Folsom Prison Blues med da Baron

Jag har egentligen en massa bilder, till och med film, att lägga ut från de senaste dagarna. Men jag förmår inte. Har tvekat att skriva igår, och även nu i kväll. Så skit samma. Inget ut av detta, inte nu.

Jag måste, och jag kommer, att reorganisera denna blogg. Den är för strikt, färger, form, rubbet. Kommer att ändra det. För jag är en änderlig människa nu.

Föränderlig kanske jag menade där.

Jag har så många bra storys från live-världen att jag bara tappar, inte orkar trycka ner dem här nu. Vafan är det frågan om?

Det är mitten av juli. Det regnar så det blir sjöar och det är 30 grader plus i solen (när den tittar fram).

Hellre än att berätta om ditt och datt, vill jag berätta om hur jävla mongo allt är. Jag är mongo, känner mig mongo. Om det inte vore för biran på kvällarna skulle jag inte stå ut.

Jag måste skärpa mig. Det är ett som är säkert. Men nu har jag bara varit hemma en vecka och en dag, efter allt, efter Öland, efter mesestern, efter trippen, efter utflytten.
Jag är som en liten gnys, en kerub, en bonko-monko.  Jag är så jävla slut!

Fast.

I kväll så hittade jag en skön site på nätet, en sajt för ukulele-dårar. Jag fick ju en sådan av Ante på Öland och lyckades, trots översvämmning på vägen hem, ta hit den till Baronborgen oskadd via min fethoj.
Låten jag körde under kvällen var Folsom Prison Blues, med Johnny Cash.
Det är bara fyra accord och jag gillade det hela, fast det var svårt att sjunga samtidigt. Hm, ska jag visa lite? Ska jag låta kameran i min dator dokumentera mina försök? Jo, fanken, ha-ha-ha, jag gör det. Men först måste jag repa lite (check, klart). Så här ser det ut, hur som. Skit samma att jag inte klarar varenda ton. Och det här är med C-stämningen, man kan tydligen stämma i ett par andra tonarter också, men den här siten fixar transponeringen. Man får se var man trycker och så är det bara att köra. Okej, först hur det ser ut, så ska jag köra lite (fanken, uku gör mig glad, jag är idiot, jag vet, men det gör mig glad):

folsom-cash

Ja, och så vidare två verser till. Och så körde jag bara här, nu i natt, i kväll, ha-ha. Och resultatet blev detta (fem minuter tjärlek):

Så sug i er.
Nya Baronen kör Ukulele och jävlars, stå inte ivägen, he-he.

Rock och love!

/Baron

4 Responses to Folsom Prison Blues med da Baron

  1. LG skriver:

    Men hallåååååå! Det är svårt att bli imponerad när man vet att du har spelat ”jätteukulele” (bas) sen du typ va´ tolv…

    Här har du några som kan:

    Sug i´rej. Bah!

  2. Rolf skriver:

    ….och här har du en chans att öva på Beatleslåtar
    http://www.beatlesite.info/ Bättre än filmen med frissan?????
    Rolf

  3. Lord skriver:

    Baron,
    Du hade så in i helvete rätt när vi satt och snackade på Bishops i måndags !

    Det är för jävligt….

    Se länk.

  4. baronen skriver:

    LG: Ja, du är som en flaska Yes diskmedel, såååå jävla dryg, he-he-he. Men okej, jag ska kolla dina länkar.

    Roffe: Frissanfilmen där igen, hm. Ska kolla siten. Fick förresten höra att ni hade lite blött på Öland sedan jag lämnade häradet. Kul att det finns något vädergemensamt mellan feta fastlandet och smala Öland, he-eh.

    Lorrd: Det där sa jag ju inte bara ut i luften. Det kom från vetenskapliga rapporter och eget och andras självupplevda erfarenheter.

Kommentera

