Fredagen med tankar om rätt mycket

Kvinnor är ju också människor. Men som varandes man så torskar man rätt hårt på yta, åtminstonde i början. Man kollar in någon som ser snygg ut. Om hon sedan visar sig vara en Hitler så får man stå sitt kast (varit där, gjort det). Men hur det än är, så är det ju första intrycket som gäller.

Jag är ju snubbe, man, karl, gosse. Då jag kommer från den sidan av mänskligheten så är jag också ett sådant offer. Man gluttar, glor. Det märkliga är bara att man inte har koll på vad som är äkta och vad som är fejk. Vi killar kan ju inte fejka. Vi ser ut som vi gör.

För ett tag sedan snubblade jag över en blogg som en sådan där ung 20-någonting-brud hade, som gillade smink och skönhet och allt. Jag kände mig som en stygg-farbror som kollade, men fann det intressant att se hur en sådan där snyggbrud, i den åldern, tänker. Och hon är absolut inte dum i skallen, inte alls. Så i kväll kom jag förbi den där länken igen, så jag klickade. Hon gjorde nu make-up på en böna, och visade bilder.
Så här trevlig såg bönan ut från början som hon skulle ”förvandla”:

osminkad

Det är ju absolut inget fel på henne. Hon ser söt och trevlig ut. Men det är inget som en stinn hanne skulle vrida sig efter så nacken gick ur led, helt klart. Alltså typ på krogen. Och nu skiter vi i att hon kan vara trevlig och rolig och stygg och frän på alla sätt, nu går vi på yta, första kollen. Så här ser den här bruden ut, efter att ha blivit född och vaccinerad och ätit skolmat och börjat jobba. Punkt.

Men så sätter den här bloggbruden, som kan det här med smink och prylar, igång, och ska förvandla ovan sedda brud. Och då blir jag knäsvag. Vafan… Det är samma brud, men ändå inte. Kolla, det är otroligt. Och som man går man på det, och vänder sig om (nackspärr) och får tankar och ….

Frågan är vad som är värst i detta. Att man är en biologisk man som är dum i huvudet, eller att kvinntimmer ljuger om hur de ser ut? Jag vet inte. Men om bilden ovan är före, så är denna bild efter, alltså samma böna:

sminkad

Tjoho! Oj! Kommentarer på detta? Please!

—————-

Läste i lokalblaskan NA om en böna från detta härat (Närke) som vunnit en tävling i författande. Hon har skrivit en erotisk novell för ”Vendela” i Aftonbladet och korats till segrarinna. Bra, intressant, det där ville jag läsa mer om. Det handlade om erotisk text för kvinnor. Sådant som kvinnor skulle bli tända på.
Det är ju toppen. Jag läste segerintervjuen med henne: http://na.se/nyheter/2.2503/1.592147

Och så läste jag själva novellen, som handlade om erotik på bibliotek. Den kan man läsa här: http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5926913.ab

Nu snor jag lite från det hon skrivit.

Från novellen: Med ett stadigt grepp om den pulserande kuken förde hon den till munnen. Först slickade hon bara på den för att retas lite och hetsa upp honom ännu mer. Hon lekte med tungspetsen längs med hela undersidan och hon tog hans pungkulor en efter en i munnen, sög på dem, lekte med dem, innan hon återgick till kuken.”

Ja, så ska det väl låta om en erotisk novell. Det är bra jobbat. Men så läste jag slutet på intervjuven i lokalblaskan, och då började jag garva. Kanske jag har fördomar, skit samma, men så här stod det (snor texten från artikeln rätt av):

Berätta lite mer om vem du är!
– Jag studerar teologi på Örebro missionsskola, flyttade från Kumla till Örebro för en månad sen, bor ensam med två katter och mycket en naturmänniska.”

Hell åt den bönan. Hon är dyng-kristen, studerar på en frireligiös skola och skiver en storligen porrig berättelse, och vinner hela rubbet.

Hoppas inte hon får skit för detta på måndag, hoppas verkligen, ha-ha-ha-ha-ha (bara i Örebro).

————-

Amerikas president Obama, som tycks vara en trevlig kille och är flera år yngre än jag är, men ändock är ansvarig för två pågående krig där folk dör varje dag, där svenskar tydligen dödade tre idag (jag och du som läser detta nu har dödat tre riktiga och levande människor i Afghanistan, de är där i vårt namn), fick nobelpriset för fred idag.
Jag tyckte det var lurigt. Men det roade mig ännu mer att kolla på CNN och se dess reportrar bli helt virriga. De kunde inte fatta att deras president fått fredspriset, trots kriget. Inte ens de, amerikanarna.

————–

TCM körde The Shining i kväll. Den goa skräckisen av Kubrik (regi), Steven King (manus) och Jack Nicholson (huvudroll). Underbar rulle. Men trots att jag sett den flera gånger så började jag må dåligt. Håret reste sig i nacken, på armarna, på ryggen. Jag fick resa mig upp och tända fler lysen än jag någonsin gjort i denna Baronborg. Detta var mycket intressant. JAG BLEV MÖRKRÄDD! Den känslan har jag inte haft på över 20 år, nu fick jag den. En enorm rädsla och otrygghet.
Så jag bytte kanal.
Hej, jag lever!

—————-

Fick svar från mitt bostadsföretag ÖBO idag angående gårdagens ebrev jag skickade (som syns i inlägget nedan detta). Via epost.
Jag lägger ut dem som text här. Först ett svar som är så jävla våpigt att det måste vara ett autogenererat svar, sedan svar från hon ”som har hand om det”:

————

Hej XXXX!

Tack för ditt mail. Jag tar ditt ärende vidare och återkommer med svar om varför vi har, eller inte har agerat på det här sättet.

Trevlig helg och:


Med vänlig hälsning
Ulf Rohlén

ÖrebroBostäder AB
Verkställande direktör
Krämartorget

——————

”Varför vi har, eller inte har”.  Jösses. Vilket svar. Och sedan det där med trevlig helg och så ett kolon? Följt av underskrift. Jaja. Sedan svaret från hon som fick uppgiften att fixa det hela:

—————-

Hej!

Jag har kollat upp din anmälan som var gjord den 6/10. Har haft kontakt med reparatör som varit på plats 2 ggr. Reparatören säger att han har gått igenom låset men ej upptäckt något fel. Kan det ha blivit nåt missförstånd om dörr? XXXX XXXXXXXXX som är reparatören ser gärna att du hör av dig till honom om felet fortfarande är kvar.
Han nås på 070-7194621

Ha en trevlig helg!

ÖrebroBostäder AB
Marie Röjmalm / kundtjänstansvarig
Box 8033
700 08 Örebro

————–

Så bostadsföretaget vet inte vilken dörr som tillhör vilken adress…. Så måste jag tolka svaret. Hur i helvete kan det bli ett missförstånd om adressen. Hur får de hyran? Kan jag ljuga och säga att jag inte bor här och slippa hyran? Det måste gå.
Det finns bara en dörr som går ut mot gatan på min adress, ingen annan. Hur svårt kan det vara att haja? Och ”reperatören har gått igenom låset”. Hur då? Har han tittat på det, och inte sett något yttre fel, har han kört med handpåläggning och med magi tillbett låset att funka och så var det klart, så har han bara gått?

Jag orkade inte svara. Jag gick till jobbet. Dörren var ordnad. Den låstes, det tog fem dagar, jag är idiotförklarad. Men dörren i sig, den gick knappt att öppna, dörrkillen hade skruvat så det tog säkert 15 sekunder att trycka upp den med full muskelkraft. Fast den stängde sig sedan. Tack Öbo, tack!

———-

Kan inte sluta skriva.

———

Gick till jobbet. På trottoaren kom tre stiliga kvinnor emot mig. De gick i bredd. Eftersom de är bördiga från Örebro har de inget trafikvett. Det har de inte här, varken som bilister (hjälp jag skäms om jag måste blinka), cyklister eller gångtrafikanter. Det bara gick på. Mot mig. Jag har, av någon konstig anledning, lärt mig att om man är flera så får någon i gruppen som går tillsammans flytta på sig om det kommer någon annan i motsatt riktning, för annars krockar man.
Men nej. Inte de här damerna heller.
Och jag flyttar mig fanimej inte för tre kvinns eller vem fan det än är som går i bredd mot mig. Jag har rätt att gå där. Det är DE som ska se till att jag kommer i mellan.

Så en mikrosekund innan jag krockar med dessa förvirrade jävla töntar till snyggbrudar så stannar jag till. Står helt stilla. Stirrar dem i ögonen. Väntar på att de äntligen ska fatta att någon av dem måste flytta sig, att jag inte ska gå ut i gatan.

Det blir krock förstås, fast jag står stilla, och så liksom ormar de sig runt mig och tittar på mig som jag vore en idiot. Jag vill säga något enormt elakt och styggt, men jag skiter i det. Svär dock när jag går vidare.

”-Jävla, jävla, jävla idiot-Örebroare!”

Femhundra meter senare. Framför mig en tjugo meter, går 5 ynglingar. En cyklist kommer från motsatta hållet på cykelbanan/gångvägen, försöker hitta en lucka att cykla mellan dem. De fem täcker upp hela den asfalterade ytan. Han kör in i dem, de snurrar till, och ser förvånade ut för det gör ont, men ingen av dem fattar att de skulle göra en öppning. Det är SÅÅÅ jävla naturligt att gå i bredd och äga marken. Jag tänker:

”-Idioter! Örebroare, lås in dem!”

Ja, jag kokar. De kan inte, i detta län, stå ens i rulltrappor. Överallt på jordklotet står man till höger, så de som har mer bråttom kan gå förbi. INTE MITT I OCH STOPPAR ALLT! Äh, nu kom jag in på annat….arghhhhhhhhh!

Jag går fortare än de här fem tonårsgrabbarna framför mig som fortsätter gå i bredd. Och jag är uppretad. Det känns som att det kommer att hända våld.
Jag klampar extra med fötterna (som en tjänst) så de ska höra mig komma bakom i en högre fart än de har och förhoppingsvis flytta sig, någon av dem, så jag kan komma förbi.

Men det händer inte. Jag funderar ett kort ögonblick på om de kanske är hörselskadade. Men det är de inte.

Till slut rundar jag dem från vänster. Ett par killar flyttar sig inte så de får känna på min högra armbåge som smackar dem in mot de andra. När jag kommit förbi dem kan jag inte hålla käften, jag vänder mig om:

”-Grabbar, jag måste fråga, ni alla fem måste väl vara Örebroare?”

-Ja, jo, det är vi!”

”-Jag visste väl det. Ingen har lärt er trafikvett. Hur i helvete tänkte ni när jag skulle förbi er, det kunde ju ha blivit slagsmål? Ni täckte upp hela banan. Och den där killen på cykel nyss, ni släppte ju inte igenom honom, hur tänkte ni där?

De såg ut som frågetecken. Jag gick vidare. Men vände mig om och sa:

”-Jaja, nu tycker ni att jag är någon jävla konstig gubbe som säger det här, men ni suger, grabbar. Lite vett måste man ha också som Örebroare, ha-ha-ha!”.

Jag klampade vidare. Efter någon minut vände jag mig om. Grabbarna hade hört min vädjan och gick nu på rad, längst till höger på cykelbanan. Fem i rad, ha-ha-ha-ha-ha-ha!
Jag var tvungen att slänga käft igen:

”-Ha-ha, det är bra, ni har hajat!”

De gjorde naturligtvis så för att reta mig, men det är bra. Om man är stöddig som ungdom är det pluspoäng hos mig. Jag tror hur som helst att poletten ramlade ner där.

—————-

Gny, vad jag skriver.

—————–

Ska lägga ut den senaste grejen med Radko, sedan stänger jag ner min datorutrustning.

Rocka rolla!

Love!

Flänsostmacka!

/Baron

10 Responses to Fredagen med tankar om rätt mycket

  1. Ståfé skriver:

    Under bar och helt rik tig rap port om dagens ung dom!!! 🙂

  2. sofie skriver:

    läste samma artikel som dig ang erotisknovell. Slänger ur mig en fråga till mannen som äter frukost med mig denna morgon (ja han finns i mitt liv lite till och från, även jag har behov =)).. Min förutfattade tanke var att män runkar till bilder och vi kvinnor onanerarar till texter. Så är det inte, män rukar lika ofta till texter.. Man lär sig genonom NA?? ha ha ha Ang undomar i bredd: ja dom är hopplösa på det, man känner sig så himla osynlig.Ibland stannar jag och säger: Ser du mig ? Eller är jag helt osynlig? ´Dom tror nog att jag är lite skadad då.. Men vad faan det bjuder jag på.
    Och visst dansar jag rock till livet, all the time!!

  3. sofie skriver:

    kom på att jag har väldigt långa kommentarer till dig.. med mycket punkter. Får man det? Det kanske ska vara kort rappt och direkt, i kommentarerna. Men, nej det funkar inte. Det är som ett samtal. Böljande funderande tyst och talande på samma gång. Någon gång kommer jag gå in på din pub sträcka fram handen och presentera mig. Då kan vi kanske prata på riktigt. Faan Sverige kommer förlora fotbollen.

  4. TomHell skriver:

    Tänk att vi skulle hamna i läget ”dagens ungdom”!

    Angående smink så gör det underverk. Det är väl därför det används… För att attrahera oss män och ibland kvinnor.
    Bilderna du lagt ut här talar sitt egna språk. Från en liten antropologstuderande till en manslukerska av dignitet.
    Med tanke på förstärkning av ögon och mun så är det en sexuell framtoning även om man inte känner sig het utan bara ser ut så här.
    Vem vinner på att sminka sig?
    En som vinner på det är Anna Anka!

  5. Ståfé skriver:

    Ständigt denna tidnings-Anka!!! 😉

    Min o familjens Kinaresa 20-27 november avslutas med pekinganka! Undrar om hon är lika het?

    Federley har startat kampen för friheten att köpa sex i Svedala – för de som har råd att betala!!! 😉

    ————————

    Flicka i sminkpäls vintervärmer min köldslagna själ!
    Allt Du kan göra är att syna, bekräfta och fylla en rotlös kvinna väl! (Som tandläkaren sa!)

    Long John Blues
    This R&B tune from 1948 is about Dinah’s dentist, Long John. She visits him to get her cavity filled, of course. But I wonder just what cavity she’s talking about…

    Long John Blues (Tommy George)

    I’ve got a dentist who’s over seven feet tall
    Yes I’ve got a dentist who’s over seven feet tall
    Long John they call him, and he answers every call

    Well I went to Long Johns office and told him the pain was killin’
    Yes I went to Long Johns office and told him the pain was killin’
    He told me not to worry, that my cavity just needed fillin’

    He said ”when I start drillin’, I’ll have to give you novocaine”
    He said, ”Yes, when I start drillin’, I’ll have to give you novocaine
    Cause ev’ry woman just can’t stand the pain”

    He took out his trusted drill
    And he told me to open wide
    He said he wouldn’t hurt me
    But he’d fill my hole inside
    Long John, Long John, you’ve got that golden touch
    You thrill me when you drill me, and I need you very much

    When he got through, he said ”Baby that will cost you ten”
    Yes when he got through, he said ”Baby that will cost you ten
    Six months from now, come back and see me again”

    Say you’re supposed to see your dentist
    ‘Bout twice a year, that’s right
    But I think I feel it bobbin’
    Yes I’ll go back there tonight
    Long John, Long John, don’t ever move away
    Say I hope I keep on achin’ so I can see you every day.
    ————————————-

    Lite mer som det var i torsdax hos tandplågaren som vägrade bedöva mig för att han bokat in mig på sin kafferast o jag kom 5 min sent:

    Weird Al Yankovic — Cavity Search (Parody Of ”Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me” By U2) lyrics

    Hearin’ people scream
    Sittin’ in the waiting room
    Readin’ crappy magazines
    With a toothache
    This is it, pal
    Root Canal

    My molars are impacted
    I’m gettin’ gum disease
    I’m gonna need some fillings
    Got twelve cavities
    Can you help me?
    Have mercy
    Doctor, please

    My teeth are a fright
    Got a huge overbite
    Numb me, drill me
    Floss me, bill me

    You jab at my nerve endings
    It’s driving me insane
    Just give me nitrous oxide
    Shoot me up with Novocaine
    Help me out here
    ‘Cause I’m in severe pain

    Please stop for a bit
    Now let me rinse and spit
    Numb me, drill me
    Floss me, bill me

    You validate my parking
    I think that I’m okay
    But you make one more appointment for
    A week from Saturday
    ‘Cause you came upon
    A little problem on my X-Ray

    It’s getting absurd
    Well, I hope I’m insured, now
    Numb me, drill me
    Floss me, bill me

    ———–

    Mer på liknande tema:

    Shake Me
    BUY DIGITALby Skew Siskin

    SHAKE ME

    Done a few beers and I’m hot to trot
    You still look good, you don’t talk too much
    Got no time for love
    Wanna hear that down and dirty stuff

    Stake me, rake me, wake me, snake me, break me
    Blag me, rag me, gag me, tag me, shag me

    SHAKE ME, MAKE ME
    DIDN’T COME HERE FOR NO DINNER & DANCE
    DRILL ME, THRILL ME
    I AIN’T LOOKING FOR NO TRUE ROMANCE

    They say little things mean a lot
    But they don’t know what they’re talking about
    See you and it drives me mad
    Come over here cause I need it bad

    Trail me, jail me, mail me, nail me don’t fail me
    Spy me, try me, tie me, buy me, fly me

    SHAKE ME, MAKE ME
    DIDN’T COME HERE FOR NO DINNER & DANCE
    DRILL ME, THRILL ME (BUT DON’T FILL ME)
    I AIN’T LOOKING FOR NO TRUE ROMANCE

    Solo

    SHAKE ME, MAKE ME
    DIDN’T COME HERE FOR NO DINNER & DANCE
    DRILL ME, THRILL ME (DO IT ‘TIL YOU KILL ME)
    I AIN’T LOOKING FOR NO TRUE ROMANCE

    Music: Jim Voxx, Nina C. Alice / Lyrics: Ric Browde, Lemmy Kilmister

    Created on May 30, 2008 23:45:25 by Sol

  6. Ståfé skriver:

    Fan, jag känner knappt igen Häcken på den här videon!

  7. Ståfé skriver:

    Här den bästa versionen med Dinah Washington:
    http://www.we7.com/#/track/Long-John-Blues!trackId=1855352 (du behöver INTE registrera dig!)

    Här med en analys:

    http://hypergrafi.blogspot.com/2008_05_01_archive.html

    Lite slow o slö version:

  8. baronen skriver:

    S-to-f-e: Tack du!

    Sofie: Nu fattar jag inte om det var nämnda novell eller nämnda morgonfrukostkarl som sa det där, men det är hur som helst tokfel. Vi män, riktiga män, diggar bilder eller film, sådant man får in genom ögonen. Det värsta som skulle kunna hända var väl om någon polare berättade att han fick orgasm när han läste rad 38 i den och den boken, ha-ha-ha-ha. Tönterier, sådant finns inte, he-he.
    Att gråtrunka är däremot något ytterst fint. När det är så vackert att tårarna rinner och det stockar sig i halsen, ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha….

    Kör du dina långa kommentarer. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, kommentarer är bloggarens bensin. Utan dem lägger han/hon av snart. Skriv på du.

    Tom Hell: Ja, jag tycker det är läskigt, det är någon defekt i våra hjärnor (vi män) som gör att vi ser en annan individ (kvinna) när hon målat ögon och sminkat sig. Det är fanimej otroligt. Fast det ger ju fördelar också, om man är en stygging. Aha, vrålsnygg sminkad brud, hon är ”egentligen” inte så snygg, därför är hon osäker, därför är det bara att gå fram och grrr. Fast det törs vi ju aldrig.

    Stoffe: Där var det rekord i kommentater, med texter och musik. Jag kan bara säga:

    ”If the river was wiskey, I was a diving duck!”

    och

    ”If it wasn´t for bad luck, I woulden´t have any luck at all!”

    De två bästa bluesfraserna någonsin.

  9. – First of all dental implants are long term devices.
    The parents of Finley Boyle filed their lawsuit against Lilly Geyer and Geyer’s dental practice,
    Island Dentistry for Children, alleging ‘negligence and dangerous conduct.
    So before you trust a dentist with your oral health care
    needs, try to visit his or her clinic.

Kommentera

