To be a Baronbloggers

För tillfället ligger denna blogg på mellan 72 och 120 unika besök per dag. Det betyder att betydligt fler gluttar än skriver kommentarer. Och det är okej.
Wordpress är ett fränt verktyg att blogga i. För när det räknas här, räknas inte sökspindlar från t ex Google, inte heller om man går in flera gånger och kollar här. Utan det är unika besök varje dag som räknas.

Rimligtvis är det fler än de som ger sig tillkänna på kommentarerna som gluttar här. Antagligen inga från Ugga-Bugga-land, Grönland eller Kap Horn. Utan mestadels svensk-talande, bosatta här i det kyliga. En och annan har säkert kommit hit från betrodda cdb:are (sådana som läser här, cyberbiktfädrer) som gett tipset med den förmaningen att aldrig avslöja att de fick den här adressen från ”xxx”,  andra har hittat hit via sökmaskiner eller rena tillfälligheter.

Men. Tänk själv. Man har en drift (jag har en drift), att skriva ut på nätet, rätt ut, för vem som helst att ta del av, och det är vad man (inte man, utan jag) tänker och tycker just då. Inte sedan, inte efteråt, utan just då man skriver. Det är kittlande. Kanske kungen läser mellan groggarna. Kanske Arne Weise läser. Kanske Maud Olofsson innan hon penetrerar ännu en dildo. Det vet man inte. Men man vet att någon gång, någonstans, så är det någon som läser som ger sig tillkänna och skriver en kommentar och ibland presenterar sig lite. Och då blir man glad. (Man betyder ”jag”. Sorry, jag har ”man” i mig, det är dialekt från Västerås).

—————–

Just idag kände jag mig stark, som Kenta från ”Dom Kallar Oss Mods” skulle säga. Nu gjorde väl antagligen det här att jag skrev filmtiteln att jag hamnar i sökmaskiner när folk söker den filmen, och så hittar nya hit, men det får jag ta. Jag är inte rädd. Jag är fanimej inte rädd, jag är en bloggers för fan!

Don´t mess with a blogger, sucker!!!

Men ändå. Det var en ovanlig dag. Jag hade sovit de stipulerade 8 timmarna som socialstyrelsen genom experiment och falsifieringar kommit fram till är det riktiga som levande svensk.
Så jag var stark. På jobbet.

Under tre och en halv timma så sorterade jag alla jävla papper och annat skit som fanns på mitt skrivbord. Släng, spara, spara där, spara här. Svetten bara rann. Jag pantade Ramlösaflaskor, plastflaskor. Fick 12 spänn. Jag la grejer till diskmaskinen, jag röt åt folk. Och jag var rak.

Vid ett tillfälle frågade en kollega mig hur det var.

”-Det är som det är, det är samma, hur så?”

”-Jag undrar om du är sur på mig?”

”-På dig? Ja, det är jag, men det är inte det som gör mig sur, verkligheten är värre!”

”-Vad har jag sagt?”

”-Du tog orden ur munnen på mig på senaste mötet och visade att du inte är så jävla frän i skallen som jag trodde!”

”-Hur menar du nu?”

”-Jag började berätta en pryl, och i den berättelsen fanns en för-pryl, och så avbröt du mig och gick till attack mot mig, som om jag skulle stå för den där för-prylen och lät inte mig få en syl i vädret, kyss dig i arslet, det var åt helvete!”

”-?”

”-Skit samma nu, men som ett exempel. Jag sitter på ett möte och ska berätta om en solig dag. Så börjar jag med natten, när det är mörkt, precis före gryningen, och då, DÅ hoppar du in och våldtar mig och kritiserar mig för att tala väl om natten, och sedan får jag inte en syl i vädret och alla tror jag gillar när det är mörkt!”

”-??”

”-MEN VAFAN!!!! Du tog orden ur munnen på mig, när jag sagt A men inte B och gjorde A till vad jag tyckte och så menade du att det var helt uppåt väggarna, när jag försökte få dig att hålla käften och lyssna klart så bara fortsatte du!”

”-Men varför sa du inte till?”

”-Jag försökte, men fick ge upp, du var som en finsk spets, gläfs-gläfs. Därför att jag har stil. Därför att det är så jävla löjligt att börja bråka inför chefer för att DU fått ett och annat bakom foten, jävla glappskalle!”

”-Aha, men jag menade inget illa mot dig!”

”-Nej, men du gjorde mig illa!”

”-Men vi är väl vänner?”

”-Inte än på långa vägar, ångra dig ordentligt, gör aldrig om skiten!”

”-Jag ska inte göra så mer!”

”-Nej, det ska du inte!”

Jag vände på klacken och gick ut från rummet, han kom efter. Nu var det fullt av medarbetare runt om oss. Kanske ett 30-tal hörde det jag sedan sa. Min antagonist (nej, jag är egentligen inte arg på honom längre, men han ska fanimej ha, sa):

”-Men jag menade inget illa!”

”-Jo, det gjorde du som inte använde skallen!”

(Nu skrek jag, nej, jag pratade mycket högt, jag skiter väl i det där egentligen, men jag njöt av situationen).

”-DU SKA FANIMEJ KÖPA CHOCKLAD OCH ROSOR TILL MIG!”

”-Va?”

”-JAG VILL HA, I MORGON, CHOCKLAD MED GOD FYLLNING I, OCH I SNYGG RÖD KARTONG MED ROSETT PÅ, OCH ETT KNIPPE RÖDA ROSOR SÅ ATT ALLA SER HUR MYCKET DU ÄLSKAR MIG, DIN HÄRSKARE PÅ ALLA VIS. DO IT, OR ELSE!!”

Fan vad skönt det var att säga så. Han blev tyst. Och det var alla runt i kring också, he-he.

—————————–

Sedan skulle jag kunna skriva lite om andra fräna prylar. Men jag har läst (med Strega i åminnelse) att man inte ska skriva för långt, då orkar inte folk. Jag har jag gjort en kompromiss med de där strecken, men …..arghhhhh…… jag måste bara skriva tills jag är klar.

——————————

Den franska filmen ”En man och en kvinna”. Man åker räcerbil på en brygga från havet. Stannar och signalerar med lyktorna. Ett par ungar och en kvinna kommer springande. En hund är som gladast. Poesi, och jag vet inte varför (men filmen är fanimej finemang, och låten är gudomlig), det är i slutet av filmen, men skit samma, jag är där, men inte ett dugg kär eller fånig i nuet, fast jag ser:

Leluc.

Rockfitta! (ett ord som förstör för moralister som kan tänkas läsa här och nyss trodde sig förstå mig).

/Baron

16 Responses to To be a Baronbloggers

  1. TomHell skriver:

    Choklad och rosor! Du är självaste finemangsministern!
    Det blir en fin start på denna dag.
    Nu blir det adventskalender…

  2. Madäläjne skriver:

    Jag vill se bild på rosorna och gärna bli bjuden på choklad;)
    Keep up the god work!

  3. Stirre skriver:

    Va fan, Choklad och rosor, varför inte en singelmalt och en back öl?

  4. spawn skriver:

    Close to the edge…
    Och vad med Maud och hennes dildo?Penetrerar hon dildosar?
    Hur i jävulen då,filmen i huvet stannar inte upp,det har blitt en loop med Maud i förgrunden med en bit rosa plast i ******

    De tre tondöva trillingarna skulle behöva en Maud-kurs.

  5. våfflo skriver:

    8h nu igen… vad har hänt? Är du vuxen nu?

  6. baronen skriver:

    Tompo: Missar adventskalendern, dock, jag sa, med hög röst, när jag såg kollegan idag, att jag förväntade mig dessa gåvor på mitt skrivbord (inför massa folk ånyo, jag ger mig inte), men inte hade han köpt något inte. Han såg generad ut, och jag orerade (gaggade mycket högt tills han lämnat lokaliteterna). JAG GER MIG INTE. Jag ska ha förlåtelsens bricka av chocklad och vackra rosor!

    Mädäläjne: Tack, ska fortsätta med det goda arbetet, och jag hör av mig direkt när jag inkasserat skulden. Det SKA hända!

    Strega: Det är fränare att utkräva hämnd som bögeri/bögera!

    Spawningen: Ha-ha, hoppas jag sabbat ditt singel-sexliv med dig själv för evigt, ha-ha-ha-ha-ha.

    Uffe: Det är väl andra gången på några år som jag gjort något så vuxet som att sova 8 timmar en vanlig vardag med jobb, och nej, jag är 13 bast fortfarande, ännu har inte den onda vuxenheten greppat mig.

  7. Stoffe skriver:

    Hahaha!!!

    Som bröder, som bröder i förblödningen….! 😉

    Wunderbaum!! Choklad o rosor!!! En ny religion tar sig en början! Hell Baron!

    Don´t give up, don´t give up now….!

    Ett litet rött, paket med vita snören…..

  8. Stoffe skriver:

    Fan vad flässskigt i juletid med Hammond o manlig trådnad och kvinnlig ondska o bakelser och kex på Ofvandahls o en liten pryl från livets Billighetsbasar! (Ett brustet hjärta!)

    Okej, boggiedansvarianten oxå då med Lasse som hädar mitt dopnamn från skivan ”Svängjul”:

    Osså original-Owe (nu 80 bast) (vars Törnekvistkrona sticker mer än den korstågsheliga) från shivan ”Då-Nu-Alltid” alternativt ”Boogieman”:

    (http://open.spotify.com/track/36eCjDnf1TvVxcGu0deRZH
    Östen med resten i hästjazzversion! Segare än ett uttuggat tuggummi….)

    Låt mig skänka en låt som morgongåva ifrån Morgongåva, en landsortshåla nära Östervåla i Hebykommunen där jag jobbar! :Ö

    (Finns såna här låtar på riktigt, eller är det bara drift???)

  9. Stoffe skriver:

    Såg fuckthistvärlden rämna på ett bröllop i Kvicksund när vi var där på SSU-kurs o satt på ett tak utanför hotellfönstret med två norska grovjobbare som snackade med späda bögröster tyckte vi o försökte reta upp dem för att se hur norrmän lät när de blev riktigt förbannade!!! HAHAHA! Vi det var Peter ”Slaktarn” Johansson, Jan ”Uppkäft” Spångberg och jag Stefan ”Storkäft” Johansson. Men just när norrmännen lagt av några vilda skrik på skoj som ekade iväg över Mälaren och Galten, så döm om vår förvåning när alla bröllopsgästerna sprang ut o gapa o skrev i den annars tysta natten så det lät som idrottshuliganer och alla börja knuffas o ringa på taxi och brudparet slog med rallarsvingar och sparkar och bruden grät så mascaran rann nerför kinderna och ner på den vita brudklädningen blandat med näsblod o man förväntade sig mord o så plötsligt så kastade sig bruden in i en taxi o drog o resten slängde sig in i olika bilar o försvann…. o där satt vi o undrade om det vi sett verkligen hade hänt och isf om det var någon jävla filminspelning i bästa dogmastil låååååångt innan det fanns o sen blev det kyligt o vi gack o la oss o funderade på hur det där slutade, men Spångberg sa som vanligt nåt klämkäckt om att det säkert ordnade sig o att imorgon mindes ingen att det hade hänt! Hepp! Tror nog att det inte gack så bra där, fast det kunde ju inte gärna bli så mycket värre heller, så vad vet man!? Nada! Precis som i sången om Morgongåva här ovan! Kommer att tänka på det där nu varenda gång jag är där eller åker förbi…!

    Snart är vi alla i Stefan Wäfors-land!

  10. Stoffe skriver:

    För övrigt var jag hemma hos Stefan Wäfors svåger och talade med kusinerna till Wäfors döda barn, som de förmodligen inte har en aning om i sin trygga läkarvilleuppväxt, på väg hem från jobbet igår kväll, ibland är världen mycket trängre än man själv fattar! Men så är man valhänt oxå!

  11. Stoffe skriver:

    En sorg är en sorg är en sorg är en sorg!

    O icke kan de mätas med varandra!

    Men snart kommer väl Sorgekampen som en show på TV, för att bräcka Förlåt mig som redan sänts!Q

  12. Stoffe skriver:

    Vemodsväder idag…..

  13. spawn skriver:

    stefan wäfors?

  14. Stoffe skriver:

    Liegatan, Hammaarby och Råbykorset i Västerås mkt lääänge sedan…..

    Hans späda barn dog och han hoppade framför tåget…..

  15. Stoffe skriver:

    Mitt späda barn dog, men jag har fortfarande hoppet kvar….!

Kommentera

