iPhoneidioten – det är jag det

Träffade Baggos böna i kväll. Ja, inte bara hon, men andra också, däribland Baggo. Och det här är det viktiga, hon sa åt mig, att skita i allt och bara köra. Så det har jag gjort:

Jepp, jag har skrivit på slavkontraktet för en iPhone på två år. Bara att gratulera mig. Men som en sann bloggare, vafan ska man göra? Produkten kan inte vara bättre!

Och just när jag lagt ut ovanstående film så kommer Bagliari med frk L och så sitter vi här och dricker whiskey och bira i ett par timmar. Underbart. Nu har de gått hem. Och jag kan fullfilla denna dag.

Bra band på Olerys (stavas annorlunda). Snygga brudar där, vissa ville snacka med mig, men jag drog till Biskops. Där gaggade jag med George och med Ulven och med…
Enormt social kväll.

Fast det fina var natten, nu, nyss, de har dragit, med Baggo med böna här i Baronvillan.

Äh, okej.

Nog.

Rock!

Love!

/Baron

11 Responses to iPhoneidioten – det är jag det

  1. emil skriver:

    aaaah, jag räknar dagarna tills nya iPhonen kommer också, men det där ”erbjudandet” från telia hoppar jag inte på! 378 kr/månad i 24 månader, och då ingår inte en enda samtalsminut eller sms eller mms! nu släpps den ju även av tre, telenor och halebop, så lite bättre dealar bör komma inför releasen… men grattis ändå, hehe 😀

  2. emil skriver:

    …och ett tips angående pånyttfödelse av bloggen! har du kollat på posterous? startat av en gammal apple-anställd, sjukt enkelt och bra blogg-plattform, och inte minst: import av alla gamla inlägg från wordpress! perfekt för en nystart! det enda som saknas än så länge är stöd för teman och egen design, men det ska vara på gång vilken dag som helst! kolla in posterous och läs deras blogg, bra skit! peace!

  3. emil skriver:

    Är det du som åkt fast?
    http://na.se/nyheter/2.2503/1.511305

    😛

  4. baronen skriver:

    Emil: Ha-ha. Jo, jag är sugig, jag torskar, jag kör, jag drar på mig en skuld på minst 500 spänn i månaden. Jag tar det. Idiot som jag är, men ändå, jag har fyllt the big one, och måste ha en leksak, något som gör att jag känner mig frän. Är också lite övertygad om att ”early adopters” som mig får lite schyssta avtal som mildrar, lite längre fram. Om inte, okej, då är man kysst.
    Kollade även in posterous, (kan aldrig stava till det där), har en sida där redan, men blev helt galet glad då jag såg vad de fixat på sin site.
    Det blir antagligen så att jag kör på där, i 180 när jag väl får min ifån. Det är så vackert upplägg så det inte är sant. Det svåra är bara att kunna stava till siten. Jag har redan imats.posterous.com, he-he.

    Och så fick jag ett tredje nu i natt, tack för det Emil, hell dig, och, nej, det är inte jag, men jag skulle ha varit stolt om jag dragit in så mycket stålar på bonnkaniner här i länet, he-he-he. Love!

  5. Kalix skriver:

    Synd pa det hutlosa priset av iPhone. Var inne pa att kopa en men backar med upplagget som landar pa 500 ganger 24

  6. Henke skriver:

    IT – phone home

  7. Madäläjne skriver:

    Finns bara ett ord, det stavas AVUNDSJUK – trots priset!

  8. Stoffe skriver:

    Ja är för dum o ovetande för å fatta va jag missar som en ifånlös byfåne, men jag är glad för det oxå!´

    Fick för övrigt min bärbara dator lagad precis minuten innan semesterresan pajade strömsladdspiggen som försvann som en porrpenis in i svarta hålet på baksidan av datorn! o emedan mellanslagstangenten oxå börjat glappa illavarslande så byttes hela tanngentbordet oxå, allt på garantin förstås, trots att det egentligen inte var garanti på nåt av det, så fixade Alina systems det hela gratis!!! Hell dem!!! Å dan efter Landskronaresehemkomsten, så var det bara o hämta den idag på söndagen! Suveränt!!!! Ibland är makterna plötsligt med en, när de först verkar gå emot en! Annat var det förra sommaren när nya Nikonkameran behagade glida ner från släktfotoalbumet i heltäckningsmattan o slutarens fjädrar flög runt åt helvete o det kostade 1800 kr!!! 🙂 o 😦 So long!

  9. Bluespolisen skriver:

    Iphone… är det en sådan med snurrskiva, eller?

  10. Lord skriver:

    9600:- plus kostnad för samtal och sms etc låter lite saftigt.

    Jag avvaktar till augusti, ska naturligtvis kolla pris i Seattle när jag är där till helgen.

    Sponsrar dig dock med 200 kr i länken.

  11. baronen skriver:

    Kalix: Som vanligt är det dyrt att ligga på topp. Men jag ser det som att det där med IT ju är något jag både är intresserad av och jobbar med, så det är naturligt för mig att sälja mig som slav till Telia (som du och din jordvärme ungefär, he-he).

    Häcko: Kom du ihåg när vi såg ET på Prisma. Det var så jävla pinsamt, vi var äldst i den stora biosalongen, kanske 18 bast, tuffa jävla bluesare och så tjöt vi som små flickor. Fanken vad vi hatade att de tände i taket mot slutet, ha-ha-ha-ha-ha.

    Mädäläjnä: Ha-ha, jag kanske kommer förbi och retas med produkten där i augusti, bara för att se din avundsjuka, ha-ha.

    Stoffe: Du kommer att bli varse om denna prylbögpspryls innersta användningsområde och måste-ha-feeling, om inte annat via min bloggning. Och då vaknar du skrikande om natten, ”-GE MIG EN OCKSÅ!”

    Bluespolisen: Det var något liknande förr, men då var den inte även telefon. Som PC-kille har du inte skådat ljuset ännu, det är okej. Men knäböj om du träffar mig i augusti, sänk blicken för tusan, för då är jag hottast!

    Lorrd: Jämför med andra, som ska föreställa likvärdiga, telefoner, och se om du kommer under det priset.
    Och, vadå 200 spänn? Vi träffades ju i kväll. Varför, och var är stålarna? Jag vet att du ska till the Castro i San Francisco, är det för gummi?

Kommentera

