Lördagsjävlaskit

Jag vaknar. När vaknar jag? Jag vaknar efter fyra på eftermiddagen. Egentligen hade jag laddat för att göra något åt min jävla lägenhet. Men nu var det bara att ge upp allting.
Jag tänkte att jag hade tre prylar att göra denna dag. Och så tänkte jag att jag inte kommer att hinna med att göra dem allihopa.

Så. Jag tänkte som så här, att jag är numera vuxen, och gör vafan jag vill, när jag vill. Ingen ska stressa mig, INGEN!.
Så jag kollade film på TVn och surfade på nätet. Och så ser jag, får jag, denna underbara bild på mig själv, med morsans redan då för gamla solglasögon som jag lånat, på Facebook. Uppladdat av Perra Ljunggrenarn. Jag blev helt till mig. Det är ju jag. Det ÄR JU JAG! Och jag kollar in i framtiden och så sitter jag här 31 år efter och kollar tillbaka. Det är fanimej rymd, religion, allt, det är inte klokt. Kolla bara. Det är jag, då, när….
Det här är nog en av de första gångerna jag lägger ut mig själv så här rätt av. Det är dags nu, det är dags nu, och här är jag, då, 1978, antagligen på musikfesten på Lögarängen i Västerås:

Alltså, den där galningen ovan, det är jag, då. Hej, polarn, du som nu är äldre och sitter och kollar nu. Vi gillar varandra, he-he-he-he-he.

Det är så jävla svårt ibland att haja att man varit med, att åren gått. Men så är det. Jag var på redan då.
Vafan har jag att klaga på? Jag har gjort en massa roligt, tokat mig, dårat mig. Varit med enormt vackra kvinnor (även mellan lakan, jag kan murvor), partat så jag inte vetat vad jag heter. Jag har gjort allt. Och det är okej. Vafan sitter jag och gnäller för numera?
Antagligen för att tiden runnit ifrån. Nu är man själv. Nu har de flesta polare radhus och barn och fru och hund. De kan inte leka som vi gjorde längre. Och det suger. Då jag ju inte har familj.

—————————

Min pryl nummer ett i kväll var att gå på ett vernissage. Det var alltså en utställning med tavlor och prylar som en donna gjort som jag känner.  Hon är snygg, men rätt mycket mer höger än jag är, men ändå…
Om allt hade funkat hade jag hunnit med allt jag skulle göra, den där utställningen, en blueskonsert och en privatfest. Men jag satt ju hemma, och så när jag såg den där bilden ovan, och började gagga med Jimmie på Facebook och allt, äh, då fick det ordna sig ändå.

Jag borde ha gått till utställningen vid sju. Jag kom dit strax efter halv elva. Det hela utspelade sig bara några hundra meter från Baronborgen där jag bor. Alla blev glada när jag kom. Det togs i hand. Det var snygga människor, det var föräldrar, det var allt. De hade en hund som såg ut som om han torrjuckade på golvet när han låg ner, och jag skrattade hårt åt detta. Det visade sig dock att han var framavlad så att han såg lustig ut när han låg så, han kunde inte ligga på något annat sätt, okej…

En mycket ung flicka var där också, antagligen lillasyster till någon där, jag vet inte. Men jag kände mig som en pederast när jag kollade in denna 14-åriga nymf. För, och lyssna nu innan ni ringer snuten. Det var mörkt därinne och så ser man en otroligt snygg ung kvinna dansa runt. Jag kollade verkligen. Och så hamnar hon i ljuset och då ser jag att hon fanimej är alldeles för ung. Men ändå, jag erkänner, jag skulle kunna välja bort att skriva om det här.
När jag såg att den otroligt snygga flickan, med kort-kort och allt, var alldeles för ung, så slutade jag kolla henne.
Är jag ett svin? Nej! jag är bra. Och så här upplevde jag det hela.

Och så skulle alla till Lilla Örebro-krogen.

Så här försökte jag filma det hela på min Super-8-kamera, ja, det är lite mörkt, men man hajar nog:

Men jag hängde inte med dem iväg. Jag ringde till den där festen på norr. Var de kvar, skulle jag komma.
Och så blev det som så att jag stoppade en taxi och åkte dit. Var ungefär där Bela bodde förut, eller en liten bit från där Kalix bor.
Resan kostade 83 spänn. Jag gav snubben en hundring. Han blev glad.

Så kom jag in. Där satt Malle (Mats) och Micke och vakt-Mats och brudar hit och dit. Det var nio personer med mig och jag fick direkt bira när jag kom in. Vi var tre med samma förnamn, stort.

Så sa jag något om att feminister kan kyssa sig själva i bajsan, och från den stunden hatade alla utvecklingsstörda brudar på festen mig. Hurra! Ha-aha-ha-ha!

När vi skulle gå så tappade en brud sin öl och började torka upp. Jag hånade lite och sa högt:

”-Ha-ha, har du tappat din bira?!”

Svaret blev att jag fick trasan kastad i ansiktet. Hur reagerar en CyberBaron då? Jo, precis, jag smackade tillbaka den hårda trasan i hennes sminkade ansikte. Det stannade av ett tag. Men så försökte hon slänga på mig igen. Då tog jag trasan och la den i diskbänken.

Så här såg det ut med min Super-8-kamera, där jag satt och drog på mig pjucken när vi skulle gå. Man ser Micke därframme:

—————

Alla skulle till Ritz. Men jag bad taxin jag åkte i att släppa av mig vid Storbron. Och det gjorde han. Jag kände mig som en självmördare där han stannade precis mitt på bron. Bara att hoppa ut och slänga sig i Svartån, ha-ha-ha-ha.
Alla åkte till Ritz, det nya stället. Jag ville fanimej inte.
Jag tog mig till Biskops, några meter från Storbron.

Ja, och, alltså, till slut kom massa folk, Malle och Micke och andra till Biskops, och det hade jag väl hajat. Vi som vill snacka, vi måste till något ställe.

Snackade med en böna till en av Micke och Malles kompisar. Skitsnygg och frän böna, bördig från Eritrea. Och nu är vi FB-kompisar, he-he-he. Micke och Malles kompis gillade nog inte att vi hade det jävligt roligt och garvade, men det bjuder jag på, ha-ha, fittskalle! Ha-ha-ha! Här är hon, jaja, alldeles för ung, och med snubbe och allt, men skit samma, hon var rolig, och vi garvade, he-he:

Micke och Malle och jag snackade om Öland. Sommaren 200000010. Alltså nu i sommar. De är på, de verkar komma. Det kan bli prylar i sommar, jösses. Inte bara blues och rock, utan lite sound-system på stranden, fatta!
Ja, jag har gjort en ny sida, webbsida om sommaren, men väntar med att lägga ut adressen tills jag fått lite bilder och filmer från i somras, då blir det prylar.

Här skulle jag kunna lägga ut ännu en bild, på mig och Annika, från ”furr”, men det får bli en annan dag.

Trivdes ni i Cyberdagboken denna kväll, natt, morgon?
Var då inte blyga att kommentera. I LOVE YOU!

Rocka bölja!

/Baron

5 Responses to Lördagsjävlaskit

  1. Stoffe skriver:

    Good Molning, som gulingarna säger!

    Härlig bild från furr!

    Fan vad vi varit med om mycket iaf! Helt jävla rätt, men inte lägger vi oss platt för det inte! Nänä. Här ska levas livet till stupets rand o sedan väntar odödligheten, om så bara på nätet! 🙂

    Good Knight, som schackproffset med konstnärslön hela livet Ulf Andersson från Arboga skulle säga! 🙂

  2. spawn skriver:

    Heltäckande svetsglasögon där,mycket -78 och Lundell på radion och Beyaz som spyddes efter för mycket La Garonne och hon som doftade jasmin och nån hade gröna träskor med utsvängda vita jeans,fyfan så fult, och när det regnade så blev det mörka ränder på tvätten för katalytisk rening på bilar hade inte ”uppfunnits”

    men tjejerna på gränsen till vuxenheten var lika jevulskt söta.Somethings never change.

  3. Stoffe skriver:

    No she dassnt! 🙂

  4. Anette skriver:

    Trasa iacta est… eller något sånt, fritt översatt från latin. Underhållande cyberdagbok, bugar och tackar. Själv har jag haft en helvetes kväll (igår), med gräl med tonårsavkomman (oundvikligt) och middagen slutade nästan med tragedi… Jag hade fått några spydiga svar tidigare på kvällen och när vi satte oss ner vid matbordet var jag agiterad och det följande utspelade sig

    – ”This smells funny”
    – ”If you weren’t so busy being lazy when I come home from work, you could cook whatever you want for supper yourself!”
    – ”hmfbrgouslfff”
    – ”so what is up with the declining grades in Geometry and Western Civilization?”
    – ”Stupid quizzes and stupid teachers”
    – ”Don’t give me that shit, you spent five minutes with your homework and weren’t prepared”
    – ”I did all my homework”
    – ”Yes, in five minutes when it required three hours… this isn’t Middle School you know”
    – ”hmfbrgouslfff”
    …. tystnad ett litet tag, telefonen ringer och jag går och svarar, nu ganska agiterad”, går tillbaka till matbordet.

    – ”why is the cat on the table??? And why it is smoking??”
    – ”I don’t know*
    – *But you were here and I went to answer the phone”
    – ”I was eating”

    Ny ryker det om katten….

    – ”Jesus Christ, the cat is on fire!!!”
    – ”Oh”

    Jag tar katten och släcker den pyrande branden i hans päls och går tillbaka till bordet och blåser ut adventsljusen.

    – ”Didn’t you see the cat walking over the candles, are you on drugs!!!????”
    – ”I was eating”
    – ”Isabel, you sleep when I get home, you lay around complaining that you have to wait for supper (that you could have cooked yourself if you were that hungry) and when supper is ready you are back asleep and I can’t hardly wake you up and when I wake you up you make rude comments and are in a bad mood and now you don’t even notice the cat is on fire????”
    – ”Well….”

    Oh ljuva tonårstid….

  5. Stoffe skriver:

    Som katten kring het (risgryns-?)gröt!!! Been there, done that!!!

Kommentera

