Fredag kväll, lördag morgon

Att dra i sig whiskey, vin  och bira. Det tär.
Nu lägger jag ut två videos från min iPhone här, som jag smackat till tuben. Till att börja med (jösses, jag ser dubbelt, är gigantiskt berusad, argh….).

Hjelting (Bluespolisen) hade blivit utslängd från ”Leroys”, pga att han stått fel när han kollat på bandet. Varit ivägen för servicen. Och, ja, han var helt nykter. Men vi vet ju att man precis som man inte behöver intelligenstest för att få körkort, ha husdjur, eller få barn, så kan man bli vakt.
Här lirar han munspel, mitt munspel som jag hittade i fickan, och min broder Bagliari sjunger och trummar, ja det är mörkt (35 sekunder):

Sedan gick vi hemåt. Och vid Våghustorget säger Baggo dessa sanna ord:

—————-

Jag ville ta mig till Kungsör under lördagen, med tåg. Allahelgona-köret. Men jag fixade inte att beställa biljett. Jag var helt knäckt. Tack och lov för bartender-Erica som hjälpte mig bakom disken på Biskops när jag kom ner dit. Hon fixade med datorn och jag satt brevid med mitt kontokort. Så nu har jag någon slags biljett.
Det är satan att det ska vara så här. Jag som jobbar med datorer, inte ens jag fixar det. Yngre mäniskor hajar, men de som är i min ålder eller ännu ändre, de är ju helt lost. Fy fanken! Måste det vara så jävla konstigt?

Äh, berättar mer om det sedan.

Förresten, ni som vill följa mig på twitter, jobb-twittern, eller stygg-twittern, eller bägge, skriv ett e-brev till mig (länk ovan, och berätta vem du är, så jag vet vem du är) så får ni mitt användarnamn, he-he.
Jag kommer att twittra i morgon, eller idag då, om min tripp till Kungsör. Det är fem timmar från Örebro, minst. Do it!

Nu slocknar jag….

Rock!

/Baron

 

One Response to Fredag kväll, lördag morgon

  1. Bluespolisen skriver:

    Ja, nu var det ju inte vakten som tyckte att vi skulle avlägsna oss eftersom jag stod fel. Det var servitrisen Anders Nilsson – även kallad Felix, som var av den uppfattningen.
    Lär mer om incidenten på http://uffesfilmochmusik.blogspot.com/

Kommentera

