Lördag – nej, det är söndag och Lucia

Hej hå. Kommen till mig, vackra kvinnor med särk och ljus i håret, jag ska ta emot eder som det anstår en Baron, jag lovar, och jag ska se till att ni får tjänst på mitt slott, sedan. Barnen som tillkommer av vår förfröjdelse denna dag ska få gå på progressivt dagis här i källaren, montesori eller vad som helst för skit, färger, ljud. Men det där snacket kan vi ta sedan. Ni kvinnor är ju, och har ju, blivit så lurade av svin i alla år, vilket ni går igång på, så det tar tid att se en riktig snubbe.  Jag kan vänta med förklaringar. Jaja…

Äh, med iPhone, jag kan inte låta bli att gå händelserna i förväg (det jag skriver om nedan, tror att denna video har sin plats här, via Super-8-formatet):

———————

Dagens Ding:

Klicka på bilden ovan och njut av sann journalistik.

———————-

Letade i mitt digra bibliotek av filmer och bilder och hela rubbet. Hittade den här. Den är från 2002. Det är väl ungefär åtta år sedan. Den är i rutten bildkvalitet, men så var man tvungen, faktiskt, att komprimera förr, så det skulle funka på webben. Men den är väl värd att digga ännu en gång.
Det är Bagliari, det är Bluespolisen och naturligtvis undertecknad. Jag tycker det svänger fint. Tror den togs när Kalix fyllde 4-0, i hans källare.

Yeah, bravo va? Och vi bara körde på, he-he.

———————-

I min nya kraft att fixa Baronborgen, så tog jag idag, i kväll, tag i toaletten/badrummet.
Jag laddade med all kraft och så skurade jag toalettstolen, handfatet, golvet, väggarna. Hölls med det i någon timma (med avbrott för telefonsamtal med Häcken från Scottland).
Här är tre bilder som jag stolt visar upp. Jag är fanimej på gång.
Hoppas jag kan ta köket i morgon, eller delar av köket, har jag redan, sedan några dagar, pantat burkar, och rengjort spisen. Jag är stolt över mig själv.

Baggo har ju koll på mig (ville jag skulle komma över men jag sa att jag hade detta projekt på gång), här har han nu beviset. Jag slet verkligen. Och jag la in mattor och allt. Känner mig vuxen, känner att jag är på. Och, ni, ni som läser här, ska veta, att det såg ut som er värsta mardröm på min mugg innan jag började, verkligen, det var fy-fan!

Burkar, spis, disk, (jag diskar varje dag), toa, och så, kanske, i morgon, alltså idag, köket. Sedan är det stora rummet, och vinden, och sovrummet och… Men jag ÄR VERKLIGEN igång nu. Hurra. Tog åtta-nio månader att vakna, må jag inte somna igen. Här skall göras fint.
Ska nu gå till badrummet/muggen, ta en bira och fira. Surfa från min iPhone, he-he.  Med tomtebloss, äh, det har jag ju inga kvar.
Äh, okej, jag väntar tills jag lagt ut allt detta som jag skriver.

————————-

Sov till fyra på eftermiddagen. När jag vaknade var jag lite skraj, för det lyste på toaletten. Tydligen hade någon del av mig varit uppe på natten och fixat i badrummet. Det såg inte ut som det brukar.
Ute var det mörkt.
Jag la mig i soffan igen. Plötsligt slog datorn igång. Lite läskigt. Men jag sket i det där. Somnade om. Sov till åtta på kvällen.
Så ringde Baggo, skulle jag komma över. Men det orkade jag inte, och jag hade vaknat med feelingen av att jag skulle fixa badrummet. Så det gjorde jag. Och så ringde Häcken, och så ringde Baggo igen och kollade att jag hade fixat badrummet. Ja, he-he, fräna polare man har.

Så gick jag ut.

Över stan. Idioter med sina snygga flickvänner, som bråkar. Varför är folk inte glada när de har varandra?

In på Biskops efter gångrundan. Micke och Malle och det där gänget satt där. Men det var fullt, så jag satte mig själv på ett annat ställe och såg tragisk ut. Men, tro mig, det är okej. Att sitta med en bira och uppleva världen runt omkring är inte alls illa. Att slippa vara social, men ändå vara med folk, det är finemang. Jo, de jag nämnde ovan ville väl att jag skulle ta en stol och sätta mig vid dem, men jag ville inte. Dagens öde var att sitta själv.

Sedan tog det ju inte mer än kanske 20 minuter så satt jag med massa folk jag kände, Hitler, Bluespolisen, vakt-flickan och lite andra.
Det var trevligt. Mycket gagg.

Och så stängde de, de stänger alltid när det är som trevligast. Och då gick jag och Bluespolisen hemåt (vi bor åt samma håll, vi skulle inte böga, för ingen av oss är bög, i alla fall inte jag, tyvärr, he-he-he).
På Våghustorget, som just upprustats för 50 miljoner blev vi stående. Det var så ofantligt fult och dumt att man bara kan häpna. Och så kom Hitler med sin nya tjej, och de höll med.
Vad är det för människor som är stadsplanerarer, arkitekter, egentligen? De är ju bara bluffar!!! De är ju bara svin, de vet ju inte ett skit. Men okej, de har slips, så därför lyssnar politikerna på dem… urk.
Det är fy-fan, så fult och osocialt. Betong, några unga träd, åtta träd, och julbelysning i fem, varför bara fem? Tog stålarna slut?

Äh!

Och så gick jag hem och började skriva det här, och lägga ut det här ovan.

——————–

Min gamla flytande tvål Wash and Go finns inte längre på ICA. Jag fick panik., Kollade i en kvart i hyllorna. Förstår inte vad som är tvål att tvätta sig med, förstår inte vad som är tvål för män. Vill inte köpa något tjejigt. Till slut köpte jag Head and Shoulders för skallen (jag har huvud, om än inte så mycket hår) och något annat skit för kroppen.

Men det där är som i affärer för att köpa kläder numera. JAG HAR INTE GÅTT I NÅGON KURS! Så jag vet inte vad som är för män, och vad som inte är för män. Det är ju ett helvete att man inte ens kan köpa tvål längre. Och, det här säger jag hårt, det är inte jag som ska känna mig som en idiot!

Har en affärsidé. Ska lägga ut den här, nej förresten, skiter i det, den kan göra mig rik, men den bygger på att ha ett ställe där det finns allt det där som snubbar vill ha, behöver ha, utan att springa runt och känna sig som idioter (nu snackar jag inte om bög-snubbarna som har koll).

Äh, jag ger upp, jag lägger ut min affärsidé.

Ett ställe där det finns Levis jeans, boots, fillingar och t-shirts. Tvål och rakgrejer, strumpor.
Ett enda ställe där vi som är män kunde spatsera in och få rubbet. Kunnig personal som ser vad man är för lirare redan i dörren.
Vi går dit, vi är vi män, en eller två gånger om året,  Och så fyller vi på vårt förråd. På ett ställe. Och kan gå hem sedan. DET ÄR EN AFFÄRSIDÈ SOM SKULLE FUNKA!

Sno inte den av mig.

Okej.

Glad Lucia eller nåt. Fuck the world!

Kärlek får man om man ljuger.

Rock!

/Baron

6 Responses to Lördag – nej, det är söndag och Lucia

  1. McHäcko skriver:

    Snyggt jobbat.

  2. spawn skriver:

    Du har alltså 3 röda dildosar och 1 blå på badkarskanten,kommunistjäfvul.

  3. TompaHell skriver:

    Fan va brackigt med handdukstork! Vad säger Internationalen om det?

    http://hypo.se/hemmahos.htm

  4. Anette skriver:

    Wow, vilken städning i baronborgen, toppen!! Det måste kännas kanon!

    Eder Tillgifvna
    Anette

  5. våfflo skriver:

    Bra jobbat! Det skiner och blänker. En ny tid är kommen.

  6. baronen skriver:

    Mc-Häcko: Tackar!

    Hin Håle: Ja, den blå är för att hedra dig!

    Tompi: Äh, den fanns där när jag flyttade in, går via varmvatten, hjälper till att värma upp jordklotet så vi får tropisk klimat, najs.
    Läste om det där på länken idag. Det är ju helt enormt, ”-NISSE GAHNDI!” He-he-he (internt skämt för oss som lyssnade på deras prat från sk kassettband som cirkulerade).

    Anette (adlig mm): Det känns kanon. Jag går in dit flera gånger per dygn utan att göra mig själv ren, tänderna rena, tarmen tömd eller blåsan uttryckt, bara för att sitta på en ren och hygienisk plats och vara sig själv en stund (ibland med gitarr).

    Wåffloz: Så sant, så sant, min vän. Detta var ett tidigt och kanske litet steg, men skåda en början, snart, eller om ett lite längre tag, kommer de från TV och plåtar min lyxlya.

Kommentera

