Att dricka, att sova, att jobba, att…

Varför inte börja med en tolkning som en kille gör av ett stort svenskt hårdrocksband som slog ut mitt band Kvällspressen och Sterges jazzrocksband från Rock-SM 1980:

————–

I min totala frånvaro av att fatta ett jävla skit i vilken del av den vilsa pannkakan jag än är  (ja, alltså, jag fattar nog lite i jallafall) så är jag i en annan dimension.
Jag vet inte vad meningen ovan betyder.

Jag gör bra ifrån mig på jobbet. Kanske inte alla där hajar detta, då utbildning och bildning och kunskap är helt olika prylar, men det skiter jag i. Det som är mitt uppdrag, eller de som är mitt uppdrag, de som lär sig av mig, hajar stort. Det räcker jävligt långt för mig. Det gör mig glad.

Fy fanken vad jag vill skriva att Hollywood har adopterat mig, att jag vunnit 847 miljoner på trav eller triss, att en ufo-gubbe har utsett mig till arvinge på en planet.
Men sådant händer för sällan, så det skriver jag inte.

Pratade i telefon med en kompis till mig under kvällen, och eftersom jag inte skriver hans namn här kan jag berätta att han hade fått en prostataundersökning härom dagen:

Man sövs inte ner. En man ska ju klara smärta. Men man får en kamera rätt in i urinröet.

”-Den är inte större än en kulspetspenna!”

Alltså. Vi män är körda. In med en penna i snorren, rätt upp till  urinblåsan, en näve i stjärten för att kolla. Tänk om mammografi var lika smärtsamt, då vore det annat. Fatta hur ont det gör!!! Fatta!!!

Kvinnor får mjuk mammografi med uppvärmda plattor som trycker ihop brösten vid röntgenutrustningen. Män får kräva att få kolla prostatan, och får en kamera i urinröret.
Kvinnor får köpa löskukar på Apoteket. Men vi (med snorre) får veta att om det är bra för kvinnor, blir det bra för män.
Alltså är det lösfitta, egentillverkad som gäller för oss. Jämlikhet, kyss mig i arslet.

Det är 2009, och det är inte lätt ens nu.

Min polare hade inga svåra prylar. Resultatet av tortyren blev att det var okej, tack och lov.

——-

I brist på Baggo och Lizzo, som jag gjorde lite Norén-prylar med förr om åren (åtta år sedan, det var SÅÅÅ jävla bra då) så har jag nu hittat två andra genier som funkar.
Alltså, vi gaggar och jag berättar förutsättningarna och så får de bara köra på, de har 40-45 sekunder på sig. Har lagt ut lite på FB. Men i natt så gjorde jag en en egen WordPress på dem. Det är så fantastiskt, de är så bra, första är underst, och så nyaste överst:

http://adnanaochradko.wordpress.com

Bara det här med att de heter Radko och Adnana, ha-ha-ha-ha…..

——–

Jag är dålig på att svara på kommentarer, jag är dålig på att lägga upp prylar på Posterous-bloggen, jag är dålig som människa…

——–

Med mina sista jeans som håller ihop någorlunda gick jag idag rätt från jobbet till Jeansbutiken (Levis).
Därinne var naturligtvis Hjördis, som äger skiten, och så han snubben som Andreas har som kompis, och en tatueringsböna. De känner mig, jag handlar bara där, men ungefär vart fjärde år bara.

”-Hello, nu är jag här, fram med brallorna!”

Jag hatar att köpa brallor (kläder). Det kostar pengar som fanken, man svettas i båsen, och det blir nästan aldrig rätt (och jag får svart på vitt om hur fet jag är). Men nu, när jag är körd, när jag inte längre har min morsa som pressade in brallorna i symaskinen och fixade vilket hål som helst fast hon hade svårt att se (samma dag som hon dog lagade hon mina brallor när jag var där faktiskt), då går det inte längre. Då finns det bara att köpa nya brallor för massa jävla stålar.

”-Jävlars vilka snygga lagningar du har!”

”-Vilken söm!”

”-Vafan snackar ni om? Det är slitet, jag måste ha nya prylar nu, fram med prylarna!!”

Otroligt. De här nissarna som säljer jeans blev kåta på morsans snygga lagningar. De kunde inte sluta glo och ge beröm.
Jag ville inte berätta om hur det låg till, så jag sa inget. Men det är rätt skönt att höra av dessa mode-nissar att morsan visste vad hon gjorde, att hon var en jäkel på att lappa mina jeans, he-he (som jag ju visste).

De var duktiga därinne på att hitta det jag ville ha. Så jag drog på mig två jeans. Pyntade ungefär 1800 spänn för dem. Men det får det vara värt. Ha-ha, jag ska ju leva med dem.
Jag måste för i helvete ha hela brallor!!!!!

Tvättade brallorna när jag kom hem (tvättstugan suger, så jag fick dra på mig blöta brallor, stryk-torrt).

Jag har nu hela brallor, mörka jeans, blåa, otvättade (förutom idag då). Två par har jag. Jag känner mig vuxen igen, så skönt.

Jag gick ner till Biskops.
Satte mig ute. Kände inte en käft, förutom vakt och personal. Satt där, med hörlurar till min iPhone. Kollade folk, drack min bira. Lyssnade på Monica Z, Miles D och Neil Y, samt Queen.
Att bara sitta där, själv, SJÄLV, riktigt jävla SJÄLV, det är jag. Men jag fixar det. Jag får tänka.

Jag är så jävla själv.

Efter någon timma så var jag socialt engagerad med folk, vänner. Snackade med Baggo i telefonen också. Men också med Adnana live (Cilla) och Radko (telefon) och Roffe (live), och flera…

Sedan gick jag hem genom natten. På Stortorget träffade jag mina polare från krogen Lilla Örebro.

Gick hem, lyssnade på musik, kom hem, började skriva här.

Kyss mig!

Love och hat!

Nej, jag är inte okej.

/Baron

4 Responses to Att dricka, att sova, att jobba, att…

  1. frafilm skriver:

    kulspetspennor kan vara väldigt tjocka!

  2. Stoffe skriver:

    Du är ful och jag är ful,
    men tillsammans är vi vackra! 🙂

  3. Stoffe skriver:

    Aj, aj kapten! trodde jag det hette, men nu äre visst
    Aj, aj, doktorn! 😦

    Nu kommer jag ha fantomsmärtor i kuken hela jävla helgen! bara för att jag läste det här!!!

    Förresten kan man ha fantomnjutningar oxå? 🙂

Kommentera

