Tack, cybervänner

Jag vill tacka er för att ni inte responderade på mitt förra inlägg. Det hade jag inte behövt. Så jag är vuxnare nu.

Okej, ett gäng bilder, eller två bilder då, till att börja med.

kweholmkort-bodastrand

Bilden ovan föreställer eder Baron. På Böda strand. Det är Kweholm som plåtar via sin iPhone 3G. Det är jag som posar. Hur vackert är det inte? Ryssland, eller Gotland, något finns där bakom mig. Klicka gärna på bilden så den blir större, så ni fattar.
Vi stod där och snackade om livet i ett par timmar. Kweholm, är, som många andra jag ånyo träffade på Öland, kanonvänner till mig.

Nästa bild kommer att bli ännu mera jävla större när man klickar på den. Det är grabbarna grus som för första gången får sin Ukulele i sin hand. Klicka upp den:

da-boys-medukulele

Det här är snyggorkestern in spe.

Klicka den ovan då, så ni hajar, ladda ner den, kör bara!

LG torterar mig med att hitta fina videos. Här är en, kolla den:

Fast när man ser och hör ovanstående video blir man nästan förbannad. Flera av de där låtarna (som är samma låt) har man ju generaldiggat. Fly me to the moon med Tom Jones t ex, jösses. Men kolla om ni törs.

Fick fin bild av Häcko också. Det är Häcko och Ylving när de sitter vid sin silverskatt. Den värsta jävla skatt som hittats på Öland. Ylving är osteolog (som frenolog, fast nu för tiden) och Häcken är arkeolog. Kolla glädjen vid skattgropen. Ja, jag har bilder på skatten. Lägger ut den sedan, någon gång, men kolla nu, det är tjärlek (och jag gillar de där två):

hacko-und-ylving-med-skatt

Samma här. Klicka för fan på bilden, så den gör sig rättvisa, sedan är det bara att välja tillbaka-knappen i eder webbläsare för att komma tillbaka här. Bilder gör sig bättre som stora.

———-

Igår bangade jag lite, vilket alla sket i som brukar vara här och läsa, men så var det, när jag fick hem en film via brevlådan. Det var Ylving som beställt till mig. Filmen är fransk och heter Hårfrisörskans make. Har några år på nacken, men ändå. Den tog. Och när jag sett den så skrev jag gårdagens cyberbikt. Så nu vet ni, ni som orkar läsa så här långt. Det var därför jag var så låg när jag skrev.

Och nu försökte jag söka på nätet, på tuben, och min webbläsare la av. Tack och lov fixar WordPress det hela genom att spara fast jag inte har sparat. Så nu skriver jag vidare där jag lämnade WP för att leta film.
Vi skiter i filmen nu.

———–

Dagen.

Sov.

Vaknade.

Gav fanken i att kolla vad jag skrivit natten före.

Kaffe på Köpmangatan strax före arton på kvällen. 23 spänn för koppen, satt till slut själv ute, såg konstigt ut, så jag drog.

Promenad.

ICA Krämaren, svettades ymning efter walken som väl var en halvmil, nyttigt. Men klarade det.

Åt hemma.

Gick ut.

Träffade Baggos fjälla och den danska kvinnan. Pratade cyber med dem i någon timma.  Det var trevligt. Sedan drog de, och de började stänga där på Biskops.

Gock hemåt.

Stannade vid mina vänner vid Lilla Örebro. Blev kvar där någon timma, garvade, förmanade, träffade folk, innan jag gick hem ånyo.

Jepp, en vanlig dag i Baron von B:s liv.

Lägger ut nu.

Vänta.

Jag drömde i natt om att jag inte kunde få lån på banken. Vaknade svettig. Och så ringde jag banken. Min bank-kvinna Lena. Jag kommer att få lån. Kommer att låna upp till min limit igen. Alltså kan jag betala städningen av morsans lägenhet, fix med min hoj och dess besiktning, nya kläder år mig (ingen lagar hålen i mina brallor längre) och annat. Tack gode!!!!

Det är så roligt att det faktum att jag lånar upp till gränsen igen, bara kostar mig 50 spänn mer i månaden. Det är helt okej, tycker jag.

Men sedan, efter detta, får det vara slut med lån. Då ska jag producera prylar som ger stålar.

Tack vänner, tack kamrater, för ni finns. Jag är i mongo-läge, men jag har det bra ändå. Och en dag, då kommer jag att fixa baronlyan, så får ni se.

Och jag har planer på att smacka denna blogg vidare med iPhone och annat bloggverktyg. Håll ut bara. Jag ger mig inte.

Rock!

Olla!

Murva!

/Baron

9 Responses to Tack, cybervänner

  1. Stoffe skriver:

    Fin Skrattgrop vid Skattgrop på Ylving & Häcko!

    Nu har Du ett år på Dig att städa, sedan blir det Släktforskardagar med utlovad inkvartering!

    Dax att kvarta in nu när solen sticker en i ögonen!

  2. TomHell skriver:

    Angående gårdagens bikt så vet jag inte riktigt vad jag ska svara.
    Jag tycker att det är bra att du skriver men mitt svar blir bara patetiskt u.n.g
    som:
    – Stå på dig! Det ordnar sig! Ut och sup!

    Det är för fan ett sorgearbete! Kommentar eller inte…

    Jobbar i Sandhamn åt Tv3. Här glids det bland miljonbåtar och Eldkvarn.

  3. Majk skriver:

    Glöm för 17 inte filmen som du var tvungen att censurera för att lägga ut. Förbjudna grejer är bra. Det syns för övrigt att din mor har lagat dina jeans både en och sju gånger. Det är bara för din att gå en sy-kurs, jag tror det skulle kunna bli bra blogg-inlägg efter en sådan.

  4. baronen skriver:

    Stoffe: De garvade fint åt att faktiskt ha hittat värsta skatten någonsin i landet, jo, det är sant.
    Det är inte bara att städa, det är vad jag ska ha, vad jag ska slänga, vad andra kan tänkas ha, vad som går att sälja… Tack för att du är en som mig, som är dum i skallen nog att lägga dig först när solen kommer upp igen. Det känns som jag inte är själv i detta då.

    TompoHelloz: Du har rätt. Det var ungefär det jag ville säga med det där inlägget. Alltså, jag var deppig som en groda, hade sett filmen Hårfrisörskans Make (som Ylving skickade) och så blev jag tokledsen och så skrev jag i den affektionen.. Yes, det är ett sorgearbete, det är en omformulering av en själv man måste göra. Jag hatar att vara tråkig på bloggen, men ibland måste jag bara få ur mig. Äh, du vet, du är min vän.
    Skrik lite åt Plura och Eldkvarn, vi har oupplockade gåsar… (gäss?) med varandra. Jo, det är sant, he-he.

    Majk: Nu hajar jag inte riktigt vilken film du menar, du måste vara mer precis. Min hjärna har inget minne nu för tiden.
    Bra tips där på sykurs. Jag har ju sagt det. Att jag ska gå sådan. Ska fanimej göra det nu i höst. Symaskinen står på golvet i köket… arghhh. Ja, och du och jag ska ta en MC-tur ner till Askersund och fika. Men det måste bli bättre väder innan. Håll ut, har inte glömt dina insatser. Utan dig hade jag varit rökt.

  5. Stoffe skriver:

    Huskvarna! Förenar symaskins- och MC-körning, är det inte så?

    Största skatten i landet? När var hur? Måste finnas internetbelägg!?

    Äh nu tävlar solfan med tidningsbudet igen om vem som ska se mig först. Bäst att lägga sig bredvid kattan som ligger emellan Ingela o mig nuförtiden! Först var det dotra, sedan yngsta sonen och nu grannens katta som inte kommer överens med sin son som tagit över huset därhemma! Hell, morgonljuset!

    Ögonen rinner på mig med Mats, men det är en ögonskada sedan ett år tebax, nu i kombination med ögoninflammation i bägge ögonen och slita surfingögon! HAHAHA!!!

    Livet, som min polare o kollega Andersson brukar säga! 😉

  6. Stoffe skriver:

    The Formby Brothers! När blir konsertärten???

  7. Majk skriver:

    Askersund låter trevligt som fan! Vädret styr vi ju inte över, än. Vi hittar säkert en bra dag.

    Att kunna hjälpa någon annan utan ansträngning är något som borde vara självklart för alla. Men vi bor ju i landet där den stora massan föds med en stor pinne i röven.

  8. baronen skriver:

    Stoffe: Det finns internetbelägg, kolla in Ölandsbladet och sök på skatt, silverskatt, pengaskatt och allt det där, he-he.
    Kul att vi är två som är vakna när alla andra sover, he-he.
    Konsert kommer att komma, men bara sakrala sånger…
    Wow, du hittade Häcko på TV. Sköna prylar. Då vet du lite mer.

    Majk: Ja, för fanken, bara det stabiliserar sig lite så hör jag av mig, om jag inte har fullt upp med att gnälla och tycka synd om mig själv då, he-he.
    Jepp, din slutsläng där håller jag med om i 180.

Kommentera

