Måndag-tisdagstjosan med provokation

Kolla, ja, den är några veckor gammal men ändå, så här kan man bli om man tar en spruta mot grissjukan, tydligen, he-he:

Först verkar det seriöst. Man vill inte skratta. Men när man kopplar på sin intelligens så säger just intelligensen annat. Kom igen nu! Lägg av!
Snyggt förpackad och allt, som en nyhetssändning, men jag är jävligt tveksam, och det borde alla andra vara också.

Tänkte på en grej från andra världskriget idag.
Man sa ju alltid, har alltid sagt, att det inte gick att begripa att alla judiska människor så snällt stod och väntade på att få stiga på tågen till koncentrationslägren. Hur fanken kunde de, undrar alla, hajade de ingenting? Jag vet inte varför, men jag drar starka paralleller till hur det är nu. Massa skrämselskriverier om influensan, och samtidigt, artiklarna brevid, skrämsel om vaccinet. Ja, och så här i Örebro då, reprisbild, kan inte hjälpas:

Folk bara dras med. Lyder. Gör som media och överheten säger. Tänker man inte själv längre?
Och nu säger jag inte att jag vet om grissjukan gör allt detta nödvändigt eller ej, det har jag inte koll på. Men folk. Så jävla lätt att styra folk. Det är läskigt.

I morgon (läs idag) kommer 4500 nya doser till stan. Folk kommer att köa ute på gamla mässan igen. Sedan är det slut tills på fredag.

Jag tycker det är helt galet hela skiten. Jag är fanimej mer rädd för hur lättledda folk är än för själva grissjukan.

——————

Har börjat på den nya webbsidan för sommarens party på Öland, i Böda. Vi kör igen, tamejfanken. Tänkte att jag kunde få lite bilder och film att använda från de som var där att lägga upp. Så kör vi ännu en mysig vecka däruppe på norra Öland. Så jävla finemangt, i Hellborgs trygga hägn. Alla goda är välkomna som vanligt.

Rocka svolvon!

/Baron

PS.
Och så är man så jävla ledsen. Filmar det till och med, men lägger inte ut. Fatta. Det är inte klokt. Baron von Örebro är helt bongo, vilket kan vara svårt att fatta mellan skämt och fräckheter. Men så är det. SÅ ÄR DET! Jävla skit! Nu vet cybern. Kyss molnen.

6 Responses to Måndag-tisdagstjosan med provokation

  1. Anette skriver:

    Den förbannade videon med cheerleader-tjejen som hade mig i en irriterad diskussion med dottern om vaccinering. Självklart är det en media-fint, gå baklänges men inte framlänges…. herregud. Härnäst kommer folk att vägra vaccinera sig mot polio och smittkoppor… Men, sannolikheten att dö av svinsnuva är mindre än att dö av vanlig influensa, det är helt otroligt att man har glömt att under 70-talet hade iallafall USA ett utbrott av svininfluensa och färre folk dog av den än av ”vanlig” influensa. Nåja.

    Folk är lättledda, det är helt klart!

    Hav en god dag!
    Eder Tillgifvna

  2. McHäcko skriver:

    Ja inte vill jag vaccinera mig om jag sedan måste gå baklänges i fortsättningen.

    Här i Skottland är det ingen som vaccinerar sig, om det inte ligger på sjukhus och redan är dödssjuka. Rykten från Wales, de senaste dagarna, om en ny farligare, en tamiflu resistent, svinflensa florerar emellertid på radio och Tv.

  3. TomHell skriver:

    Samma sak här. Jag vill inte ha vaccin om jag måste springa hela dagarna.
    Fast om man tänker efter så skulle man bli en djävul på dansgolvet eller en ruffigt bra bartender. Skakad men inte sprungen.
    Om Micke Jackson hade levt skulle man lätt fått dansjobb i låten ”Thriller”.

  4. TomHell skriver:

    Återigen ett eminent avsnitt av ”För alla åldrar”.
    Onsdagar 18.30 Barnkanalen.
    Denna gången handlade det om tid… Lysande!!!

  5. baronen skriver:

    Anette (Grevis): Problemet är att folk inte vet vad de ska tro. I tidningarna här i gamla fäderneslandet står artiklarna brevid varandra: Så många dog i grisjukan, och så brevid; så många började gå baklänges av vaccin. Det är inte klokt är i landet, inte nu.
    Och, det är klart att den där videon är fejk, men det otäcka är att folk tror det är på riktigt.

    Häcko: Grattis, mer att få noja för, muterad grissjuka, växthusgaser, galna kor, fågelinfluensan, bla-bla-bla. Hjäääälp!

    Toompa: Vi fixar dansskola, kanske där på strip-klubben du är granne på på Öland, dansar baklänges. Och hell åt ”För alla åldrar”, sak kolla lite nu tror jag, he-he.

  6. Stoffe skriver:

    Här är ju redan vaccinerat å klart! Emot svin i influensa, gulingars sot, ko-lera, difteri, stelkramp mm… Kändes otroligt skönt när man landade i ansiktsmaskernas Peking. Alla som arbetade på flugplatsen där hade ansiktsmask för fejan!!! O massor av kineser överallt, men inga turister!!!

    Så nojjan finns betydligt starkare där än här, men de lär väl aldrig få något vaccin!

Kommentera

