Åtta år sedan idag

Kommer ni ihåg mig, två veckor före, där jag var och hälsade på Ingela och Anneli för andra gången?
Här är tre bilder, som är klickbara så de blir rättvisa (det är en annan grej att se dem stora):

w1

Man ser Ingelas fot. Hon ligger på rygg där. Hennes lägenhet till höger i bild.

w2

Hell världsfred, ideologiernas död, konspirationsteorier. Det är ”The Baron” och det finansiella centrumet på jordklotet. Otroligt, jag, och de där husen. Lite man-boobs och mage, men det blåste och det får man ta som en man över 40 som inte tränar.

w3

Frampå kvällningen var det gott att ta en cigg, luta sig bakåt och låta sig plåtas av ånyo Ingela framför dessa bjässar till pelare. Vilken grej. Arbetargrabbsjäveln från Västerås i New York. Det var religiöst för mig. Jag trodde inte att jag var där.

Jag smackar upp den här videon också, med olaglig musik, inspelad i bussen från New Jeresey till Lincoln Tunnel under Hudson River på sensommaren 2001. Det är, ni har sett det förr, Sopranos, amerika, kommers, och så även de där två tornen i bakgrunden med skumma föraningar.
Två veckor senare var de väck, av vem….?

The Washington Post kör en dödslista på webben. Ungefär 3000 amerikanare dog när höghusen rasade. Nu har över 5000 amrisar dött i Irak efter det. De flesta som dör är 19-20, (klicka runt lite och kolla på sajten, http://projects.washingtonpost.com/fallen/iraq/ ) de som dör nu var elva och tolv år när WTC-prylen hände…

Var fan är logiken? Vilka onda krafter härskar?

Och hur många hundra tusen Irakier och Afghaner har dött? Det vet jag inte. Men var är logiken?  Var fan är den?

Som i vilken deckare som helst är det bara att spåra VEM SOM TJÄNAR PÅ DET HELA för att få svaret.

I början av Farenheit så är det bara svart, och så får man se människor som ser. Det är kraftfullt som fanken:

Och vad ska man säga om Örebroaren, Kuba-Svensken som han hette ett tag, Örebrosnubben som satt på Guatanamo på Kuba i USA:s finka i två och ett halvt år, förortskille härifrån, som blev släppt efter insamlingar och politikerpåtryckningar och nu i kväll åkt dit igen, nu i Pakistan, som terrorkille?

orebrokubakillen

Minns för något år sedan då han gick över gatan här brevid baronborgen en öde söndag, bara han och jag, solen sken och han i traditionell burka och jag åkte min fetbåge. Han stannade respektfullt mitt i vägen och väntade och jag log, vinkade, då jag åkte mitt stöddfordon framför honom, ha-ha-ha.

Fanken? Är Örebro jordens mittpunkt? Eller är det Ankeborg?

Okej, nog för nu.

Förlåt för att jag inte skriver så mycket, men jag börjar ju komma igång nu. Och ni, ni som läser här, kommentera för i fanken!!!!! Jag behöver bensin, jo, jag behöver det.

Rocka baja!

Love!

/Baron von Snygg

13 Responses to Åtta år sedan idag

  1. Strega skriver:

    Ok Baron, här får du lite eld, nån som fortfarande tror att fångarna på Guantanamobasen är oskyldiga?
    Fan va den snubben måste kostat pengar! Å nu har han tydligen råd att åka till Pakistan??? Han fick väl ”skadestånd” av staten……..

  2. 51cent skriver:

    vad hände med hennes lägenhet,säckade den ihop tillsammans med det gigantiska dammoln av stoft och kola som måste bäddat in landskapet i ogenomträngliga konspirationsteorier, vem fan var det som låg bakom hela schabangen?var det verkligen sopranos som iscensatte detta?
    och den här ghazali…
    fifteen minutes of fame?missförstått geni?personlighetsstörd?

    ps
    en blomma till dig som lägger ut värdefulla tankar på detta nät!!!

  3. Strega skriver:

    å, tack 51cent…men inte ska väl lilla jag….?

  4. spawn of satan skriver:

    vad finns på platsen för dubbeltornen nu?ett minnesmärke?jag har funderat på varför den där ghezali aldrig(nästan) tittar in i kameralinsen,är det inte ett tecken på aspergers lr så?

  5. Strega skriver:

    ..eller att hans mamma är hans syster, he, he.

  6. McHäcko skriver:

    Siljar blue.

  7. baronen skriver:

    Strega: Vi vet inte ett skit ännu, vi vet bara att han som var fången på Cuba nu sitter fången i Pakistan.

    51öre: Hon skrev om hela händelsen här i bloggen en gång i tiden. Det var ingen trevlig vända. Jag vill hitta det hon skrev, ska leta, och lägga ut. Men hon överlevde tack och lov, fast hennes resa i bara trosor och t-shirt i trappan i två timmar för att komma ut, det skriver jag inte om nu fast jag kommer ihåg det. Och tack för att du tycker om mina bokstäver.

    Satan: Kul att hin håle läser här. Det finns inte så mycket där WTC låg. Det var en massa våningar under som de har rensat, nu grundar de. Ja, tunnelbana och allt fanns där (jag åkte t-bana dit och tog mig ut genom WTC-dörrarna ut på gatan). Men de kommer att bygga upp någon slags byggnad där till slut.
    Och, jepp, en skyldig snubbe, kollar aldrig i ens ögon. Titta bara på när han blev frisläppt-filmen, han snor åt sig en blombukett och skiter i resten. Äh, jag känner inte honom.

  8. Strega skriver:

    Måtte inte Svenska staten ta hem honom från Pakistan bara!

  9. baronen skriver:

    Strega: Svenska staten har tydligen tillsammans med amerikanska staten berättat för Pakistanska myndigheter var han är, så de skulle kunna gripa honom. Svensk rättskipning i andra länder. Tjosan, så var det med schyssta Sverige.

  10. Strega skriver:

    He, he, toppen Sverige!! Hörde att han hade 50.000 dollar samt strypsnaror i blöjpaketet. Fiin kille!
    Fan va han måste jobbat innan han fick ihop dom stålarna till semestern i Pakistan…
    Love Neil, läs boken! Har faktiskt skrivit ut texter på hans låtar så jag för en gångs skull lär mig dom. Här ska trubaduras!!

  11. Strega skriver:

    Den förra regeringen gjorde enorma insatser för att Ghezali skulle bli fri. Men jag ser väl inte riktigt det (scenariot) på horisonten för ögonblicket, sade Bildt i samband med ett utrikesministermöte i Bryssel på tisdagen.

    Leve Kalle Bildt!!!

  12. baronen skriver:

    Strego: Inget fjant med rättegångar och det där larvet om oskyldig tills man bevisat annat. Vi läser Aftonbladet och bedömer rubbet från dess 23-åriga praktikanters rewriting av utländska (företrädesvis amerikanska) nätsajter och så trycker vi på strömmen bzzzzzzz. Coolness!

    Tack gode nåd för att vi inte har direkt demokrati här i landet, utan viss tröghet i systemet via parlamentarismen. Bzzzzz (elektricitetsljud av avrättning).

    Strega, du och jag vet inte ett skit, ännu. Och Bildt är ju moderat!!! Där har den med stålarna och makten alltid rätt. Och så är han utrikesminister, och ovän faktiskt med statsministern.
    Men, okej, det är ju inget som hindrar den här kuba-svensken från att vara ett arsle, vilket är stort möjligt. Men vi vet inte ett skit ännu, det är det som är grejen, och vad det gäller mig själv, är jag fanimej nästan ointresserad. Idioter finns överallt. Rock!

  13. Strega skriver:

    Jodå du kan ha rätt där, men i det här fallet tror jag det stämmer. Är så jävla trött på strulpellar som kostar pengar i onödan. Man ska skicka svenska myndigheter runt världen för dyra pengar för att rädda ”svenskar” som hamnat i knipa.
    Å den där Altin, han skiter väl i den snubben bara stålarna rullar in till advokatbyrån! Å jag är jälvar mig ingen moderat, men i det här fallet håller jag med till 100%! idioter finns överallt men dom är lite överrepresenterade på vissa håll……

Kommentera

