Me is Baron von Härskare

Jaja, are, jaja I.
I am, you are, she and he is osv. Jag gör som jag vill.

Härligt med att vara ledig. Baggo med böna var oroliga för mig (i och för sig med all rätt då jag är helt bongo som människa på många sätt), men etablerade en kontakt med mig efter midnatt. Okej. Så jag drog ner på Lilla Ö. Och där satt de och vi hade det trevligt.
Så stängde de någonstans kring klockan ett (och Gud vet att jag berömde den otroligt vackra servitrisen för hennes hot-pants, jösses, och jag menar JÖSSES!!!!!) Det är skönt att vara i den åldern att man inte skäms för att ge eloger. Snyggt ska sägas. Stiligt ska sägas, shcyrre ska sägas. Man ska inte vara snål. Och jag tror mig kan säga sådana saker utan att bli betraktad som någon man måste ringa snuten för. Om om så är, fuck that! Jag bara kör, för min skull!

Men jösses vad den bönan är tjusig, det går inte att komma ifrån. Förr sa man åt sig själv ”om jag bara vore 20 år äldre”, nu säger man, ja, det är självmål, men ändå ”om jag bara vore 20 år yngre!” Urk!

Så gick vi till Biskops.
Trevlig kväll. Snackade med mycket gott folk. Micke, Malle, Baggo, Lizzo, Snygg-Per, Blues-Polisen, vakt-Olle ett och vakt-Olle två, kocken och hans böna, och en massa andra. Det är enormt hur en timma, nja, 45 minuter kan komprimeras och bli så trevlig. Att gå ut sent, är prylen, jag menar det.

Och så gick vi hemåt och man ville ha efterfest. Micke erbjöd sig åt sitt håll, men jag ville inte, jag ville hem. Och de som skulle åt ”söder” ville ha fest hos mig, men jag vägrade. Det är för läskigt hos mig ännu, då jag inte gjort ett jävla skit åt något sedan jag ställde in alla lådor och prylar här i våras. Jag menar det, det är verkligen HEMSKT. Men jag klarar det, själv. Vill dock inte att någon annan ser det.

Här är en film som jag tog på gänget jag gick hemåt med:

Och här är en film med polisen som undrar varför en snubbe har en tunna på överkroppen. Han jag snackar med där är trevlig, det var han jag köpte mina jeans av för några månader sedan, jobbar i Levisbutiken.

I övrigt. Jag har varit slö på att kommentera kommentarer, som jag dock läser. Men läser man mina kommentarer till kommentarerna? Det undrar jag… Hm…. Får aldrig kontrakommentarer när jag kommenterar kommentarer, kanske jag ska lägga av helt med det?

—————————

Lördag.
Vernisage. Är bjuden, träffade konstnärinnan idag, okej, jag kommer väl då.
Blueskonsert på hotellet, Baggo och Lizbo ska vara där, okej, jag kommer väl.
Elin har fest hemma med folk, okej, jag kommer väl då.

Så får vi se. Så här ser det ut nu, klockan 03.20 på lördagsmorgonen, den dag jag fick lön och kunde äta igen. Bara att bränna stålar och känna sig som kung i helgen.

Äh, får räcka.

Rock!

/Baron von Gylldene Snorrelius

2 Responses to Me is Baron von Härskare

  1. Stoffe skriver:

    Verkar vara socialt nattliv i Örebro, men lite mindre än i Peking varifrån jag just landat o klockan är nu 11 på morgonen i min skalle och kropp så god natt o god morgon o god dag!!!

    Megaroligt iaf därborta! Kinesiska som snackade flutande svenska eftel fyla åls studiel!!! Imponelande! 27 år o alla av mankön i gruppen blev förtjusta, men även kvinnfolket uppskattade denna lilla glädjespridare!

    Muren bestegs däremot under svett o vånda o glädje!

    Canada Goose-jackekopior för 175 kr (fyllda med hundhår?) köptes gånger 3. Man är ju svensk! Dvs det var kännetecknet på en svensk för pekineserna.
    Liksom en kostymkopia för 450 kr (flådig!) fick Armanipåse som begloddes på Kastrup o Arlanda av andra resenärer! Hahaha! Livet är fejk!

    Liksom I-phonen jag köpte för 300 kr. Funkar tydligen att ringa med om man har tur!!! 🙂

    Lolexklockor inhandlades och krossades och inhandlades igen för 10 kr o sen 20 kr! Änte fantastiskt!

    Men mest upprörande var ändå att hela jävla Peking med 17 miljoner invånare var belägrat av svenskar på alla turistsajter och varuhus där flickorna ropade svenska köpslagord! Vid kinesiska muren fanns t o m ett café där texten stod på svenska! Som på Mallis o Kanarieholmarna o Thailand! Hmmmm….

    Å som stan bygger därborta!!! Efter OS så är det nästan en ny stad o absolut under de senaste 10 åren.

    Hälsade på Mao iaf i sin balsamerade form efter ha köat med kineserna från landet. Köpte björnfitta med röd stjärna på, Maos lilla röda och en medalj som firade Mao och 60-årsjubileet av kommuniststatens upprättande 1 oktober.

    Annars kollade vi de riktigt gamla grejerna eftersom det var Populär Historia som ordnade resan, när vi inte vräkte i oss frukostbuffé eller kinamat till lunch o middag.

    Var hem till en kinesisk familj och lunchade i en hutonggränd efter att ha blivit cykelrikshad dit! Hahaha! Fan va kinesen fick trampa1 o de vägrade ta emot drix! Men familjen var rolig som fan!

    Mest överraskande var ändå parken vi kom till första morgonen fylld med gamla kineser som gjorde olika sorters morgongymnastik o tai shi o dansade kinesisk tango, eller spelade badminton, kickade boll med fjädrar, en 70-80-årig gubbe gick ner i spagat, en målade vackra tecken med pensel o vatten på betongplattor som sedan långsam försvann, de sjöng med högtalare gamla sånger, de spelade instrumen av gammalt slag o många spela mahjong o kort. Fan vilket drag o alla var glada o vänliga emot varandra. Som Woodstock utan gräs! 🙂 Eftersom de flesta var pensionärer i vår 22-mannagrupp så blev de lite avundsjuka när de såg vitaliteten hos kineserna!

    ————–

    Visst ja, jag skulle ju sova! Baronkommentarer läses alltid! Så det så! 😉

    Städa nu Baronlyan det är snart släktforskardagar i augusti 2010! 🙂

  2. McHäcko skriver:

    Har ni sett Skeggyvara-Blommo på Jimmies Face-book sida?

Kommentera

