Okej, lite lokalgnäll

Jag vet inte hur mycket ångest man ska ha. Hela mitt liv har jag fått lärt mig, via media att allt är farligt. Ryssars atombomber, fågelinfluensan, aids, ozonskiktet. Man har velat gjort mig (och alla andra) rädda. Jag vet inte varför, men rädslan är tydligen något som anses vara viktigt. Vi ska vara rädda för något så vi håller oss lugna.

Kom just på att den gamle Karl Marx, med sin polare, skrev i sitt kommunistiska manifest, där de satt på Londons bibliotek och skrev, att arbetarna inte har något att förlora, än sina bojor (tyvärr har jag lite ihågkomst av mina akademiska studier).
Detta fick i sin tur tyskarna att som första land införa socialbidrag, ett tidigt sådant. För man kom på att om människor har något att förlora, så blir de mycket tveksamma till att bråka (läs: göra revolution). Det var alltså inte av godhet man införde stöd så att folk inte svalt ihjäl.
Alltså, håller man sig i skinnet så får man i alla fall så mycket att man inte svälter ihjäl. Då tänker man sig för både en och två gånger innan man revolterar. Ja, det funkar. Så bidrag har inget med godhet att göra, det har att göra med att makten inte vill att folk ska banga ur och ta vad de kanske har rätt till…. för då drar man undan mattan.

Nu är det grissjukan som gäller. Som vi ska vara rädda för. Varför?
Kolla den här jävla artikeln i Nerikes Allehanda från idag. Det är i mitt tycke förjävligt. Jag har rödmarkerat.
Om man bara läser rubriken så blir man kallsvettig, men orkar man sig igenom hela artikeln så ser man ju att mannen hade rätt allvarliga andra problem. Om de sedan, när han väl hittades, och var död, tog prover och såg grissjukan, så må det vara hänt, men ändå, hade det verkligen med att han dog att göra?

grissjukan

Häpp!

——————-

Vänta, ett fantastiskt ord kommer över mig, inte olikt gårdagens rubrikord… ahhh, ja, just det.. GRISKNULL!!!

——————-

Hårsfjärden med rysk utbåt (jag jobbade inom flygvapnet då, som dräng, jösses där fick man ångest).
Lumpen då ryssarna började i Afghanistan, ojojoj, skräck.
Och alla kometer som skulle störta på jorden, fick man läsa i tidningen.

JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ SKRÄMSEL!  Dra åt helvete alla medlöpare som bidrar till detta! Dra åt helvete bara!

——————–

Jag har tidigare försökt gjort reklam för den kristna lågstadieskolan mullbergaskolan.se här. En webbsida som jag beundrar av många skäl. Och säger åt mina adaptrar att vi har vänskapsband med.
Kanske mest för alla kommentarerna där på sidan från humorlösa idioter som tror att det är på riktigt. Folk är fanimej idioter.
Men det verkar inte som någon nappat att kolla där, trots min pr-drive. Nåväl, nu har jag, efter att jag blivit kompis med rektorn Leif på FaceBook, också hittat skolans IT-ansvariges hemsida på nätet. Helt fantastiskt: http://www.berndtontheweb.com/

Den killen vet vad han snackar om. Så här skriver han bland annat (notorisk Mac-hatare som han är): ”I always bring with me my Microsoft Office ’97-certificate from Power Solutions so people can see that I am a serious IT ADMIN”.

Det är fanimej kärlek!

Men så är det. Endera har man humor, eller också inte.

Okej, nog för nu, måste sova några minuter innan onsdagens uppdrag.

Rock och love!

/Baron

2 Responses to Okej, lite lokalgnäll

  1. sofie skriver:

    vi har en på jobbet som är sjuk, hennes man har dok svininfluensa. dom blev hysteriska på jobbet. Inte jag. Jävla trams. Är du frisk så klarar du dig, men ta sprutan ialla fall, barn under 3 får inte ta sprutan. Det är dom som blir sjuka. Men man gör som man vill och det ska ingen jävel lägga sig i!!! Vi lever ju i ett inte Gestapoland. Idag är dagen då vi går i gång på ordet: Gestapo.

  2. baronen skriver:

    sofie: Jag är oerhört ambivalent-skeptiskt till den där sprutan, faktiskt. För jag vet inte vad som är sant. Jag vill inte gå åt, men jag vill inte att kroppen ska klemas bort så att den inte härdas så jag inte klarar nästa utmaning, efter kosjukan, fågelinfluensan och nu grissjukan, vad blir nästa, ekorr-feber?

Kommentera

