Nya tag

graffitti

Bilden ovan är klickbar, och blir större, så man liksom hajar min kontakt med grafitti-generationen, min vilja att vara en outsider, en ungdom, min konstnärlighet, min frihet, min kulturella potential, mitt stora geni, min pretto-het (pretantiöshet).

Äh, jag har ju fixat ett program till min iPhone så man kan trycka och har 15 sekunder på sig att komma i position. Rälsen var bra, fick maskinen att stå tilla. Oj, nu lägger jag upp en bild på mig själv. Skit samma. Eller är det jag? Det kanske är någon annan? Kanske är det mitt alter-ego Knut Forserud (aka Nils-Åke Magnusson?) Ingen vet.

Kolla här, en mördarhandske, utanför där jag bor, nu i kväll. Plasthandske. Har det skett något sexualbrott här? Styckmord? Varför ligger en sådan här sjukvårdsplasthandske på trottoaren?

killerhandske

——-

Gnulk.

Jag är bloggsplittrad och trasig.

Jag lägger upp en massa på min Posterous-blogg. Här skriver jag inte så mycket, det gör jag inte där heller. Det här inlägget är egentligen ett inlägg för att tala om att denna WP-blogg inte har lagt av. Den är på, men har just nu en såsig tillvaro pga att den jäkeln som skriver här inte kommer sig för. Varför, varför? Ingen aning mer än att jag är mongo, olandad. Kommer att landa, håll ut.

Faktum är att jag är helt jävla orädd.
Faktum är att jag bara kör på.
Faktum är att ….

Jag är nog i ide (inte idé), som en björn alltså. Jag sköter jobbet, jag begår inga brott, jag betalar mina räkningar, jag fixar det som måste fixas, men fixar fanimej inget annat.
Mental härdsmälta (slitet och fjantigt uttryck men det funkar nu).
Befinner mig i ett väntrum. Snart kommer mitt nummer att läsas upp i högtalarna. Jag får komma in. Vet inte vad domen blir. Lämna urinprov, omedelbar operation eller ättestupan.
Är i ett väntande läge (alltså detta är en metafor, jag har mig veterligen ingen sjukdom dom jag väntar en dom på, jag bara skrev så för att beskriva mitt tillstånd av total la-la-la-ness).

Lever flera liv. Ett ensamt, självt, hemma och på mina vandringar. Ett på kvällarna, med intressanta människor jag träffar, okända, halvbekanta, nära vänner, det är olika, på krogar. Ett på jobbet, unga och äldre.

Laddade ner NIN:s app till min iPhone ikväll. Kanon, info och musik, gratis.

Äh, jag är bra, men på gungfly. Musik för fanken, live med Moncia Z, lyssna:

——

Vad kommer att hända med Google Wave, förändrar det internet som vi känner det? Vad sker med fildelning/musiklyssning sedan Spotify blivit ett iPhone-app för 99 spänn i månaden sedan ett dygn? Kommer Crille Fågelsång att göra feta stålar på flingor- och tvålreklam nu sedan andra trippen är avklarad i rymden?
Hur många svenskar kommer hem i liksäck från Afghanistan (som vi ligger i krig med)? Tar sig Svärje till VM i fotboll för herrar? Blir det en varm höst?

Det är fullt möjligt att som man ligga med en ful kvinna, för kuken har inga ögon.

Visst kan snuva inte botas?

Vad ska vi vara rädda för nu? Få se nu, kärnvapenkrig är omodernt numera, växthuseffekten, grisinfluensa, fågelinfluensa, potatis som ger cancer, kolestrol i ägg, solens stålning när man solar, gummit i däck från vägar, speciellt dubbdäck, varg och björn, milleniumbuggen, microvågor från bull-TV, mobiltelefoner och satellit-TV. Man får gulsot om man hoppar i löv på hösten. Fästingar ger borellia och de finns överallt. Att gå i stan på natten leder till våldtäkt och mord på en själv, motorcykelklubbar, kriminella gäng, fettbomber i mat, vaccin, övergödsling, p-pillerkiss i toaletterna skapar obalans i naturen, djuren otrotas, amazonas träd fälls så vi inte får syre längre, aids så vi inte kan knulla, herpes så det gör ont att knulla, kaffe och te är cancerframkallande, socker är lika farligt som heroin, transfetter dödar oss, …. osv, ….osv…osv…

Vem tjänar på allt detta?
Tänk.

Okej, nu lägger jag ut.

Rocka rolla, olla!

/Baron

One Response to Nya tag

  1. McHäcko skriver:

    Monica. Tjusigt så man nästan kan gråta.

Kommentera

