Input gives output

Äh, alltså, jag måste ju skriva lite här.
Känns som jag inte gjort det på väldigt länge. Men, okej, nu gör jag det.
Ja, dels har jag massa prylar i skallen, dels väntar jag på min favvoteknikpryl, dels är allt helt mongo-bongo med mig.

Det är i Örebro allt sker. Nu är det slottsfestival. Det betyder att vanligtvis obskyra krogar sätter upp stånd kring slottet, tar stålar från folk för att komma in på det inhägnade området, så de kan dricka precis lika dyr bira som vanligt, fast i plastglas, och ute, stående i mörkret.
Fy bluääää…. Och de som kommer, kommer från kranskommunerna, Lindesberg, Nora, Kumla och Hallsberg. Nej, ingen kommer nog från Karlskoga, för där kör de ju en egen musikfestival med bra mycket bättre artister och allt.
Gissa om jag går in, eller håller mig till de vanliga ställena? Just det.

guvernorenbrottas

Vilken lirare, herr A, klicka för större bild….

Har, med Belas hjälp fixat tre skåp så de står i rummet nu, mitt ”stora” rum.
Känns som en början.
Idag när jag satt här framför datorn så flög en fågel in genom balkongdörren som bara var tre centimeter öppen. Den var bara lite på glänt. Men jag hörde att det flaxade. Så jag öppnade bägge dörrarna på vid gavel (fågeln satt och glodde uppe på skåpet här inne, helt lugnt), och gick bakom honom (eller henne) och sa att nu får du fanimej flyga ut, och då gjorde birden det. Men sedan kom den tillbaka och satt på min balkong. Vet inte vad det där var. Morsan sa en gång att fåglar känner av snälla människor. Okej, då är väl jag en sådan. Jo, det är jag.

Jag började greja här hemma, i fem minuter, sedan pallade jag inte, blev som, ånyo, en tjurig unge. Ringde Bela.

”-Äh, vi skiter i att flytta skåp idag!”

”-Nä, kom igen, varför?”

Och så lugnade jag ner mig. Det är ett helvete att vara själv med skiten. Med en polare går det lättare. Nu ska jag lura på hur jag EGENTLIGEN vill ha det här hemma. Det är lugnt. Det ordnar sig, sedan, inte nu, sedan. För i fanken!

Träffade Örebro-Jesus på vägen ut. Vi stod och snackade, trevligt. Men sedan var jag tvungen att gå för jag måste ju få i mig lite bira, så vi sa hej, och så gick jag över stan.
Fantastiskt vackra kvinnor gick där, men ingen var attraherande, trots sina utseenden. Det där är något som slår mig, mer och mer på senare tid. Det räcker inte med att de ser snygga ut på alla sätt och vis, visar dekoltage, stora frillor, långa ben, höga stövlar eller vafan som helst. Det är för i helvete inte attraktivt så länge de är dumma i huvudet eller onda. Punkt.

Fick stå 30 sekunder i kö på Biskopen, oerhört. Ny vakt. Slank in med ett sällskap. Folk jag kände var där. Och jag satt vid flera bord. Men det här var inte vad jag ville ha. Jag vill ju bara sitta och smeka min bira, glo lite lugnt på folk och kanske gagga med någon polare. Nu var det fullt av rejected people från runt länet. Tjockt med dem. Blä.

Så jag drog till Lilla Ö. Där körde de Johnny Bode till min ära (som vanligt), och de är sköna lirare. Så blev det slut och jag gick hem genom staden. Tjo.

——–

Även om man är unkis, även om man är fullvuxen i ålder och har varit med om det mesta, även om man bor mitt i stan, även om man kan dra i sig bira när man vill, så är det inte roligt om det inte är roligt. Och så börjar jag känna nu. Det räcker fanimej.

Jag väntar på min teknologiska leksak som jag har slavkontrakt på i två år. Dimper den ner på fredag blir jag i extas. Har jag oflyt, så tar det längre tid, men då blir jag galen.

I dag, torsdag, ska jag till banken. Jag ska maxa mitt lån. Så jag kan pynta städning av morsans lägenhet, besiktning och nya däck till hojen, eventuellt förråd till prylarna som jag har runt mig, bla-bla-bla-bla…osv.

Balkongdörren är öppen. Nu lägger jag ut detta skräp av bokstäver och sätter mig där en stund, med en whiskey och en folkbira, och bara ÄR!

Okej, lite Bode:

Hur vackert är det inte att ha en krog som spelar detta inne och ute när jag kommer förbi, som sista låt, som låter servitrisen sjunga med och dansa samtidigt som hon sopar. Det är inte helt fel att vara Baron von Örebro alltid.

Rock!

Bajsing.

/Baron

One Response to Input gives output

  1. Lord skriver:

    Inga fel alls att missa slottsfestivalen !!
    Hörde att vädret är uselt hemma, trist då många fortfarande har semester. Nej, nu ska jag ut en vända igen. Macy´s och lunch på programmet.

Kommentera

