Det är 20 dagar till nyårsafton nu

Så då tänkte jag att jag skulle köra en artikel från det numera nedlagda vetenskapsmagasinet En Ding-Ding-Ding Värld här varje dag tills det nya året 2010 inträder (nu blir det väl rymdålder?). Det finns ju massor av nyheter som vi glömt. Nu tar jag fram dem, från denna halvt bortglömda tidning, så vi kan förundras. Låter inte det rart?
Okej.

Denna, lördagens artikel är denna:

Bara att klicka så kommer den upp stort och det går att läsa det intressanta journalistiska som skrivits och fotograferats. Det är egentligen enormt att sådan här journalistik fanns innan gamla arbetarrörelsetidningen Aftonbladet köptes upp av norrmännen och blev som den blev.  Men sådant här fanns tidigare. Njut. I morgon, ett nytt reportage. Som sagt, varje dag till och med nyårsaftonen. Sedan ska vi rösta vilket som var bäst.

————

Känner mig lite ”out-law”. Varför? Tja, jag bad en kollega dra åt helvete, inför hennes fästman idag. Vem det var kan man ju räkna ut med lilltån.

Mitt problem var att jag nu, när det blir två salar med mitt operativ, det jag kan, helt plötsligt får jobba på det andra operativet en dag i veckan. Det ser jag som en jävla omöjlighet. Som jag kämpat, som jag uppdaterat, och så kommer plötsligt frk X och tar plats. Helt orimligt, jag menar det, helt åt helvete.

”-Ja, vadå, du har väl fanimej aldrig lagt två strån i kors för någonting här, aldrig riskerat något, bara lallat med chefer, utan mig skulle det inte finnas några Maccar alls, det är åt helvete, det här måste fixas!”

Och då säger den där att jag bara ska ta det. Och det kan jag ju inte. Hon kör fullt upp med Mac och det är enligt hennes jävla fega logik helt okej, den där medlöparlogiken som jag kommer ihåg (allt för väl) från gamla plugget.  Och tack och lov gjorde jag mig inte olycklig.

”-Bra, då kan ju du uppdatera, städa, fixa när saker går sönder på kvällarna, eller vara kvar här när nätverk inte funkar och tekniker kommer hit!”

”-Nej, det ska du göra, vad är du för svikare?”

”-Är jag en svikare, kyss mig i arslet, vad har du gett, du är en jävla fegis som drar nytta av mitt kämpande för att få de här apparaterna, och så nu, när vi får två salar med dem, så  har du mer tid med dem än jag här, DET ÄR HELT ÅT HELVETE!”

Jag hade försökt vara resonlig. Men som vanligt märkte jag att det inte gick.

Nä, orkar inte skriva mer om detta nu. Men glöm att någon som inte gjort ett skit för hur vi har det, ska sno mig på tid med mina arbetsverktyg. Glöm det! GLÖM DET OM JAG SÅ SKA FÅ SPARKEN! Och då jävlars!

Nu vet jag ju att yngre medarbetare faktiskt är inne här och kollar. Det är ju en risk man får ta som cyberbloggare. Till er vädjar jag bara: Håll käften, den här striden är min! Hördes det? Just det!

————–

Körde livesändning från min iPhone idag igen. Och nu hackade det inte. Mina yngre medarbetare diggade. Några såg chockade ut när jag gick förbi dem med min iPhone och så såg de en sekund senare sig själva på projektorn, på en webbsida som visade film, från staterna. Najs.

————–

Hem.
Sov.
Tvättade.
Åt.
Drog ner och träffade Baggo, fru Lizzo, Bluespolisen, Micke, ryss-frun, och andra. En kanonkväll. När det tog slut hade alla tagit taxi när jag kom ut, så jag gick hem själv. Helt okej.

Mig, mig-själv och jag.

Singing in the rain, annan version än för någon dag sedan, softa, låten med Gene Kelly kommer efter ett tag, nu är det Kubrik, Alex sjunger, och det är Clockwork Orange som gäller. Njut och känn kontrasten, fast, akta, det är kanske jag (lite Beethoven först):

Rocka spä! Och dra så åt fanders att ni inte ens vet det, ni som tror ni kan köra upp mig! Fy fan!

/Baron

6 Responses to Det är 20 dagar till nyårsafton nu

  1. spawn skriver:

    Life´s a bitch,och sen har du jobbet dårå.

    Men,vad är väl en sal med Maccar(lr 2 salar) vaffan en hel salladsbar med maccar

    varför inte en Mc Donalds bar med maccar och en sal med norrbaggar och på det en feminin arb-kamrat med förskinn på näsan…

    Ta det med ro.

    Se dej om i vrede.

    Och så vidare.

    Vad är väl en bal på slottet…

  2. TompaHell skriver:

    Var tog svininfluensan vägen?
    Någon som vet?

  3. Anette skriver:

    Svininfluensan har inte försvunnit, den har bara tappat knorren…

    El Barone, det är bra att sätta folk på plats när de är sådär, håll fanan högt!

    För mycket vin, öl och whisky igår, kopparslagare idag, vojne vojne. Ska åka till NYC och julshoppa med min avkomma idag, det ska bli kul!!

    Till alla, hav en underbar lördag!
    Eder tillgifvna,

  4. Stoffe skriver:

    Det är bra Baron! Inga heliga suggor ska vara oslaktade till jul! 🙂

    Låt dem inte bära frukten av ditt arbete, utan svett!

  5. baronen skriver:

    Herr Statan: Du har inte varit med mig hela vägen här från 1997 så därför är det förståerligt att det jag skriver här ibland kan kännas konstigt. Men prylen är att jag nu, i min verkshöjd som man och människa, inte tar någon mer skit av sociala orsaker (man får inte bråka) och ännu en gång låter fittor tro att de kan köra över en. Jepp! ICKE!

    Tompo: Den finns inte längre. Suckers har sugit klart. Törs inte skriva mer om det här, gör det vid ett senare tillfälle, det skulle bli för långt. Folk är…

    Anette: Jag slåss mot min uppfostran. Men nu skiter jag i den, och njuter av att vara ett svin, mot svin som skördar mina frukter, och inte vet bättre. Aldrig i helvete att jag gör mitt skit för att folk som aldrig stött mig ska skörda. Kyss mig i arlslet (nu känner jag att jag håller på att explodera här hemma).
    Hälsa fräna New York. Måste dit igen, snart. Baggo tjatar, ska dit, vill dit, igen. Shoppa loss med dottirn, go crazy, he-he.
    Hoppas du hade en fin dag även!

    Stoffe: Tack! Så jävla enkelt och sant där. LÅT DEM INTE BÄRA FRUKTEN AV DITT ARBETE. Nej, det ska jag fanimej inte göra. Arghhhhh! Tack, det där, som i och för sig är ett vanligt uttryck, har jag glömt bort, men det är ju så det är. Det ska jag säga. Till mer än två. Rock!

  6. Stoffe skriver:

    Var så god!
    Rocken ut och in roll! 🙂

Kommentera

