Paul Anka med fruga

Paul Anka, det var en föredettning, trodde jag. Men jag hade fel. Okej, han har gjort några sköna låtar som han ska hyllas för (skrivt dem till och med). T ex den här, Diana:

Och så är han numera gift med den svenska helyllefrugan Anna Anka som gör stor succé och skandal här i landet med sina o-feministiska uttalanden i TV3-serien (roligaste på TV nu) Hollywoodfruar.
Kolla bara första halvminuten på nedanstående för att haja att feministerna gick i taket, att alla PK-nissar sket på sig, ha-ha-ha. Jag vet inte vad det är med mig men jag gillar alla som får de inkrökta att explodera även om jag inte håller med dem i vad det säger hela tiden (hon och jag delar väl inte så många åsikter, om man säger så). Det är, hursomhelst sååå jävla roligt. Och, oss i mellan, cybern, så håller jag väl med om åtminstonde de första hon säger här nedan….ha-ha-ha-ha.

Men det som gladde mig störst var att läsa han Harry Amster på SVD som snokat upp att Paul Anka faktiskt gett ut en platta på senare år med rocklåtar från 80-90-tal och gjort jazz av dem. Så jag snokade reda på en, och föll baklänges, så jävla bra var det. Vafanken, Smells Like Teen Spirit i storbandsversion, med riktig feeling, på Letterman här, njut:

Fanken, den här liraren är inte slut. Han diggar ju själv, kolla bara, och jag, jag kan inte sluta lyssna, så bra tycker jag det är. Ovanstående nämnde Amster skrev om att han Grool, gamla trummisen i Nirvana hade trillat baklänges när han hörde det, och verkligen diggat, ha-ha.

Okej, en liten onsdagsrapport, innan jag går ut och fjantar i Örebronatten. Hoppas det inte är för rörigt ute, det har ju varit sport, någon fotbollpryl mellan laget här i stan och Göteborg. Äh, de äger inte stan, det gör jag.

Rock!

/Baron von Bäst i hela jävla världen

[Uppdaterat 23.20, fortfarande hemma, jag köper just, för 90 spänn, Paul Ankas ”Rock Swing” via iTunes till iPhonen, ha-ha-ha-ha-ha-ha, det är så jävla bra, he-he-he-he. Vilken platta! Återkommer med resencion, äh, recension, räsensijon…]

2 Responses to Paul Anka med fruga

  1. McHäcko skriver:

    Vilka lirare.

  2. Stoffe skriver:

    Swing Party!!! 😉

Kommentera

