Fredag efter midnatt

Ser att ni cyberbiktfädrar skrivit 3222 kommentarer sedan jag började här på wordpress.com för två och ett halvt år sedan, efter tio år på digitalfarmers. Tack!

Igår kväll var jag frän. Jag skrev cdb och lyssnade på musik och ställde in min iPhone på fyra olika ringningar och även min batteridrivna väckarklocka. Så jävla skönt med onsdag då jag inte behövde jobba förrän efter lunch på torsdagen.

Så jag webbade och kollade TV och gav skit i ordning och allt. Så småningom så la jag mig i soffan och släckte ner. Då var väl klockan fem eller något sådant. Väckning på 11.00.  Och jag hade skrytit (skrutit?) på dagen tidigare om att jag inte försover mig längre med hjälp av Apples iPhone….

Halv nio så började det signalera från min iPhone. Vafan? Eller jag hajade ju inte tiden. Jag tryckte och försökte stänga av, men det gick inte, det bara ringde, arghhhhhh!

Till slut kom jag så pass till sans att jag öppnade ögonen. Någon jävel ringde, hm, det var Kennet från jobbet, arbetslagsledaren:

”-Hallå, vad vill du?”

”-Var är du?”

”-Jag är hemma så klart!”

”-Det finns folk som väntar på dig sedan tio minuter!”

”-De måste ha missuppfattat ett och annat, allt är i sin ordning!”

”-Nej, du började här för 12 minuter sedan!”

”-VA????!!!!!”

Sens moral (som det stod i väldigt gamla Kalle Anka-tidningar på 60-talet, efter en särskilt sedeslärande serie):

Man kan ha vilken jävla teknik som helst för att vakna, men om ens hjärna bangar ur och man tror att det är en annan dag än det är, så går det åt helvete i alla fall, tekniken gör som man säger, och om man säger fel, då få man suga!

Men jag tog mig till jobbet i alla fall. Det var inte roligt, det var the big dimma, men jag gjorde det, efter tandborstning, grovkornsvälling och durschning. 50 minuter efter utsatt tid kom jag.

Så kan det gå (som en av mina favvo-författare Kurt Vonnegut skulle ha sagt).

——-

Nyss kom jag hem. Drog i ytterdörren. Blev galen. Gick upp hit till Baronborgen, kollade bostadsföretagets hemsida och betedde mig som en riktig svenne. Men jag är så gammal att jag ibland måste testa hur det är att vara vuxen, he-he. Jag skrev e-brev till chefen. Kolla:

obo-e-brev-gnall

Nä, man måste klicka bilden ovan för att kunna se vad jag skrev. Om jag lagt in den i full storlek här så hade layouten ballat ur helt.
Och, ja, jag har ”avidentifierat” den, det var nära att jag missade det, brrrr…

Vad tycker cybern? Kom igen nu! Är jag en fåne som skriver så där?

———

När jag kom hem från jobbet så sov jag ett par timmar på soffan. Skulle egentligen dra hem till Adnana (Cilla) och Jonas, men pallade inte. Behövde som sagt sova.
Och så ville jag ta det lugnt.

———-

Folk på jobbet och sådana som inte sett mig på ett tag säger att jag har ”gått ner”. Alltså tappat fett. Det där undrar jag över. Men det kan vara sant.
Vad var min lunch/middag i kväll? Det var lite skinka, kokt, och så kidneybönor (som varje kväll) och keso och en stor fet skivad kokt morot.

Kanske man blir smalare om man skiter i att äta pasta varje kväll (som jag gjort tidigare under alla år), i alla dess former. Men jag tycker verkligen att min nya diet är god. Jag äter bara vad jag tycker om. Nu kör jag någon slags plockbricka. Ofta grönsaker. Hm, vi får se hur det går, anorex-Baronen.

Oj, Monica Z i hörlurarna, det är okej.

(Här tog jag bort ett jävla långt stycke som jag skiter i att lägga ut nu, vågar inte. Varför jag fegar ur är för att jag fick ihop det bra från början men sedan ”jussom” tappade och fick inte ihop mitt resonemang på slutet, återkommer)

——–

Ordningsfråga.
Alltså, så ni hajar, jag stavar vissa kända prylar lite fel ibland så jag inte får hit packet, nu vet ni, läs vidare:

När jag låg i lumpen på 1800-talet så fanns det något som hette kassettbandspelare. En polare lirade då ”Errol Hitler änd dä luftvaffes”. Det var Eddie Mäduza, tidigt. Och den låten gjorde att jag höll på att svimma, den var så befriande i sin totala politiska inkorrektness (svengelska). Jag lyssnade på den i kväll också, och garvade stort.

Jag vet inte vad det är med mig. Men jag kan bara älska det förbjudna, ha-ha-ha. Så  jävla roligt (jag känner brudar som garvar åt detta också). Äh, jag lägger ut den här, helt jävla regelvidrigt, ”Fruntimmer”, lyssna på texten, Gudruns favvolåt:

Fast om CDB:are har bråttom på morgonen, så hinns inte koncentrationen med, men sådant kan jag inte ta hänsyn till.
Den är så jävla drabbande den där låten. Bara att kapitulera.

———

Skulle som vanligt kunna skriva om ett och annat som jag inte just skrivit om. Jag är ju nämligen med om ett och annat, men skiter i det nu. Känner mig trött. Jäkla skit, jag var på, men det är som det är.

Rock!

/Baron

2 Responses to Fredag efter midnatt

  1. sofie skriver:

    Klart du inte är en fåne!! Vart fick du denna dumma idé ifrån?? Du är ju en briljant människa, och framför allt underbart att du agerade istället för att bara reagera. Lite vuxenpoäng på herren där… fniss… När man träder in i vuxenvärlden ger det oss en rätt att klaga och klaga, för det kräver aldrig att man som vuxen behöver ta på sig något ansvar eller vända blicken innåt,för det är alltid någon annans fel. Lätt och skönt. Skyll på någon annan, reagera men agera inte. men om du vore ett barn då är det genast ditt ansvar och ditt fel.. Hur går den ekvationen i hop? Undra på att allt jävla skitunger vill bli vuxna fort av bara fa…n. Ang låten, skränig skön och raspande i själen, äkta riktiga instrument!!!!! Så skönt!!!!!
    Ang fettförlusten kan jag bara beklaga.. Fett är bra, tänk om vi hamnar i krig, Men å andra sidan, du äter ju bara det du tycker om och det gör ju att du mår bra. Mat är mycket, kärlek tröst, förspel, krig, makt, njutning ialla dess olika former mm mm. Man ska inte underskatta matens betydelse i livet.
    Jag rockar inte utan jag kör en liten livsdans istället.!! kram på dig

  2. baronen skriver:

    sofie: Tack för ditt stöd. Jag kände mig lite väl vuxen där då jag skrev till stor-chefen, he-he. Men jag gjorde det och erkände det. Det är inte lätt alla gånger.
    Vad det gäller Eddie M så är det nog inte så mycket riktiga instrument där, mer de tidigaste syntarna och samplingarna som kunde göras, tror jag, he-he. Men känslan är äkta och så fantastiskt politiskt okorrekt så bara du vågar kommentera (hell dig!)
    Fett är bra, och sedan jag börjat köra med äkta smör så rasar kilona. Och så går jag mycket, och äter bra. Snart är jag snyggast på stranden. Hoppas du rockar lite när du rör dig till din musik i jallafall, he-he.

Kommentera

