Utan vidare anledning; lyckorus

Massa dagar, och speciellt senaste veckan, har jag känt mig helt slut. Haft tankar om att jag nog har grissjukan, att det är kört med prostatan, med lungorna, och så tänkt mig ha alla sjukdomar som finns. Och mitt psyke har inte varit bättre.
Jag är så jävla gammal att jag tänkt att nu är det nog kört, för skiten kommer ju förr eller senare. Alltså, jag vet ju inte hur det är att ha grissjukan, eller prostataskit eller lungödem, cancer eller lepra. Men allt det där föresvävade mig.

Det har varit en vidrig vecka på det sättet. Fy fan!

Men så ikväll.
Jag har känt mig jungfruerlig. Jag har känt mig som jag kände mig när jag var 12 år gammal. Glad, oförgiftad, spänstig, oberörd av allt. Mjuk i kroppen. God kondition, ruelse, sexuell aptit. Alltså som jag ska känna mig.
Det är en enorm förvandling, från veckans dödsångest, som jämförelse.

Okej, nu har jag dragit några bira, när jag skriver detta under söndagsmorgonen (på Lilla Örebro, på Biskops, med Malle och Micke och lite annat folk), så jag kanske ska lägga till det.
Men även innan första slunken. Jag kände mig så jävla positiv,  har inte varit med om något liknade. Jösses!

Min konklusion är denna: Bara att hänga på, bara att köra, bara att se vafanken livet har i beredskap åt en! Man väljer inte själv. Det gör ”makterna”, vad nu det är. Själv styr man inte ijallafall. Minns förra hösten då jag hade den där konstiga jävla infektionen någon månad. De tog prover som fanken, men hittade inte ett skit, jag var fullt frisk på allt de testade, de blev nervösa, och så plötsligt blev jag bra igen, helt frisk över natten.

Hm, känner mig som Kenta…

Gillar den här låten på något sätt, ”Just idag är jag fri”.
Kenta från ”Dom kallar oss Mods” och tre-fyra filmer till sedan (60-70-talet). Socialt utslagen kille, ett mods (se triologin, den är så bra).
Varken Kenta eller hans polare Stoffe lever längre. Men skit samma. Här har någon lagt upp den där låten som Kenta gjort, med text. Inget märkvärdigt, men ändå, som jag känner mig idag (och det är bara några hundra från en kvarts miljon pers som sett det hela nu på tuben):

Äh, kör introt till Dom Kallar Oss Mods här också, kan inte gör annat:

Äh, vafanken, Kenta körde ju i Melodifestivalen också, med skandal-t-shirt med 69:ans sexställning på. Och efter var han stygg med Bengt Bedrup, fast det ser man inte på det här klippet. Jösses.
Från socialt utslagen, till filmstjärna, till schlagerkille till knarkare, till…

——————–

Strega och Kneto och de andra grabbarna körde sitt på stället i Västerås nu i kväll. Hoppas det gick bra. Verkligen. De är duktiga och hängivna sin sak. De är som vi andra, i vårt gäng, som diggar blues och rock, de diggar Genesis och lirar skjortorna av alla kopior. De var duktiga på det där då, förr, på 70-talet, och är det nu också. Hoppas att Strega kan skicka lite fotos till mig sedan, så jag kan lägga ut det här. Och, nej, jag hade ingen möjlighet att komma till Västerås för att glutta. Dock, alla Västeråsjävlar var helt väck från FaceBook under kvällen, så det var nog fullsatt på deras konstert.
Förresten, glöm det där med att skicka media till mig, det gjordes ju tidigare och några i det där bandet fick fitt-spel, så jag var tvungen att ta bort det. Så skit i det, Strega!

——————-

Jag funderar på, om jag ställer mig upp och koncentrerar mig riktigt, kan jag då levitera? Kommer jag upp två centimeter?  En halvmeter? Upp till molnen? Är det farligt?
Det känns som så. Som jag skulle kunna levitera (slå upp).

——————-

Jag ringde och köpte en pizza på Kungen idag., Och så gick jag dit. Snackade med den trevliga kvinnan i 40-årsåldern med ursprung utanför våra länsgränser som jobbar där, om hon är gift med ägarn eller inte, det vet jag inte. Hennes son var hur som där också, frågade mig om jag kände den och den från jobbet, hans kompisar, och det gjorde jag ju. Vi snackade rätt mycket.
Ibland blev det tyst långa stunder, fast vi hängde där vid barens slut. Blev tysta och tutade vidare sedan.

Så kom jag på något att säga, eller kvinnan eller sonen. Så kom de där pauserna där ingen hade något att säga, men ingen ville gå därifrån, men det var lugnt. Det var som att sitta kring ett lägerbål i scouterna, softness. Och jag väntade på min pizza, att den skulle bli klar.

Så pekar till sist sonen på kartongen. Den ligger brevid mig vid bardisken. Den har legat där i tio minuter. Jag har trott att jag väntat på pizzan som jag beställt, och den var redan klar, vilket de hade sett hela tiden. Hade inte sett när de ställt upp den på disken.
STOR PINSAMHETSKÄNSLA!

Jag tar den och säger hej och tackar för social samvaro och går ut,  hemåt, mycket fort.

Undrar vad de tänkte om mig, varför jag, en svenne, stod kvar där, hängde, och slöpratade med dem, med den stiliga modern. Vad ville jag?
Om jag inte vore sådan dåre som jag är, skulle jag känt mig som en idiot där.
Äh, ljug, det var pinsamt, det var det.

—————

Vad mer? VAD MER?
Ingen aning. Skulle som vanligt kunna trycka på mer, men orkar inte nu.

Så.

Rocka rolla ballhojta!

/Baron

3 Responses to Utan vidare anledning; lyckorus

  1. M Rutherford skriver:

    Det är i kväll, gubbe! Så det är inte för sent att komma! Söndag 19.00 på Carlfosska. 160 spänn för inträde å 100 spänn för T-shirt. Oförskämt billigt!

  2. TompaHell skriver:

    Snacka om att ha koll!
    Hehehe! Med Twitter, Facebook och hela faderullan!

  3. McHäcko skriver:

    Ja det är verkligen härligt att känna ruelse!

Kommentera

