Vänta förresten…

Läste på webben idag, och det här är ju fanimej inte klokt. Att svenska soldater hade varit inblandade i någon slags eldstrid i Afghanistan (eller varfan de nu är med mina skattepengar) och hur som helst, hade minst tre människor dödats. Ingen svensk, men det är inte prylen. För i helvete, jag är svensk, jag pyntar skatt här jag röstar här, jag är medborgare här, och vi har tydligen ett gäng yrkesmilitärer därborta, och, DE HAR DÖDAT TRE STYCKEN MÄNNISKOR!!!
Det har de gjort i mitt namn. Och nu när jag tänker på det blir jag helt jävla galen. Ta hem de jävlarna direkt! Vafan har vi där att göra??????

Jävla skit. Moderaterna har smackat bort värnplikten, och det är ju bara en tidsfråga innan vi är med i Nato. Och, okej, sossarna är lika illa. Men ändå. Mitt jävla land, Svärje, har varit med och dödat, i strid, folk borta i Afghanistan. Jag diggar inte detta. Jag kan inte fatta. Vad har hänt med vårt land???

Det här är inte det Svärje jag vuxit upp i. Jag mår illa.

Tre dog i eldstrid (DN).

Rock!

/Baron

2 Responses to Vänta förresten…

  1. Rolf skriver:

    Tjena Blomgren!
    Just hemkommen från en hojtur med Hussein (Afghan) till Skåne. Trots fruntimmersveckan och riktigt dåliga väderprognoser så har vi klarat oss från regn hela tiden. 95 mil i sadeln, du skulle vart med.
    Vi avslutade igårkväll med Magnus Ugglas Revy. Vilken skitartist men folklig och för den delen rätt proffsig.
    Jag var enbart intresserad av Annika Anderson, en intressant kvinna som just fått sitt fjärde barn.
    Ale Stenar är nästan som en numera berömd silverskatt på Öland.
    Puss Rolf

  2. baronen skriver:

    Roffe: Jag måste gratulera dig till den långa resan utan vidare bläight väder. Kanon.
    Jag borde ha varit med. Men istället så sitter jag här i Baronborgen, med lite avbrott för att gå ut och dunka skallen med bira. Vem fan är Annika Andersson?
    Tungkyss tillbaka!

Kommentera

