Hell: Tack även till dig för eder gästfrihet. Jag gav, som du kan se i dagens inlägg skit i min semester och dår-åkte hemåt. Tog bara 11 timmar. Heja mig, heja dig! Love!

Kommentera

