Torrrrsdaggen

Fick kunskap om, på många olika vägar, att Strega och hans band med Kent I och de andra skulle vara med i Tvärsnytt (lokala SVT-nyheterna) i kväll. Okej, så jag tog upp min fån och filmade de där två minutrarna, med egna kommentarer (helt nykter, fast man kanske inte kan tro det, he-he). Så här såg det ut, och lät:

PR-ansvarig för deras stora spelning skulle ha dubbla käftsmällar (det kan vara Strega själv). Jag har fått massa kryptiskt info om det där (ibland har jag känt mig spammad) men aldrig fattat att det är de själva som ska lira, eller att de ens fanns, utan trodde att det var något band från England som skulle komma och lira i Västerås och köra de där låtarna som de här killarna gillade. Och då klarade jag mig jussom. Men så, i sista sekund så visade det sig att det var de själva som skulle lira. Och det tjatas att jag ska komma, men ICKE! Jag kan inte stödja dålig marknadsföring. Så är det bara.
Men de kommer säkert att göra en bra spelning.
Och jag tycker det är roligt att referera till Yes och ”Owner of a lonely heart”, fast det är Genisis, he-he…. Att retas är en rättighet man har. Vilket jag gjort live med de här grabbarna. Fast jag vet inte vad jag snackar om där, har rätt många fel hör jag, men skit samma, det är en rättighet att balla ur också…

————

Den här veckan har varit konstig. Jag har känt mig konstig. Känt mig sjuk ibland, snurrig ibland, som ett asplöv som darrat i vinden ibland (färdig att svimma, lägga av för gott), och så helt okej och glad och stark. Alla jävla sjukdomstillstånd som finns har föresvävat mig. Jag har fysiskt varit upp och ner, svart och vitt.
Skumma prylar. Men jag kör på, kör så det ryker. Tut och bolm!

Nä, nu tog det stopp. Har inget mer att säga/skriva. Är nog rätt uttråkad, och är man det kan man inte skriva. Man måste vara på. Nu är jag bara ett stort noll. Men jag återkommer med förnyad kraft, arghhhhh!

Men vänta. Idag, efter jobbet var jag på facket, på intromöte. Det var jag och tre till där, och de som ledde det hela var två stiliga kvinnor i passande ålder, som besatt intelligens, vänlighet och sociala färdigheter (fast de jobbade i samma bransch som jag gör). Det kändes ovant, jag började tro på livet igen.
Med mig fick jag tygväska med fackets namn, mugg med fackets namn, några böcker, ett gäng broschyrer och en reflexväst med fackets namn på. Har beslutat att jag ska ha den på mig på jobbet, så kollegorna vet vem det nya skyddsombudet är. Ha-ha, jag är facklig, hur fränt är inte det? Ha-ha-ha-ha-ha. Vem kunde tro det? Och jag ska inte ligga på latsidan. Finns mycket att ta upp där. Det är en ära att ha blivit vald. Vänta, måste ta kort på prylarna…

lf-kasse

Svart häftig kasse i tyg som är miljövänlig att handla med.

lf-mugg

Häftig mugg att dricka kaffe ur på jobbet och göra andra avundsjuka med.

lf-vast

Lite suddig bild, men fullvuxen väst med relexer att ha på sig på jobbet.

Jag gjorde jack-pot idag, he-he.

En av snubbarna som var med på mötet var pianostämmare och musiklärare på särskolan. Han hade stämt pianon hela dagen, och det fanns några fläktar och datorer som lät på mötet, som tickade i bakgrunden (som ingen av oss andra hade hört) och han frågade om han fick stänga av dem för annars skulle han bli tokig.
Skön lirare, he-he-he.
Jodå, det stängdes av.

När jag kom dit kom jag ju försent, och det var låst. Tack och lov kom någon som skulle in på samma ställe så jag slapp stå ute i snöstormen. När jag kom in så frågade tjejerna om jag ville ha en kopp te och kanske en kaka. Jo, det ville jag. Så jag fick en mugg varmt vatten och en tepåse (en sådan progressiv påse utan snöre). Ingen sked.
Efter ett tag blev jag sugen på att ta ut tepåsen. Så det var bara att trycka ner fingrarna i det kokheta vattnet och dra upp påsen och det brändes som fanken. Ingen sa något när jag stönade och släppte den varma påsen i en tom mugg. Skumt. Var det ett test?

Jag är facklig nu. Stå upp, gör honnör! Vi, folket skall segra!

Okej.

Rock!

/Baron

7 Responses to Torrrrsdaggen

  1. M Rutherford skriver:

    Vadå dålig marknadsföring? Du är bara sur för du får pröjsa inträde, he, he ( fast du skulle få en T-shirt for free om du dök upp ). Ta med Baggo & Co och kom till Carlforsska skolan ( gamla konserthuset )kl. 19.00 på Söndag!

  2. spawn skriver:

    det lät ju skit

  3. M Rutherford skriver:

    hm….visst gjorde det det! Filmat med Barons I-phone på en tv med taskigt ljud och Baron gaggande som vanligt, he, he..

  4. Ståfé skriver:

    Såg det där inslaget av misstag i morse när TV1 sänder lokal-TV mellan 6 o 6.30 o jublade när jag såg de gamla Västra Aros-hjältarna spela upp musiken till Nygammalt! 🙂

    Men varför stod det fel namnskylt på Olof? 😦

    Välkommen i Fuck-it, Blommo!!! Även om du gått mä i mesfacket, så är det bara o röja o rocka rövarna av rövarna! 🙂

  5. baronen skriver:

    Stoffe: Vafan då gått med i mesfacket? Är du inte på banan???? Vem kör helt utan skyddsnät nu för tiden, inga jävla hemliga inlägg här inte. Ta lite syrgas, Uppsala-bo! Och en Bamyl.
    Vänta, aha, du menar Facket, inte att jag var mesig, nu hajar jag, he-he. Jaså, du är med i Borgarfacket, de som inte någonsin behöver lära sig mer än de gjort under utbildningen för ett verb är alltid ett verb, plus och minus är samma, och därför har högre lön och en 20 procents mindre tjänstgöringstid per åt än en annan som måste hålla koll på det senaste. Då fattar jag. Revolution för i helvete!!!!!!!! Och må ditt brackfack suga stjärt!

  6. Ståfé skriver:

    Klart att jag är med på banan! Å persika mä för den delen!

    Skönt att du fattade att jag retades liiitte mä dig! 🙂 Frisk luft o Bamyl kanske kan behövas ändå! Vilket jävla gråväder o lågtryck! Folk är ju helt trötta o snubiga o hostiga o febriga o yrsliga o vaccinationsstirriga! Har känt mig lika skum som du senaste veckan. Men Relieven ger ingen större lättnad emot detta!

    På vår skola är det apsolut ingen skillnad på lärarfacken, däremot på låg- och mellastadierna där de säger ja till allt, eller iaf inte vågar säga emot för då blir rektorn så arg!!! Där gör rektorn precis som han vill! Vi gör det åtminstone obekvämt för vår rektor att gå emot alla lärare o all skolpersonal! 😦

    Men den som är kommunombud för LF i vår kommun är en katastrof! Hon är värre för sina lärarmedlemmar och oss än arbetsgivarna och det är inte bra! Bara för att hon är fritidspedagog och har andra arbetstider, så betyder det inte att hon ska se till att lärare undervisar mer, emot ork o vilja!!! Men så är hon från Västerås oxå kärringen! Hehehe! Det är sorgligt att slåss emot varandra! Det räcker med en arbetsgivare som gör hur fan den vill numera! Så mycket att t o m Björklund vinner över gamla vänsterlärare till Flockpartiet för att ställa till rätta det som kommunerna sabbar! 😦

    Ofta kommer LF:s medlemmar o beklagar sig att vi lyckats hålla emot en massa tokförslag som deras ombud gått med på! Men som sagt deras lokala ombud på skolan fattar oftast vad som gäller, iaf efter lite kampsnack! Nä gemensam linje emot makten är det enda som gäller om vi ska få en syl i vädret!

    Tyckte oxå att LR var brackfack i början tills jag märkte vilka som verkligen slogs för sin sak! Då var det bara att krypa till korset o byta. Sen blev jag ju vald till Lokalombud o har krigat i 6 år ist för de 3 år jag tänkte mig, men de andra lärarna vill eller vågar ju inte säga ifrån. De är värluppfostrade flockpartifior såväl män som kvinnor som en vänsterlärarinna sa o hon vågade säga ifrån o var med LF, men tyvärr bara vikarie. Hahaha! Rektorn jublade när hon slutade!

    Med dig vid rodret tror jag det kan hända bra saker! De flesta anställda är alldeles för flata i skolans värld! Stå på dig, annars gör någon annan det! Upp till kamp! Arbetsgivaren vill gärna härska genom att söndra! TILLSAMMANS är vi starka! Facktist! 🙂

  7. Ståfé skriver:

    Låt rövarna suga på rövarna! Inte vi!

    Du verkar ju jobba häcken av dig, så de kan ju börja suga på din röv! 🙂 Du behöver bättre villkor!

Kommentera

