Dälajlä

Detta är fanimej en jullåt. Och hur i helvete rör karln höfterna? Detta är homoerotiskt, jag är fanimej på, he-he-he. Man kan inte jucka i sidled så där:

Tompa är ju lite lurig på det viset att vi gamla bluesare, som verkligen gillade den svartaste bluesen och hade lirat ihop en massa år i samma band på 70-80-talet, plötsligt, någon kväll, kom att snacka om Tompa (han ovan) och så visade det sig att vi alla gillade honom. Varför? Jo, han lirar för i helsike med samma intensitet som vilken bluesare som helst. Det svänger, arrangemangen är kanon, rubbet.

Och vidare. Som man (av hankön) föraktar man fjantsnubbar som lismar in sig hos damerna. De vill man bara smacka in i väggen  (nu för tiden är det bara att garva, lillkvinnorna idag är mest intresserade av bögar till Ken att stoppa in i sina dockhus, så de bruttorna är föga intressanta ändå, men alltså förr, då kvinnor var kvinnor och män män, då var det annat).
Men så finns det vissa snubbar som man tycker det är okej att brudarna dånar efter. Typ Tompa ovan, typ Sean Connery och några andra. De är inte många, men de är okej, de gillar vi, de får sno våra brudar. För de är inga fjollor, de har glimten.

————–

Politikern, ministern, och folkpartisten Björklund har bangat ur helt. Jag skulle vilja lägga till lite könsglosor här, några bibliska begrepp inspirerad av fallna änglar, men avstår. Kunde också tänka mig några personliga påhopp, men håller mig för god för det med.
Jag kör med ett ungdomligt ”Fuck you!”
Vill man veta varför så kan man kolla dagens nyheter om hans initierade utspel. Vänta, nu svär jag: Fy fan, idi….!

Mer om detta om det behövs.

————–

Fast egentligen vore det kul att köra rätt av här, och se vad som händer. Om man får kicken, om säkerhetspolisen kommer och griper en och man hamnar i något hemligt fängelse på Muskö. Får man kritisera offentliga personer, politiker, på nätet, eller…? Vilken koll har de på att man skriver, om vad man skriver, koll på vem man är?

————–

Om två dagar och en tidig morgon har jag ungefär, inklusive lördagar och söndagar 20 dagar ledigt. Är det rimligt?
Det vet bara de som är i min bransch, jag lovar, ingen annan hajar det. Jag vet, och det är rimligt. Åtminstonde för vissa, kanske de flesta. Finns nog inte många yrken som inkluderar så många yrken, som tar så jävla mycket kraft förutom det man ska göra. Vad man gör extra? Man är polis, administratör, kurator, socialare, vuxen på stan, vaktmästare, IT-tekniker… allt!
Jag behöver det. Jag jobbar. Fuck Björklund!

————–

Men jag fruktar julen. Det gör jag. Ett elddop ånyo. Hur många vuxenpoäng ska man ta innan man blir fri?

—————

Äh!

—————

Vänta, dagens ding (aka: Aftonbladetartikel):

Rock!

/Baron von Smonkolowitczh

2 Responses to Dälajlä

  1. McHäcko skriver:

    Tompas is the Man!

  2. baronen skriver:

    McHäcko: Så in i fanken!

Kommentera

