iPhone 3GS

iphone-3gs

Ja, jag är helt körd. Äntligen har jag fått min. Lycka och glädje och galenskap. Och det samtidigt som jobbet börjar efter ”mesestern”. Det är full rulle just nu.
För mig är det precis den lilla utrustning jag behöver för att utveckla mitt bloggeri. Nu kan jag surfa, filma, fota och spela in ljud, och bara spara det till senare eller klicka iväg det på direkten.

Därför har jag kört igång ännu en blogg.
Den rackarn lägger upp allt jag skickar från min iPhone utan gnäll, från Youtube-länkar till filmer, ljud och bilder.

Länken dit finns här till höger i sidebaren, under räknaren. Jag har lagt den under lösen, (måste tänka till lite om vad jag törs och inte törs). Men om man har lösenordet, som är samma som för mina tidigare hemliga inlägg här, så är det bara att klicka iväg sig. Då kommer man till en sida där man också kan klicka i att ens lösenord ska sparas. Då slipper man skriva in det på ett år eller mer, bra va?

Har trogna CDB-biktfädrer glömt lösenordet? Skicka ett mail till mig (se längst upp på sidan) och ge mig några fina ledtrådar som bara just ni och jag kan känna till, så jag vet att det är just DU, så skickar jag.

Alltså. Den här bloggen kör jag vidare med ändå, fast jag varit lite slö på sistone, och haft ComHem emot mig en vecka och lite så.

Här kör jag vad jag tänker och tycker och känner och minns. Som vanligt ungefär.
Här är jag öppen i tanken och ger tusan i att censurera, men är mer hemlig om vem jag är för okända (de som känner mig hajar vem jag är). På nya stället är jag mer öppen om mig och kommer till och med att synas lite själv, he-he.

Kompletteringsbloggen som jag nu startat handlar mer om vad jag hålls med, då jag hålls med det. Lite mer direktblogging med media upp till den sajten. Äh, ni hajar.

Till sist i detta inlägg:
Jag bara kör, så får jag se var jag hamnar. Världen klarar sig säkert någorlunda bra utan både den här bloggen och den nya iPhonebloggen. Men inte jag. Jag måste blogga. Och jag gillar det. Och jag har varit med om detta i 12 år nu. Med nya verktyget kan det gå hur som helst, ha-ha.

Nu har jag grejsat med det halva natten, nu måste jag fanken sova.

Rocka rolla!

/Baron

Kommentera

