En polare med flyt och lite mer

Jag kan ju inte undgå att lägga ut nedanstående video.
Den visar cyberdagboksbiktfädern Emil i sin yrkesutövning sedan några år. Men inte bara det. Den jäkeln (på min anmodan) slängde upp en video. Alltså inte vilken som helst. Nej, han var i Tjockholm och köade och fick sig en iPhone i näven. Nu, här nedan i filmen så ser man resultatet. Inte fanken illa pinkat av en liten platt ”fån” med bara 3 Mpix-kamera, va? Och ljudet, kanon.
Jag tankade hem filmen också, för att kolla hur mycket den vägde, den gick loss på 3 Mb för 50 sekunder. Snacka om oanade möjligheter för en sådan som mig. Men, okej, och tack Emil, nu lägger jag ut den här, så ni själva får se resultatet av denna fantastiska teknologi, bara att filma, och så trycka upp det på nätet, från varfansomhelstifrån.

Ett extra plus är att ha en äkta lokförare som biktfäder här, det smäller fanimej högt, så jävla fränt:

Själv fick jag ju ingen. Och inte fan köar jag för att butikerna har tre-sju att sälja. Jag hade beställt min tre timmar efter den 17:e (tre på morgonen) då erbjudandet gick ut på telia.se… Suck.
Nu vet jag inte om Telia får in maskinerna varje dag för leverans, eller om det är som det står om man vill beställa nu, att det tar tre veckor. Vi får se vad som gäller. Men för mitt psykes skull, behöver jag denna tekniska leksak NU! Verkligen NU! Jag är ju fan proffsbloggare, inga pengar tjänar jag på det här som andra blogghoror, utan det är gratistekniken jag diggar, och pyntar, i detta fall.

Kanske jag skulle köra dagens ”out-fit”, och plåta och filma vad jag har på mig, skriva att jag använder Wash and Go och Pepsodent… Vem vet, stålarna kan komma då. Som det gör för blonda människor med inopererade patts som lägger ut sig på webben (snyggare än jag, det medges). Men inget ont om dem, de har hittat sin nisch. Hurra för dem. Följer faktiskt några på nätet, bara för att det går. Vill lära mig hur det är att vara extrovert böna idag.
Återkommer med länkarna till dessa, sorry.

Sitter nu här hemma, efter två bira på krogen (Biskops sög), och dricker vatten. Måste vara fin i morgon när Gudrun i Kungsör har sitt 70-årsparty. Med fin menar jag nykter för att kunna ta mig dit på min järnhäst.
På något vis känns släkten mer viktig nu för mig. Vet inte varför (jo). Det är en strimma kvar, jag hänger på, de är trevliga.

Köper ingen present. Det ville hon inte ha. Man kan donera till olika välgörenhetsprylar, det får jag göra, sen.
Äh, kanske köper några blommor om något är öppet. Äh, det ordnar sig. Jag åker dit, det får funka.

Pyntade alla jävla räkningar idag. Tack gode för att jag fick mitt lån på banken igår.
Men nu har jag hunnit ifatt. Nu ska det inte komma någon räkning och bita mig i arslet längre. Baronmorsan har inga räkningar längre, eller jag då, i samband med allt. Elen är uppsagd, klar och pyntad, städningen pyntad för fyra papp, alla småräkningarna fixade.

Jag känner det som så att jag varit duktig, bara för att jag betalat räkningar på massa stålar. Så är jag. Gör jag en grej, per dag, då är jag duktig, inför mig själv. Oj, tvättat, då behöver jag inte göra mer, oj, fixat med banken och fått lån, då kan jag vila, oj, betalat räkningar då behöver jag inte göra något mer denna dag. Skumt.
Men det kanske är mitt sätt att ta ett litet steg i taget. Och så länge allt funkar så är det väl okej? Jovisst.

Såg frk C pratandes i telefon (som jag sett tidigare, med samma handling, luren i örat, på Biskops) när jag gick hem från Biskopen. Ropade, jo, det var hon, hon kom över till min sida och fortsatte prata i sin lur. Jag pratade med mig själv när vi gick framåt, högt, för att reta. Kram på Stortorget, hon skulle neråt, jag rätt fram, skulle höras av i morgon, jojo. Framför mig, servitris i rött, 20 meter till bara.

Stannade till på Lilla, snackade med den tatuerade och mycket trevliga servitrisbönan som höll på att plocka in det sista. Hon blev glad när hon fattat att jag åkte båge, jag erbjöd tur, och då kommer som vanligt någon annan in och avbryter. Är det något jag har flyt med är det avbrott när jag talar med trevliga damer. Vad är det som händer?

Jag har också flyt med mongon som tror de är min ”kompis”. En sådan kom och satte sig vid mig ikväll då jag satt själv vid ett bord, med min andra och avslutande bira och filosoferade.

”-Hej, jag sätter mig här, vad kul att se dig, känner du igen mig?”

Vad svarar man på sådant, jag kände inte igen honom.

”-Nä, har ingen aning om vem du är!”

”-Du kanske vill vara ifred och att jag ska gå härifrån?”

”-Uppriktigt sagt så svarar jag ja på den frågan, jag vill vara själv!”

Det tog 23 sekunder för detta att nå hans jävla hjärna, sedan reste han på sig och gick iväg, vänd mot mig, förberående mig, att jag var elak, taskig, svinig, men han sa det inte så. Fast jag fattade.
Vem har sagt att jag ska vara kompis med alla jävla rejects i det här länet????

Är man snäll mot dessa typer får man en köttkrok i ryggen och så blir man aldrig av med dem. Lika bra att sätta stopp direkt. Inte fan har jag köpt en dyr bira för att sitta och vara någon slags kompis med någon totalt okänd som är helt ointressant och som dessutom tror han gör mig en tjänst genom att erbjuda sitt enormt jävla tråkiga och gaggiga sällskap. Fan, ge mig ett hagelgevär för fanken!!!

Okej. Summa av dagen:

Fick tilltala två damer, snygga som fanken, men mycket yngre. Fast jag kände ju dem lite sedan förut. Nåja.

Betalade räkningar så jag storknade.

Höll mig till två bira på krogen.

Japp, det var det. Dagens jävla rapport. Utan iPhone.

Rocka balle!

/Baron

PS:
Nu är det så många kommentarer jag inte svarat på att jag inte förmår göra det (kan inte sortera ut dem, he-he). Dock, jag läser alla med stort intresse. Men min hjärna kan inte tillverka svar på dessa just nu, vill bara meddela detta. Love och rock! Och fortsätt kommentera för tusan.

Kommentera

