Fredagsgagg i lördagsottan (bilder-film)

Okej, iTunes på min G5:a kör Rammstein. Bara att acceptera. Då har jag det i bakgrunden. We are living in America!
Nu streck, så Strega hajar att jag slutar prata om just detta:

—————-

Kom till liv ungefär 30 minuter innan jag skulle vara på jobbet. Ja, klockan hade ringt, och mina fyra olika ringningar från iPhonen som inte slutar förrän jag blir vid medvetande, och gör en manöver som stänger av helevetesljudet bara tutade vidare. Fast jag var bara en växt som ville stänga av, och så gjorde jag det, om och om igen. Ingen tanke på att de där signalerna var inställda av mig själv just för att jag skulle resa mig upp och gå till arbetet.
Hur som.
När jag fattade detta hade det gått nästan en timma av tutande och signalerande och jag hade mina 30 minuter kvar, innan jag började.

Tjo!

Stod upp, funderade på att skita i att durscha, skita i att borsta tänderna, skita i att äta fullkornsvälling. Slog en drill och tänkte, var helt väck.
Men så tänkte jag att sådant ju inte går för sig så jag hoppade in i badkaret och fixade så jag så jag blev ren, en o-älg (tänk en Stålmannenfilm från 70-talet, när han rör sig ultrasnabbt), och så borstade jag tänderna. Frukost var bara att ge fanken i.
Nya rena brallor, byta bälte (har bara ett), på med allt, och så iväg. Hade två Råg-Rut i näven som jag tuggade på när jag gick så snabbt jag kunde mot jobbet. Det är inte lätt att svälja utan vätska, blev som tuggummi i käften, men fick ner lite. Spottade ut den sista osväljbara kulan till nattens råttor. Det gick bara inte att få i sig.
Och, kan ni tänka er, cybern, jag hann. Jag fixade hygienen och trippen till jobbet, och kom dit i tid!!! Wow! Jag är kung!
Men en slut kung.

——————-

Och så bla-bla-bla.

——————-

Baggo ringde mig där på jobbet. Fest på hojklubb, någon amerikansk country-sångerska, skulle jag komma, ja, nä, vi får se. (När började jag gilla red-neck-musik?)

Gick hem som i en sås efter dagens värv.
Somnade på soffan utan vidare bråk med mig själv.
Såg att Baggo ringt då jag vaknade. Ringde upp, men inget svar. Handlade, åt. Lite bira inmundigades i min sportiga lekamen.
Sedan ringde Baggo igen, Han var nere på hojklubben, skulle jag komma? Han hade fixat så jag kom in fast det var fullsatt, han visste ju att jag kände de ”onda” knuttarna därnere. Allt var okej, bara att komma. Men jag var tveksam.

Här är några bilder från ”furr”, då jag hängde därnere. Kanske 6-7-8 år sedan. Sköna lirare allihopa, men jag var inte i läge just nu:

mc-baseboll

Den gode herr M. Alltid redo som en scout. Gällde att ha stålarna till biran där.

mc-crillehoj

Herr C var aldrig blyg för att posa för min kamera på morgonen, i vattskålen.

mc-fockyou

Jag frågade bara ”-Är min herre möjligtvis djurvän?” Och så gjorde han så där.

mc-lovehate

Herr E låter mig välja mellan snällhet eller styggness. Jag väljer snällhet.

Äh, det var, är, sköna lirare därnere. Men idag, i natt, nä, kände inte för det.

Har levt mitt liv på knutteklubbar i en massa år i detta årtusende (se tidigare cdb-inlägg för några år sedan) och ”jussom” kommit ifrån det numera. Dessutom var jag inte på det humöret. Visst ville jag träffa Baggo och Bluespolisen och alla de andra jag kände, även de  i moppevärlden, men inte då, inte nu, inte i kväll. Hade jag haft cykel, kanske, men att gå dit, nä, orkade inte.

Märkte att Baggo lät besviken, men det kan inte hjälpas. Jag är i ett läge, i ett eget läge, det är inte vanligt, men jag gör som jag känner, och gör inte som jag inte vill göra.
Okej, svensk översättning, jag var lite ledsen när han ringde. Är det, fast jag inte skriver om det hela tiden. Och det är satan att gå på fest och ”ha kul”, förväntas vara ett party-djur, när man har tankar och känslor någon annanstans. Då kör jag hellre solovända på Biskops.

—————

Så jag gick till Biskops.
Drog några stora.
Gaggade med mina vänner i personalen.

Bara ett blockpsyk försökte få kontakt med mig (nej, vänta, två), det är rekord. Så få har aldrig tidigare försökt inkränka på min integritet tidigare. Det går mot bättre tider, helt klart.

Någon dag har jag med mig hagelbössa!

——————- (Stergestreck)

Fast, jag satt där och skrattade så folk nog blev rädda. Använde min iPhone och läste från den där fejkade kristna skol-sajten som jag la upp länk till här igår, på förra inlägget. Så jävla underbart. Min panna var i bardisken, och hela jag skakade av svulstiga skrattattacker.
Rapporten från klass 5B:s skolresa till Gotland. Många av dess elever har ju koncentrationssvårigheter. Så då har de läger för det. Det är rektorn som rapporterar för det mesta.

Här är den ”tråden”, tydligen gav rektor upp och åkte hem:

http://mullbergaskolan.se/category/5bs-klassresa-till-gotland/

Alltså, denna infantila okunnighet, historielöshet som ”kristen” friskola. Det är så jävla underbart mest för att det är så jävla sant, ha-ha-ha-ha. Puckade lärare har man väl träffat på i sitt liv, alla har det. Men den här sajten är helt kanon. Ett eller flera genier driver sidan. Äh, kolla här, två bilder från Gotlandsresan, alltså deras, som det presenteras på sajten:

mull1

Och så bilden som visar var de har lägret för barnen med koncentrationssvårigheter, kolla skylten:

mull2

Ha-ha-ha-ha, äh, jag kan bara kapitulera.
Jag behöver garva. Tvingade förresten mina yngre adaptrar att kolla in den här sajten idag, sa att vi ska dit den 22-23 december, vi får sova i deras gymnastiksal, och det är obligatoriskt för alla. Det blev väldigt allvarligt, de läste, men sedan började några garva och haja att det var på skoj, ha-ha-ha-ha-ha-ha!

—————— (stregastreck)

En tjej körde OS-fart på cykel förbi mig precis innan jag nådde min port då jag gick hem ikväll. Allt för att undvika eventuellt överfall från mig, som man, som en helt klar våldtäktsman, kidnappare, eller vad jag var. Jag höll på att få hjärtsnörp, för hon cyklade verkligen nära, swish, och verkligen snabbt.

Om folk kunde fatta:

Som kvinna blir man våldtagen, mördad och misshandlad av någon närstående till 99 procent, typ av släkting, make, pojkvän, i hemmet.

Som man får man däng och blir sönderslagen om man är mellan 17 och 24 och går ut på krogen och sedan ska ta sig hem.

Där är farorna! Där!
Sedan finns det ju mongon som inte har läst denna statistik. Men vi måste sluta vara så jävla rädda!

Sluta!

——————–

Så här önskar jag.
Att jag ska vakna upp en dag och ta itu med allt här hemma. Det händer nog någon dag. Måste göra det.

——————–

Idag när jag kom hem, så såg jag att dörren till lägenheeten mitt emot mig stod öppen. Lite läskigt. Nåja.
Men nu, NU känner jag att jag måste utforska detta. Här är min liveuforskning. Ja, jag bara kör, och så lägger jag upp rullen här. Det här är livebloggning (jag tar min iPhone, reser mig från datorn, och bara kör, resultatet):

Tack gode, lägenheten var tom, men ändå, där var jag frän och tog en risk, ha-ha, en farlig risk. Jag är tuff, egentligen!

Jepp, men nog med äventyr nu.

Rocka rolla!

/Baron von Love

6 Responses to Fredagsgagg i lördagsottan (bilder-film)

  1. Kalix skriver:

    Strålande! Kan inte läsa mer nu efter skrattattacken som kom av rektorns inbjudan till Jan Björklund. Fantastiskt bra.
    PS: Misstänker att man kan ha detta som ett humortest av sina chefer och kollegor. Tror inte att Bo-Yngve eller Karin P skulle gått igång på´t.

    By-the-way. Det tog en månad och en dag att få min iPhone 🙂

  2. Leif Waldemark skriver:

    Tack för ditt stöd, men för att vara ärlig är Gotlandsresan något vi alla helst glömmer.

    Du river upp en del gamla sår.

    Leif Waldemark

  3. TomHell skriver:

    En gul en sjunger…
    Dalmasar för hela bunten…
    En ewok spelar piano…
    En apa skriver texten…

  4. draken43 skriver:

    ang lägenhet som har öppen dörr. En rolig sak hade ju varit om du kånkat över lite av dina saker i den andra lägenheten. Gissa om ägaren skulle bli lite förvånad när det stod nya saker i lägenheten. ha ha ha
    Nu drar vi vidare

  5. Madäläjne skriver:

    Måste ju bara delge dig att enligt lista på aftonbladet så är en av medlemmarna i frimurarna i Örebro BYA, vem är förvånad;-)

  6. baronen skriver:

    Kalix: Ja, det är helt underbart, det ger ruelse att se en ordentlig skolsida. Tror på din teori om vattendelare där. Tyvärr så kommenterade jag en pryl på Mullberga och som du ser i kommentaren under din (här ovan) så rörde jag upp rektor Leif Waldemark sinne. Det var ju inte meningen.
    Grattis till fånen!

    Leif Waldemark: Jag hade ingen som helst aning om att detta skulle röra upp, öppna sårskorpor. Jag ville bara uppmuntra till en gärning fler av oss borde delta i, alltså den du gör. Tack för att du finns, trots allt, Leif!

    Tom Hell: På Skansen går det apor och elefanter och ormar utan ben. Folk med folkdräkt. Många trappor upp vill jag minnas att det var. Men spännande. Tyckte sälarna var väldigt gulliga när jag var där i slutet av 80-talet som ung vuxen med snygg fjälla i släptåg.

    Drakflickan43: Ha-ha, jag hade sådana tankar på riktigt, eller ännu styggare. Som en slags Mickey Rourke, om makterna gett mig en träff med en kvinna denna natt. Tänk att ta hem henne, men inte till min socialfallsbaronborg, utan in där mitt emot. Utan lyse, utan möbler, inga gardiner, ingenting. Bara tomt, skenet från gatlyktan endast. Den bönan hade dånat, alla flickromaner hade kommit på skam (eller tantromaner då), och så skulle hon haft något att snacka om med väninnorna i år, samtidigt som hon, om hon diggade det hela, skulle tokringa på fel lägenhet i porten i veckor och jag kunde förbli hemlige-Kurt, ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha. Erotisk novell i bästa stil. Och när någon till slut flyttar in där tar hon sista chansen, då säger de att ingen bott där sedan förra hyresgästen, att hon måste fattat fel. Och så blir hon galen och tror att hon drömt och så … (arghh, kan inte sluta fantisera).

    Mädäläjnä: Fantastisk information, tackar dig storligen, det var ju det vi sa, trodde, ha-ha. Sanningen kommer fram till sist, till slut, ha-ha-ha. Hm, skumt att han dök upp två gånger i denna kommentatorssvärm.

Kommentera

