Lördag, september, 2009

Varning för åtminstonde ett användande av adult språk.

(EDIT: 13.47 söndag: La in en fungerande BP-rulle från tuben)

Igår kväll ringde jag till Häcken, som nu är i Uppsala igen en kort vända. Vi hade preliminärt bestämt att jag skulle åka båge dit, för det var fint väder och vi skulle ha lite fränt med hojåkning och sådant.
Jag ringde och sa:

”-Jag tror inte jag pallar att åka till dig, jag är på för jävla sinnessjukt bi-polärt surhumör!”

Har ju inte gjort någon hemlighet av hur jag mår. Häcken hajade. Och det blev ingen tripp till Uppland idag. Jag förmådde inte, orkade inte, ville inte. Är för sur, för jävla sur!

Någon dag, om något år, är allt över, mina hormoner, mina kemikalier, min själ, mitt hjärta och min mage kommer att ha läkt. Men nu är det fyfan-läge. Verkligen. Efter chocken, efter konstaterandet, ojojojoj. Jo, jag säger det, ojojojoj!

Under sen eftermiddag denna lördag ringde Bela. Kunde jag inte komma och ta med bågen och hälsa på när de hade sin konsert i Hallsberg. Jo, okej, det kunde jag, om jag kände för det då, sedan, efter några timmar. Så det gjorde jag.
Jag bara åkte dit. Det var kallt, men jag hade mycket kläder på mig. Jag filmade lite och plåtade därnere. Kanske jag lägger upp de prylarna här i detta inlägg sedan. Okej, två bilder, den första kan man klicka på så blir den större, men först någon minut av Belas låt People från repet:

bela-minimal

bela-instamatic

Men så skulle de äta innan konserten började och då åkte jag hemåt igen, genom mörka byar, via nyasfalterade landsvägar. Basisten hade en stygg böna, han den unge som ersatt mig i bandet. Henne glodde jag lite på, och, hon glodde på mig med. En baslirares manlighet går inte att ta miste på. Hon ville att jag skulle befrukta henne.

Och, jag la av från bandet, tog paus, frivilligt, så det är okej. No hard feelings någonstans.

EDIT 13.47: Funkar inte ovanstående WP-video så funkar väl denna Youtubare på samma:

En kul grej med Blue Pearls spelning i kväll var att annonsen i Nerikes Allehanda hade en gammal bild av det bandet. Så det var en bild där jag var med, ha-ha (hm, måste plåta av, och lägga ut här, he-he).
Det blev fel, men så roligt. Bara Bela som lirade där, vi andra fyra var inte med längre. Och så var det den där sköna bilden där jag och Bela fixade i Photoshop så att trummisen huvud blev mindre och så förstorade vi hans snorre, där den är i byxorna, ha-ha-ha, ha-ha-ha-ha-ha!

b-p-b-bigskal-ro

Baron till vänster, och han med förkrympt huvud och större genitalier tvåa från höger.

Jävlars lovade att ringa Häcken i dag…. Äh, han hajar.

Efter elva gick jag ut. Min polare Micke hade gett mig friplåt till ett ställe där de vände plattor och blev populära. Tittade på biljetten, han lirade skivor med en annan polare jag känner, och då stod det fritt inträde till 23. Sug! Men jag gick ut från 10:an och där, utanför stod tre mörka grabbar och skrålade. Man har två val. Att backa in och gå ut åt andra hållet, eller att fortsätta och måhända hamna i trubbel. Jag valde att gå rätt ut, det får vara slut med fegliret.

De tre vältränade snubbarna som stod och smygsöp la naturligtvis märke till mig.

”-Heeeej, grabben!”

”-Tjenare pojkar, läget?”

”-Det är bra, vart ska du?”

”-Jag ska ner och slyna på stan!”

”-Gå in i A-huset därborta, det är fest där, Persisk fest!” (15 meter från där vi stod)

”-Nä!”

”-Jo, gör det, det är bra fest, du är välkommen!”

”-Nej, jag törs inte!”

”-Jo, gå in!”

”-Nä,  då får jag bara spö!”

Där någonstans tystnade de.
Vad var jag för lurig svenne som inte var ett dugg skraj och käftade men ändå visade på feghet, he-he? Och jag undrade själv över vafan jag sagt, och varför?
Men jag menade nog att jag skulle få smisk om jag smörade för deras alldeles för vackra kvinnor som också brutit fastan på Ramadan. Men det sa jag inte.

Gick över stan. T-shirt, skinnväst, svart kavaj, jeans, boots.

Mycket folk överallt.

Lugnt på Biskopen, kom in. Köpte en rackare. Satte mig ute, vid Erica och en böna.
Bönan var en svensk tjej, som, visade det sig, varit au pair till en av de där kärringarna i TV3:s nya Svenska Hollywood-fruar-serie, ha-ha.
Hon hade avslöjande bilder och hade blivit utslängd på gatan av den ena tanten. Jag föreslog att hon skulle ringa Aftonbladet och skåpa in massa stålar och hämnas. Verkar som hon kommer att göra det, njutning.

Sedan kom han Mats, som har Sommarro uppe vid Glomman. Vi snackade om det ställets möjligheter som musikställe, speciellt på sommaren, det är ett Bellmanställe, det är ett proggställe, ett musikfestställe. Det är sååå jävla snyggt däruppe i baken, naturen, huset från 1700-talet, lusthuset på bergsknallen. Och han har stället, restaurang, biratillstånd.
Det slutade med att Mats erbjöd mig att basa över det hela, ta över hela konceptet.

”-Du får naturligtvis pröjs!”

Okej!

Men jag sa att det där får vi ta vid ett senare tillfälle. Hm, kul att ha respekt någonstans, han diggade mina idéer.

Så gick jag och slog en drill. När jag kom tillbaka hade andra börjat gagga med honom (pust, skönt, ville inte låta hela lördagen gå till detta gagg).

Gick mot utgången, då kommer Nina.
Hon är en ståtlig kvinna i min ålder. Har (fick jag veta) fyra barn, alla vuxna (så läskigt gammal är jag, och hon är yngre än jag är).
Den här mulliga konstnärskvinnan som har egen atelje i Wadköping, och som jag skrivit om förr är mycket jovalisk och har inte bara ett gott öga till mig. Ojoj.

Vi satt ute och diskuterade och drack bira. Vid ett tillfälle tog hon mig på (nu kommer varningen, ordet som jag varnade för i början av denna cdb): kuken!

”-Vafan gör du? Skärp dig för i helvete!”

”-Va? Oj, det var inte meningen, vad gjorde jag nu?”

”-Du greppade och klämde på mitt könsorgan, det är verkligen inte i sin ordning!”

”-Förlåt!”

”-Nåja…!”

Det här var andra gången, minst, i modern tid, på Biskopen, som kvinnor sträcker sig och klämmer mig mellan benen. Jag måste vara en enormt tilldragande hane….

Jaja. Sedan gaggade vi vidare. Och jag fick veta att hon var vegan och jag sa att jag misstror folk som inte kan kolla tänderna hos en människa och se att vi är allätare, att Disney har sabbat rubbet. Det där förstod hon ju inte.

”-Så här va, haja, va, om jag fick välja mellan min 19-åriga gamla katt och dig, skulle jag välja katten, fattar du? De fick skjuta dig!”

Jag lutade mig bakåt, suckade:

”-Okej, då har vi det avklarat, du är NAZIST, ditt jävla käckel till veganböna!”

”-Va? Det är jag inte alls!”

”-Gå till bibblan på måndag och slå på definitionen av en nasse, det är en sådan du är, kyss mig i arslet, djur, gulliga djur går före människor, då är man nasse!!”

Sedan gick jag och slog en drill. Stället stängde.
Jag gick neråt stan, såg att hon gick på andra sidan gatan och ledde sin cykel, skit samma.
Men efter ett tag så kom hon över på min sida i alla fall. Hon är intresserad av mig den. Men jag kan väl för i helsike inte vara intresserad av en vego-feminist-böna som menar att djur är viktigare än människor?

Äh, jag ska dra till hennes altelje någon av mina promenader så ska vi se vad jag tycker. Man behöver väl inte tycka om kvinnor som man lallar med? Eller? He-he-he-he-he. Va? Pumpa-pumpa! För i fanken.

Klockan är halv fyra nu. Ut med ett par bilder och en rulle (på rätt ställe i texten hoppas jag).

Rock smock!

/Baron

(PS: Filmade, plåtade, spelade in ljud, med min lilla raring, min iPhone 3GS, kan bara garva. Funkar sååå jäla bra!)

5 Responses to Lördag, september, 2009

  1. Stoffe skriver:

    Du har helt rätt! En f d elev till mig i Östervåla skrev sin C-uppsats i historia om just detta. Hur djurvännerna i Norden har sitt ursprung ifrån nazismen och samarbetade med dem på 1920- o 1930-talet!

    Det där är den nya fascismen! Att djuren inte bara är lika värda som en människa, vilket är skumt bara det! Utan MER värda t o m när det gäller LIV och DÖD!!! Ruggigt, mycket ruggigt! Man har gjort djuren till personligheter i ett amerikaniserat absurdum!
    Bara för att de är djur så anses de oskyldiga o ska bevaras, men människovärdet platsar inte lika automatiskt!
    Sen att det finns sviniga människor o att man inte ska plåga djur, (iaf inte mer än nödvändigt), det är en annan sak!!!

    Det är som på knarkfilmen på TV4 igår. När de sköt ihjäl folk, då reagerade jag inte, men när en fick tummen avskjuten o handen i blodiga slamsor. DÅ reagerade jag starkt! Man blir avtrubbad för döden!
    Pedofiler anses t ex värre än mördare, oavsett vad de gjort. Detta utnyttjas av högerextremister nu, som bara vill krossa rättsamhället!

    Hitler lät sätta en forskare i koncentrationsläger för att torteras och dö, för att han hade forskat om maskar, som då dog!!! Sjukt, sjukare, sjukast!!!

    När tjejerna i skolan ser blodiga slag på film i SO, så blir de jätteupprörda över hästen som träffas, men reagerar inte alls på människorna som såras eller dör!

    Undrar om de var tvungna att välja mellan hästen o en av sina föräldrar att dö, om de skulle behålla hästen?

  2. Stoffe skriver:

    Fast som Baron o Adelssvin klarar du nog dig bra i en tät(ra)-tät! Promenera nu dit o ”Sätt Nasse-Suggan på plats!”, som en av mina grovkalibrade bekanta brukade säga!

    Nä, men kolla in läget låter bra!

    Dax att somna om! Har en elakartad bihåleinflammation!
    Får aldrig dubbelmacksflickorna sånt efter sina Håliwoodprestationer? 😦

    Hur länge är Farbror Häcken hemma då? 🙂

  3. TompaHell skriver:

    Problemet är att folk är så jävla bestämda, det finns ingen dynamik. Man är vegan och står för att inte äta kött och därvid tas en massa politiska beslut som inte har med ätandet att göra.
    Man ser ljuset och börjar marschera…

    Skit i nassekonstvegotjejen eller kolla in hennes konst, det är som att ge bruden tequila.
    Rättstavningsprogrammet sa ifrån på ”tequila” och förslog ”tussilago”, Kanske ett tecken från datorgud.

  4. McHäcko skriver:

    Du missade en kanon MC-dag här i Uppland. En kalas tur till Nortälje, sedan tillbaka förbi Uppsala och hem till Patans farsa, som gjort hemgjorda hamburgare.

  5. spawn of satan skriver:

    vem är Nina? Heter hon Riefenstahl i efternamn?
    Men mer allvarligt,ända sedan tidigt 70-tal har svensk teve indoktrinerat tittarna med myspysiga filmer om djuren,insekterna,växterna,mikroberna och jag tror jag sett virus kramas i en serie när jag var liten(kan ha varit amöbor…)
    men det där med MÄNNISKAN med versaler har varit lite politiskt inkorrekt.
    ”Människan är den enda art som är överflödig” sa majjen.
    Sedan tog det några år att undersöka giltigheten i det påståendet.
    Under 50 år har jag lagt 30 på att nullifiera de andra 20.

Kommentera

