En fredag i smärta

hemtrall2

Klicka ovan och få underbara 7 minuter och lite över 30 sekunder pottpuri av några av de mest populära låtarna på 60-70-talet framförda av den häpnadsväckande organisten Klaus Wonderlich. Tyskarna kan. Och det kan vara fint att njuta av detta då man läser det jag skriver nedan (om jag får till det).

————-

Jag vaknade på min soffa som vanligt. Inget märkvärdigt, för det är där jag sover. Gick upp innan veckarklocka och iPhone väckte mig. Fixade och styrde upp. Tog mig så till jobbet. Inga som helst problem.

Men när jag började jobba satte jag mig ner och då kände jag helvetet i ryggen. Jag är ingen gnällapa, men det gjorde ont. Jag kunde inte sitta, gick omkring och åmade mig (utan att förstora det).
Först tänkte jag att jag nu har nått min biologiska gräns för öl-intag, att njurarna nu sagt sitt, att det var kört. Det gav mig lite fin panik. Men sedan kom jag på att jag ju fått sådant här skit flera gånger, flera höstar. Det var något annat.

Så, kära cyberbiktfädrer-mödrar, jag går nu omkring och har ONT och jag ser ut som jag skitit på mig där jag går. Det suger!

Mina yngre medarbetare på jobbet idag var däremot jävligt duktiga. Jaja, någon var i ett annat universum, men det är som det är. Alla har ansvar för sig själva, unga som äldre och man behöver inte bli elak för det. Vill man vara kass, får man vara det, men då också ta konsekvenserna för att inte vara torr bakom öronen. Nog sagt (och det gällde fler än en). Men huvuddelen, över 90 procent, av mina yngre medarbetare är helt jävla kanon. Jag blir nästan religiös, så duktiga är de. Nog fjäskat. (Speciellt när jag vet att vissa nu är här och gluttar, vilket INTE SKA PÅVERKA MIG!)

Hur ska jag bevisa det då? Att jag kör mitt kör och inte är en ”fin” nolla som tar hänsyn. Okej, KUK, OLLON, SLIDA, KNULL, BÅNGE, SÅS, bla-bla-bla…..

Ha-ha.

Innan arbetsdagen lidit mot sitt slut visade det sig att de flesta av de yngre medarbetare som nu skulle välja inriktning valt oss, valt mig (som var den enda de träffat på vår inriktning). Tydligen 70 av 200. Det är inte så jävla illa. Hade det varit 2 av 200 hade jag inte tyckt det varit så kul. Alltså, jag gjorde en bra första termin. Hurra för mig!

Så nästa vecka är jag klassis för dryga 30 naturare (notare). Tjoho! I tre år.

———-

Jag tycker, sedan ett par dagar inte det är roligt att sitta kvar på jobbet. Jag är lite spänd, jag är beredd på att besvara våld. Så jag gick hemåt när alla andra gick hem. Och jag gick och svor hela vägen hem, så ont hade jag.

Somnade i min soffa. Vaknade. Handlade mat. Ajaj. Lagade till det. Fisk och prylar, med citron. Smakade bra fast jag fick skala av det goda upptill, för det blivit bränt i ugnen.

Så gick jag till Lilla Örebro. Vi ska ha lite tjo för oss senare. De har hajat min storhet inom reklam och internet grabbarna som driver det, det kommer att bli kul. Och gudars vilken snygg servitris de hade där ikväll, och herre jösses vilken snygg blond böna som satt i ett sällskap och klagade på musiken. Jag kunde inte vara tyst.

”-Jaha, du är en sådan där du, du vill ha massa läskiga hårdrocksballader, eller hur, ha-ha?”

”-Nä, det vill jag inte alls!”

”-Jodå, ha-ha!”

Det ville hon.

Det bästa med ikväll är faktiskt att jag sett, träffat, två jävligt olika brudar som varit både fantastiskt snygga (bara att ge upp), men också trevliga, väluppfostrade (det låter illa, men jag menar det). Bönor i olika åldrar kan vara riktiga ruggugglor, tro mig.

———-

Haltade vidare till Biskops.
Två blockpsyk attraherades av mig direkt (galningar som ser ut mig som deras ”vän” och försöker ta över mitt liv).
Det betyder alltså att de måste komma och snacka MED JUST MIG och till slut orkar jag inte utan går iväg, och som tur är känner jag ju vakten. Efter att ha gömt mig med min tidning och min öl dyker han upp.

”-Du kan komma upp till baren nu, jag har slängt ut dem!”

”-Tack, du är en pärla!”

Och så kunde jag sätta mig i baren igen, med min bira och läsa om Klas Östergren på Expressens kultursida. Men det tog bara några sekunder förrän ett nytt blockpsyk trodde att det faktum att jag satt där med en bira och läste kultursida betydde att jag vill ha sällskap med honom. Jag blir så jävla trött!! SÅ JÄVLA TRÖTT!

Det kanske vore lite okej om det var brudar som höll på så, men jag torskar alltid på psykopat-snubbar, och det är inte okej, inte okej alls. Fy fan! Lev era egna liv, skit i mig, as!

Måste byta kläder, hyra en Elvis-peruk eller något. Så jag slipper asen. Orkar inte.
Tack och lov för alla jag känner där ändå, så jag inte blir helt galen, men det är ju oftast krogpersonal, eller restaurangpersonalen, så hur fränt är det?

———–

Nä, nu skriver jag för långt. Och som vanligt, när det är helg, så gör jag det, och får ingen som helst respons. Lika bra att klicka av nu.
Det är säkert något bra på TVn. Måste vara. Hasselhof med bil, eller något.

Och, så jävla ont jag har i ryggen, SÅÅÅÅ jävla ont, hur jag än sitter, står, reser mig upp. Det är satan. Fan vad gammal jag är som har sådana här problem. Och jag som äter bra, och rör mig, många promenader. Äh, jag är körd.

Nu kanske jag kan upplevas som lite fjollig, men jag känner mig tvungen, jag filmar från min iPhone när jag reser mig upp från min dator. Jag håller mig allt jag kan, men låter ändå ljuden höras. Det är en otrolig smärta att inte kunna röra sig fritt som vanligt. Här har ni, cyberbiktfädrer, en halv minut av sanning:

Love!

/Baron

16 Responses to En fredag i smärta

  1. Ståfé skriver:

    OBS! Detta är ingen kommentar! Eftersom det är helg så räknas den ju tydligen inte ändå!

    Men Sanningen är alltid intressant i alla fall! Krya på Dig! Baron von Ischias 🙂

  2. TomHell skriver:

    Du får kränga en spikmatta och lägga dig på.
    När ryggen är fixad kan du dänga den i fejan på psykblocken…

  3. Kalix skriver:

    Det är ett skit, jag vet. I typ 25 år har jag gått på med en rygg som med jämna mellanrum havererat, dvs musklerna i ryggslutet krampar och gör för djävligt ont och inget kan man göra.

    Men. Jag har sett ljuset. Numer har jag hajat kemi. Så fort jag får en känning av ryggplågan så intar jag en receptfri Voltaren T, finns på samma apotek som säljer dildos till dina väninnor. Magin är att eftersom tabletten ger lite lindring så kan jag röra mig normalt och botas. Ryggontet som kommer av att jag spänner mig blir ju bara värre om jag går runt och balanserar för att det inte ska göra ont.

    I vart fall. Efter att jag hittade dessa välgörande Voltaren så är det finito med mitt ryggonda. Inget mer släpande med plankor från källaren för att kila in under madrassen. (Ligg hårt i en vecka brukade sjukvården rekommendera mig tidigare)

    Nu är det ju inte sagt att detta skulle funka på dig. I värsta fall är du hänvisad till att köpa och gagna dig av en spikmatta för dyra femton hundra spänn.

  4. McHäcko skriver:

    Jaha ja.

    Här är det en till som har ett jävulskt ryggskott. Fick för mig att jag skulle dammsuga lägenheten i Aberdeen efter fem dagars stilla sittande bilfärd från Muppsala. Några rejäla wiskeys och ett pass på gymmet kanske kan hjälpa.

  5. spawn of satan skriver:

    Har haft rygg tidigare.Nu har jag en mjuk broskliknande centrumpinne uppkörd i den mjuka vävnaden som ska ta emot buttkicking(känns så iaf)för att jag har kommit på vad som gör ryggar onda.
    -Felställning.
    Inte bara när det gäller avancerade fulknull utan allmänt,sittande, gående och stillastående. I mitt fall funkar det inte med att bära skitlätta grejer med höger hand,ofelbart protesterar den före detta ryggen.Måste bära med vänster,nåt med att högerhandens jävla muskler snedbelastar allt annat och det som är längst bort är ischiasnerven och helvetets förgård.Där uppstår protester.
    sign.”Dr Sat An”

  6. sofie skriver:

    raring!!! ont i ryggen? jaha… gå till doktorn, kolla upp, gör något åt det. Det lär ju inte bli bättre genom att bara fortsätta vara.
    Om du hade gått till Ritz i går och dansat brallorna av dig så hade du inte haft ont i ryggen i dag, eller jo det kanske du hade haft, men med en fantastiskt bra kväll bakom dig i alla fall.
    Kul att det kvinnliga könet rätade upp sig och gav dig bra vibbar…
    Lycka till med ryggen nu och stånka på du bara.
    Tycker synd om dig.

  7. Ståfé skriver:

    Man är ju inte den första läraren att vara anklagad i Östervåla! 😉

    http://www.advokatsamfundet.se/templates/CommonPage_Advokaten.aspx?id=8079

    Hur många känner till denna bok och eller mordet? 🙂

    Spawn of Ste-Fan

  8. Ståfé skriver:

    Ok, när vi ändå är igång med det historiska perspektivet. Någon som minns vad Höstsol var???

    Vi ska fira min mamma där imorgon, men nu heter det tydligen Såstaholm ligger i Täby kommun, nära Vallentuna:
    http://www.sastaholm.se/

  9. sofie skriver:

    kom på att jag glömde fråga varför du sover i soffan för?
    Nu ska jag iväg på en återträff med min gamla klass. Har aldirg gjort det förut, får faktiskt lite taskig smak i munnen av att veta att man ska träffa dom. Inte för att dom är eller var dumma, utan för att man träffas och vältrar sig i gamla minnen och alla tycker det är sååååå kul att se. Jag tycker inte det. Är det fel att känna så och varför i hellvete tackade jag Ja för???? Jo för man är en mes ibland och är lite nyskild och då tackar man i bland ja till saker man faktiskt inte vill göra bara för att man måste våga saker som man inte gjorde förut.Förvirrat sätt och tänk jag vet. Men du jobbar ju med ungdomar och tänker du på att där sitter en grupp ungar och har bara 1 sak geensamt. Det är intresset för just det du lär ut. Visst är det en skum känsla? Ibland får man känna sig som GUD!!!! moohhhaaa

  10. Ståfé skriver:

    Jag drog ihop min gamla grundskoleklass i Nybyggeskolan i Västerås med hjälp av en Västeråsare och det skedde på uppdrag av en tjej i nian i Östervåla som krävde att vi ju bara måste ordna något eftersom det var 20-årsjubileum och ingen tog tag i det och är ju för lärare och släktforskare, så det var bara och sätta igång! Det tog 3 veckor! Fick tag i 29 av 30 och 23 kom från Malmö och Norge bland annat (Arjeplog lr Arvidsjaure bangade! o nån fru fyllde 40 samma dag!), så det var väl lyckat ändå. Vår gamla mellanstadielärare Sven Torstensson dök upp o visade bilder i vårt gamla klassrum från en idrottsdag på Lövudden i årskurs 4!!! Det var kult!!! Sen fikade vi i solskenet ute o senare på kvällen samlades vi i matsalen o åt o drack o sen ville sportpojkarna ner på stan o röja! 😉 Vi hängde på till nån pub som inte fanns på vår tid o avslutade med korv o kebab på Zigmatorget!!!

    Ca 5-10 år senare var det en firma som skulle dra ihop halva Västerås avgångsklasser från samma år, men det blev en flopp och från min klass var det bara 5-10 intresserade då och de samlades på Skybar i skrapan i Västerås och jag skulle dit men missade tåget!

    Tror det är lagom 2013 igen, när det gått 20 år igen!!! Hahaha!!!

    Den 7 november firar min Västeråspolare Tommy Göransson de gyllene 50 på nåt ställe utanför stan som heter Petterssons neråt Dingtuna tror jag! Nån som vet nåt om det stället??? 😦 Äh blir nog bra!

    Nu väntar dursch o sen sen cykeltur i regn o blåst till fyllefest o imorgon firas Kära mors 76-årsdag (som hon bara minns några minuter men ändå! Som fyllefester man inte minns att man varit på!) o sonen Ras-mus fyller 21 då!

    Ta rygg! Med försiktighet!

  11. våfflo skriver:

    Fint lirat där av Klaus. När jag yngre hatade jag honom, nu kan jag på ett annat sätt uppskatta hans softa musik.

    Då uppfattade jag det som urkassa låtar som av Klaus spelades ännu mera kasst. Kanske hade dessa låtar ett annat statusläge då, det var ”fin” musik, som tillhörde ”fina” människor som hade ett speciellt regelsystem som styrde deras liv och, vilket jag då reagerade så stark på. De som tyckte sej själva ha tokningsföreträde (vilket ord va?) för hur liv skulle levas. Naturligtvis enligt deras regler och värderingar. Fanns inget annat.

    De flesta gick inte att diskutera detta med eller alls ifrågasätta. Det var deras ”världsordning” och den var ej förhandlingsbar, ej ifrågasättbar etc. Det fanns bara en lösning, som nu också har skett. Många har dött bort, andra har skuffats undan av horder av ständigt uppväxande ifrågasättande ungdomar med skramlande hög musik.

    Såg filmen Taxi driver igår. Aaah så bra film! Har sett den tre ggr nu tror jag, första gången när den var ny, sen nån gång på 90-talet, åsså igår.

    Attans så olika jag har reagerat vid dessa tre tillfällen. Inte många filmer som gjort så med mej.

    Gjorde en intressant iakttagelse, som jag vill minnas nu att någon har gjort tidigare. Den vackra blonda tjejen som åkte med honom i taxin på slutet, då han hade frisknat till. Det var ju för fa-en Annika! Du måste ha haft ett helvete blomgren!

  12. baronen skriver:

    Oj, så många kommentarer. Jag läser alla med stor nyfikenhet och glädje. Men nu känns det nästan övermäktigt att också besvara alla, arghhh… Men, egentligen, behöver jag det? Så kan det ju inte vara. Och speciellt nu, när jag är som ett jävla mähä med rygg och allt, och Åsa-Nisse på TV….
    Känner att jag måste svara innan jag skriver nytt inlägg, lägger ut nytt. Hm, ska fundera på det där. Okej, nu har jag funderat klart: Jag behöver inte svara. Jag bestämmer här, bara alla vet att jag läser dem och behöver dem (kommentarerna) så är det lugnt. Och tyck nu inte att jag är nonschig!

    Stoffe: Tack!

    Tompo: Bra tips!

    Kalix: Jag var på gång på Voltaren, men kunde inte ta mig ur soffan innan de stängde. Jävla skit, ensam är stark…

    Häcko: Det är de där jävla vaccinerna de tryckte in i vår generation hela skolåldern och så massa jävla sprutor i lumpen, vi har blivit degenererade….

    Herr Satan: Fanken vad läskigt, jag vill inte operera mig, jag vill vänta ut. Hoppas din grej gjorde det den skulle med dig, hursom.

    Sofie: Jag skulle inte ha fungerat på Ritz igår, jag lovar. Och, det måste jag säga, att jag såg två rara (kan även översättas med ordet sällsynta) damer igår gjorde mig ju lite glad. Det är bara så, de flesta, snubbar som snubbor är idioter, ha-ha, jag tycker så. Alltså av dem man stöter på ute på krogen. Eller kanske över huvud taget….
    Tack för att du tycker lite synd om mig, man behöver medlidande även som en cyberbaron.

    Stoffe: Peace!

    Sofie: För att det är det enda stället jag kan sova på här hemma. Mitt sovrum är kartonger, prylar, lager, liksom mitt kök, min vind och ”stora salen”, eller biblioteket, där jag har soffan. Alternativet är hall-golvet. Men då är soffan mjukare.
    Jag lever i Kafka-land numera.
    Och jag håller med dig, jag fick inbjudan till någon sådan där träff och jag sket totalt i det hela. Då jag inte umgåtts med någon på 300 år finns det väl ingen anledning. Ska man stå där och säga att ”oj vad du ser olik ut”, eller ”oj, blev det inget bättre av dig”. Nä, fy fanken, jag vägrade. De man inte umgås med gör man inte det av för en viss orsak, man har inget utbyte av varandra, så låt det vara bara.

    Stoffe: Du är mer social än jag är. En av de där återträffarna var jag bjussad till, men jag vägrade. Okej, vissa kan ha kul. Men jag kände bara vämjelse.

    Wåfflan: Jag hatade också, verkligen Klaus musik då, av precis de orsaker du raddar upp, men nu, skitskumt, då tycker man det är lite coolt, och stampar tom takten, ha-ha-ha. Jag tror på din teori där om att göra något eget. Mot överheten.
    Taxi Driver är en jävla bra film, men nu blixtrar det i hjärnan, den blonda tjejen i slutet är ju Cybill Sheppard, samma som jobbade på vallokalen, som var med i hela filmen innan. Vilken Annika? Anka? Hon jag var ihop med ett tag då? Förtydliga min vän! Förtydliga.

    Nu gjorde jag mitt bästa. Svarade, kommenterade, men kanske missade ett och annat, ber om ursäkt för detta. Ty jag mår bajs. ARghhhhh!

  13. våfflo skriver:

    Jo jag menar Annika som Johan sen snodde. Hon liknar alltså henne väldigt mycket och speciellt i den scenen.

  14. spawn of satan skriver:

    vem fan är Johan?jag hänger med på alla andra turer och snorigheter men vem är Johan?
    jag inleder alla meningar med liten bokstav.

  15. baronen skriver:

    Wåfflan: Aha, ja, kanske, då fattar jag, he-he.

    Herr Ond: Polare från ”furr” som tog över flickvän från Baronen då han endast var friherre. Vi snackar tidigt 80-tal och annan kommun.

Kommentera

