Bibliska proportioner

Snart delar sig röda havet. Kolla bara hur media fått fart på rubrikläsarna, snart blir jag rädd själv och dras med i dårskapet, ge mig en spruta, alla dessa kan inte ha fel, arghhhhh:

Skärmbild från min dator, från insurfning på na.se och dess artikel. Plåtad utan lov, räknar kallt med arrestering pga upphovsrättsbrott, allvarligare än mord och misshandel numera.

——————————

Jag går lite vidare till mina Twitterpolare. Äh, de flesta vet ju inte att jag är det, jag bara hänger på vad de skriver, 140 tecken per gång, och en länk till bild eller film eller något annat. Ändå, jag garvar, he-he.
Beslutade mig för att följa Guvernör Schwarzenegger idag. Jag får ju allt på iPhonen, men om man går till hans Twitterhemsida så ser det ut så här:

I inlägget under det senaste, han är på resa och ska väl köra lite patriotiska prylar för soldater, så skriver han så jävla bluesigt att han ”hänger” med Clinton och Israels premiärminister och någon till. Och så klickar man där och då får man ett foto, där han ”hänger” med grabbarna, he-he:

Jag vet inte. Men jag tycker nog att en sådan som jag kan komma närmare vad som händer i världen via nätet, helt gratis, än att kolla på de medelklassiga nyheterna som är sorterade för oss i vanlig media.
Jävlars. Allt finns ju därute. Att direkt se Terminatorn gagga med Clinton är ju bara hur fränt som helst.

Kul, förresten, att se Terminatorn i den där tidiga styrkelyftardokumentären där han är tillsammans med han som skulle spela Hulken senare. Han ligger på rygg och suger i sig en riktig spliff, ha-ha-ha-ha-ha-ha:

Hm, ha-ha-ha-ha, okej.

Och det ovan nuvarande guvernören i Kalifornien gör på film, det påminner mig ju om när vi i The Blue Pearls faktiskt skickade vår CD-platta till Clinton när han var president och fick inte bara ett utan ett par trevliga hälsningar tillbaka. Hur många band i Örebro har fått det? VA?

Detta är inget Photoshops-skit, det är på riktigt, hans namnteckning och allt:

Och:

Det var ju så sjukt fränt att vi dånade. Men det berodde på att vi lirade Fleetwood Mac-låtar. Och han gillade ju dem. Vi var väl mer inne på det tidigare engelska bandet, med Peter Green, men ändå, det hajade han nog. Vi var galna och skickade iväg CDn och fick tillbaka. Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha, fanken, nu garvar jag lite gött hör hemma i Baronborgen. Det var några år sedan, men slå detta, alla jävla bajsband i stan, ha-ha-ha-ha-ha-ha!!!!!

————————–

Visade Blecktrumman för mina yngre medarbetare idag. De såg chockade ut ibland, garvade hårt ibland, höll för ögonen ibland och sov ibland. En fantastisk film med andra ord. Jag gjorde rätt. Och Günter Grass som skrev förlagan och vad jag förstår även manuset är ju Nobelpristagare, så det kan inte vara fel med allt som visades…. (Ingen Hollywoodsk dataanimerad katastroffilm det inte).

————————–

Fanken, jag är i en slags brytpunkt.
Vad det betyder vet jag inte. Men jag känner att jag måste sluta fjompa mig. Det är dags, trots mitt yrke, att komma ut som mig själv, att synas i all min vedervärdelse (finns det ordet?)
Jag skulle vilja skriva rapporter, filma rapporter och synas själv. Det är ju jag. Den där jävla Örebromössan. Hur ska jag göra för att komma loss???? Måste komma loss. Det får räcka nu. 12 år som semi-hemlig.
Okej, då får jag sluta skriva om bira och tankar om damer, för då kommer moralisterna, fienderna, stjärtslickarna, de där käcklen jag hatar, att få goda dagar, då kan de komma åt mig och säga att ”det där är ju enormt olämpligt”, han måste få sparken.
Men fanken vet om det inte är värt det hela. Frihet för fanken!
Så länge jag inte är olaglig har jag ju rätt att leva mitt liv, och även dokumentera det. Varför inte? Om jag tycker det är kul (och lite sjukt)?

Det är ju bara jag, jussom. Bara jag. Har ingen annan att ta hänsyn till. Varför inte köra fullt ut då? Vad håller mig kvar som fegis? Och varför?

Jag vill.

————————-

Höstmorgon med min Super-8-iPhone. Inget speciellt. Bara höst, sol och så stannar jag upp och kollar lite.

Fanken, har mycket mer att ge. Måste strama upp mig, måste leverera, måste skärpa mig. Kom igen nu, jävla Baronjävel!!!!

Rock!

Prutt!

Anis!

Svål!

/Baron von Blonkobongo-Ugga-Bugga

12 Responses to Bibliska proportioner

  1. Streega skriver:

    Blecktrumman är en av mina absoluta favoritfilmer!
    Bra val, Baron!
    När ska du visa Fellinis Casanova?

  2. Streega skriver:

    Å fränt det där med Clinton!

  3. McHäcko skriver:

    Kör hårt Blommo.

    (och visa hela Helgonet boxen för ungarna)

  4. draken43 skriver:

    tack för hjälpen med filmen . Klart du inte ska sluta skriva om öl och damer. Det är ju det som är kul. Vill jag ha en politisk korrekt blogg ja då söker ju jag upp den, vill jag ha en man´s åsikt och tankar om öl och damer jag då får man ratta in dig… hur var lunchen på stället?? Du måste filma lite mer på stället.Hur går det med lägenheten och alla dina saker? Är det som en Ålandskryssning i lägenheten, lite virrigt ochså men ändå nice…???

  5. Streega skriver:

    Jepp, visa den med Lochnessodjuret!

  6. TompaHell skriver:

    Jag som är far till smått tittar mycket på SVT:s Barnkanalen.
    Där finns ett program som är total anarki:
    För alla åldrar.
    Det är fan det bästa jag sett!
    Kolla på SvtPlay och garva, ha öppna sinnen:
    http://svtplay.se/v/1737277/for_alla_aldrar/del_3_av_12?cb,a1364151,1,f,-1/pb,a1364150,1,f,-1/pl,v,,1766182/sb,p116633,1,f,-1

  7. TompaHell skriver:

    OBS! Skynda! Program tre sänds bara tills på fredag den 20 nov.

  8. baronen skriver:

    Strega: Det var ett bra val, och de var alldeles till sig, många av dem. Några fattade ju inte, men det är inte deras fel. Men jösses vad det susade i salen när den lille dvärgpojken kom med saxen och skulle hugga den gravida i magen, he-he-he-he. Casanova får vänta… Och, ja, det är megasuperduperfränt med Clinton, he-he, sug på den.

    Häcko: Inte helt dumt tänkt. Det är en 60-tals estetik där som är helt underbar. Och än en gång tack för den boxen, ni är så snälla mot mig. Har nog några avsnitt kvar, bra att ha kalla kvällar.

    Draken: Varsego. Ibland måste man ha hjälp, och du fixade ju det strålande. Mitt fjatt om feghet när det gäller att skriva blogg har enbart att göra med skit jag fått från så kallade vuxna. Vi vet ju att i min branch är det många som har vuxenålder, men är att betrakta som idioter, eller växter i intelligens (sorry, nu förolämpade jag växterna). Äh, ondska finns överallt, folk får njutning av att vara Bror Duktig, det är det jag är skraj för, bara det, och självbevarelsedrift (varför jag nu har den). Men jag bättra mig, blir bättre, ger fan i vad folk tycker. Tamejfan.
    Jag åt inte lunch där, gick hem och svimmade en halvtimma.
    Hemma hos mig är det som om en bulldoser kört in massa prylar. Det är obeskrivbart. Jag har små stigar jag använder för att ta mig mellan soffan, datorn, spisen och toaletten. Det är som det är. Det ÄR SOM DET ÄR. Det får ta sin tid. Fy fan, jobbigt att vara vuxen, själv vuxen.

    Strega: Vafan då?

    Tompa: Har kollat, och håller med, det är jävligt skönt. Ska se fler avsnitt. Man blir alltid glad åt intelligens.
    Och, jo, jag missade avsnitt tre…

  9. Streega skriver:

    McHäcko kan nog förklara om han kan sin Helgonet…

  10. Streega skriver:

    Å tack för hjälpen med FB. En sten föll från mitt bröst! Kändes som jag var fast i en sekt, hehe…

  11. baronen skriver:

    Strega: Aha, nu är jag med på banan, måste kolla avsnitten noga av Helgonet.
    Varsegod, men du är en tönt ändå. Vadå sekt? Man gör ju prylen till vad man vill. Internet är inte farligt, sociala medier är kanon. Jajamensan, vill bara säga det.

  12. Streega skriver:

    Jodå, men det blev lite för mycket bara…..
    Ja, kolla in det avsnittet! Jag var livrädd när jag skulle gå hem från grannen på landet efter det avsnittet av Helgonet. Gick själv genom skogen, burr! Tror det var runt 67-68..

Kommentera

