Mitt i natten ännu en gång

Frän överskrift, eller rubrik, jag skriver ju alltid som mest, mitt i natten, då mina hjärnceller slappnat av och jag kan tuta på utan vidare tänkande på ansvar och moral och fjatt.

Nu står jag dock för ett dilemma. Jag läste en utredning idag, på jobbet. Och jag höll på att ramla baklänges. Skulle vilja skriva här, bara två meningar, vad som stod i texten där, men kan inte göra det. Denna blogg är tyvärr för offentlig numera. Men det var helt fantastiskt, helt jävla fantastiskt vad som stod där, i några meningar.

Äh, de som känner mig får väl fråga när vi träffas eller så.

Men detta är baksidan av att inte vara helt anonym längre (förutom för de gamla trotjänarcyberbiktfädrer-mödrarna jag haft alla år). Jag kan inte skriva allt längre. Det går inte, det är för jävla farligt. Och jag hatar att det är så, att jag inte törs, att jag inte kan. Att jag faktiskt är bakbunden. För skulle jag skriva om vissa grejer så tog det nog inte många sekunder innan en raket landade i fischlet på mig och så skulle jag sedan få bo under broar och samla kapsyler, med sprängt fischel. Så, tyvärr.
Och, ja, jag vet, varför skulle jag berätta det här då? Nu förstörde jag ju allt. Jo, för så är det. Jag vill vara ärlig om detta.

Det är klart, en 500-lapp, inlindad i ett privat epost-brev till mig via nätet (bifogad fil) skulle kanske göra mig mjukare….

————————–

Jaja. Jaja, JAAAAJAAAAAAA!

————————–

Såg Stregabandet på tuben. Någon lirare hade filmat och lagt ut. Lät finemang. Men jag lägger inte ut det här, fick ju bajs sist jag la ut dem här via en film jag fått mig tillsänd, så det misstaget gör jag inte om. No G-band on this pages. Respekt!
Synd att jag inte var i läge att vara där och kolla när de körde sitt Genesis-pottpuri, men det är som det är. Snygg scen, videoskärmar och hela baletten, kostymbyten. Jävligt proffssssssigggggt.

—————————

Var enormt seg i morse. Skit samma, kom fyra minuter för sent till morgonmötet. De vanliga skuldbeläggarblickarna från de morgonpigga, jag blickar tillbaka på B:s stränga blick, juckar lite mot honom på något slags discokör, så det ska slutas skuldbeläggas. Kan inte hjälpas, som unkis HAR MAN INGEN SOM SLITER UPP EN! Jucka-jucka!
Och efter mig kom tre kollegor, mycket senare. Men jag fick mesta blickarna. Ha-ha, och?

Det är så jävla konstigt i det här landet (äh, jag tar inte åt mig på riktigt längre). Kommer man lite försent på morgonen för att kroppen inte har känt för att vara pigg och komma upp i tid, då ska man känna skuld och ångest. Men om man jobbar flera timmar senare än alla andra, då alla gått hem, då är det något skumt i görningen. Äh, det här har jag ju skrivit i alla år, det är som det är. Måste sluta tjata om detta.
Men vad är brottet av att inte vakna? Vilket medvetet val är det?

—————————

Jag har ju comhem som internetleverantör, telefonleverantör och TV-leverantör. De har fått en massa jävla kritik som sämst service och annat flera år i rad. Och så har de sedan några månader kört en helt obegriplig reklam med två 60-talsfriserade damer som ser ut att komma från, ja, 60-talet.
Men vad händer nu?
Helt plötsligt så kör de den mest geniala TV-reklamen på hundra år!!!
De använder de här ”tanterna”, eller en av dem åtminstone. Kör rejäla rip-offs från de mest kollade youtube-klippen. Och jag, jag kunde inte andas, och blev stum, sedan har jag garvat i flera dagar. Kolla, de flesta original har ni sett (ekorren, stöddig gipskatt som hotar de som filmar, snubbe som gör Star Wars, den där svarte killen som är alldeles för ung för att låta så där, hon som spyr, äh, kolla). Vem gör sådana här fräna rullar, pris för fanken till reklambyrån, Nobelpris:

Ha-ha-ha-ha-ha!

Ett av originalen:

Ett annat, snubben blir kränkt på freesbie-banan av att få ett tefat på sig, suck (lite jox före från TV5, men sedan kommer det underbara):

46 miljoner har kollat in den här killen, det är han som sjunger:

Dags att kolla om första filmen, ComHems reklamfilm ovan nu va, ha-ha….

—————————-

Gaaaaaaaa, vad jag vill skriva om vad jag läste i de där papprena idag, ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha! Nåväl, det får vara min egen lilla hemlighet (och skratt, tills vidare), he-he.

—————————-

Blues-Janne ringde mig under söndagskvällen. Han och jag gaggade om Öland i somras. Vi hade det finemangt där. Han undrade om jag inte hade någon video därifrån. Jo, jag har lagt ut en, men törs inte länka ut den (för det har jag väl inte redan gjort?)
Bägge är vi rädda för vad värdparet ska säga, Roffe och Ellinor, att de ska hata oss…. Äh, får nog vänta tills lördag kväll innan det kommer ut. Förhoppningsvis är jag då så stöddig och vadd i skallen att jag inte har självbevarelsedrift nog att avstå utläggning….

Hm, förresten, det påminner mig om att jag har ett par prylar till där som jag filmade från datorn, som jag kanske skulle ta och komprimera och lägga ut…
Håll ut Janne! (eller ring igen så får du direktadressen)

—————————

12 timmar på jobbet idag. Träffade släkten till de jag jobbar med (ja, vad heter det nu då….?)
Sedan träffade jag faktiskt Cilla och Jonas och Juridikern på ungdomsgården. Jag gick dit en snabb, i sista sekunden. Det var trevligt som tusan. Behövde det.

Och så får det vara bra för idag här.

Rocka olla!

/Baron

PS: Jag sitter här och kör de där filmerna ovan gång på gång och kan inte andas, bara garvar apa ur mig, ha-ha-ha, måste berätta det, he-he-he-he-he.

15 Responses to Mitt i natten ännu en gång

  1. McHäcko skriver:

    Toppen filmer.

    Skogsturken!! Underbart.

  2. draken43 skriver:

    ha ha super kul med alla filmer du lägger upp. hur gör man? Hittde grodsidan (ja den heter ju något annat som jag absolut inte kommer i håg just nu) där du hade lite filmer och så. nice

  3. TomHell skriver:

    Hehehe… Det som är roligast är att han med ”Vem va de som kasta” vann 25000 pix! Vilken grej att hamna på nätet i evighet för ett muck…

  4. Rolf skriver:

    Det låter spännande vad som skulle kunna uppröra värdparet? Är det filmen som du och jag redigerade i din mac eller finns det en obskyr variant också?
    Att baggen gick bredbent en vecka efter ditt besök har det med filmen att göra?

  5. våfflo skriver:

    Jag tror det är nåt med baggen…

  6. våfflo skriver:

    skogsturken – en ny folkrörelse, aaaahh…

  7. McHäcko skriver:

    Kanon.

    SKOGSTURKEN!

  8. baronen skriver:

    Dragonen: Tack, det är bara att gå till tuben och sno länken (den upptill till höger, eller den som finns i adressfönstret på din webläsare).
    Med den snodd (kopierad) så går du till det där stället i WordPress där du gör inlägg. Kolla symbolerna under där du skriver överskriften på dina inlägg. Där har du först en symbol för bilder (om du vill ladda upp egna och lägga in), sedan kommer filmrute-symbolen. Klicka på den. Ett nytt fönster öppnar sig. Högst upp där står det ”från adressen”, klicka där.
    Så är det bara att klistra in youtube-adressen där. Filmen hamnar sedan där du hade markören i inläggsrutan. Lätt som en plätt, he-he.
    Vad är grodsidan? Nu blev ju jag nyfiken?

    Ölands-Tompa: Så det ska svida. Alla sitter och garvar åt hur jävla idiotiskt han beter sig när han ska ha ”respekt” och den som filmade fick 25000 spänn, ha-ha-ha-ha-ha! Det finns rättvisa. Vilket jävla pucko! Är man rädd för freesbies så kanske man ska gå på motorvägen istället.

    Rolf: Jag står i begrepp, verkligen, att lägga ut de få filmer jag tog med bärbara, bland annat den som kan framkalla vrede hos eder i värdfamiljen. Efter att ha konsulterat närstående (medskyldiga) så kom vi fram till att det måste vara bäst att lägga ut de där filmerna nu, så ni hinner kyla av er innan nästa sommar, då vi kommer åter, he-he.
    Va, gick baggen lite svårt, han verkade ju vara med på noterna…. (nej, det är inte den du och jag gjorde, men den ska också ut, tycker jag, är det okej för dig, som copyrightinnehavare? Jag frågar nu, innan den där filmen, he-he….)

    Wåfflan: Det är något med den liraren i hagen, he-he.
    Och, Skogsturken, är inte det på Djäkneberget i Västerås, banan där?

    Kilt-Häcken: Superduperskojsigt. Jag ser den åter och åter igen och bara garvar grymt.

  9. M Rutherford skriver:

    Lägg ut , lägg ut!

  10. baronen skriver:

    Genesis-snubben: Me do, in sinom tid (som skrivet ovan).

  11. Stoffe skriver:

    HOHOHO!!! Skogstokige Skogsturkens frispel på frisbeebanan!!! HAHAHA!!! 🙂

  12. Rolf skriver:

    Lägg ut lägg ut filmen med lite flyt blir det som ”united breaks guitars” och jag blir världsberömd, tufft.

  13. baronen skriver:

    Rolfoz: Okej, du menar förstås din rulle? Inte den där som vi är rädda att lägga ut? He-he….

  14. våfflo skriver:

    Artikel i vlt om filmen skogsturken idag. Det var på djäkneberget det hände, på frisbe-banan, för några år sen. Intervju med filmarna. Skogsturken har valt att avstå, men han är inte arg på dem längre. Fantastico!

  15. baronen skriver:

    Wåfflan: Kan du på något sätt fota, eller göra skärmbild av den artikeln, för jag kan inte hitta den på webben, måste få läsa, underbart, ha-ha-ha. Synd att Skogskillen inte ville vara med…

Kommentera

