Skrämmande dag eller inte

Kolla den här bilden jag snodde av Aftonbladet nyss:

En personalfest som har urartat?  Monica i kassan har gått in i kylen med Pelle från transport, och nu knullar de så det hörs ut till alla andra. Nu är det inte roligt längre. Ska man avbryta festen?
Och vilka är det på bilden? Jag ser Rysslands president (tror det är han, alibit som Putin skickat) som sitter på katedern, Tysklands boss i rosa med tydlig svampinfektion hon kliar, USA:s president som inte bevärdigar sig med att ens sitta, han vill inte vara där, vill hem och köra Martin Luther King-prylen, han är ju mäktigast i världen, Sveriges moderatgossestatminister som försöker hålla stilen, Frankrikes president som petar näsan och lurar på hur man spöar lite mer förortskids, Norges statsminister som är glad åt att sitta längst bort och ändå ha olja, och några andra stora nissar.
Men herrejösses!!!
Om inte annat ser det ut som ett gäng föräldrar på ett föräldramöte, innan de blir inkallade?
De här styr världen. Arghhhhhhhhhh!!!!!!
Nog är denna bild mer skrämmande än någon jävla växthuseffekt? Åtminstone är den det på mig. Här är gänget som kan göra prylen, och ändå inte fixar det. Som ett gäng föräldrar på klasskonferens. Så ser det ut på jorden, att vara människa. Så här är det. Våra ”ledare”. Amen!
Ska fira detta möte i sommar genom att köpa en dunk bensin som jag tuttar på. Filmar det och lägger upp här sedan.

———————–

Idag på eftermiddagen. Jag satt i min soffa. Jag mätte med min iPhone (som kan göra allt) och såg decibel-mätaren. Klicka den lilla pilen nedan för dokumentären:

Okej, kom igen, alla makter. Give me the shit!!! Jag är redo! Skadligt, do me!

————–

Vad har en enkel cyberbaron att sätta emot? Inte mycket. Det enda är att ge publicitet åt mitt skit. Och där ligger jag bra till, he-he.

Fortsätter lyssna på Derek and the Dominos, med Clapton och kan inte sluta digga. Det är så jävla bra.

—————

Idag då? IDAG DÅ?

Jo, jag kom upp. Gick till Nikolaikyrkan.

Så kallad musik och sång. Föredömligt kort tal av storchefen. Sång på slutet, jag sjöng med då. Sedan var det slut. Sedan var det 20 dagar hej och hå!

Jag gick över stan, inte ett enda fik var öppet. Det var för tidigt. Så kan det vara.
Gick hem. Kollade skit-TV. Var bongo.

Efter några timmar gick jag ut (se ljudexemplet ovan). Till Systembolaget. Köpte tre liter vin i dunk, två glögg, en whiskey. Gick hem igen. Låg i soffan, min centrala punkt. Försökte njuta. Försökte hylla ledigheten. Ledighet från vad, till vad?????????
Klarade att kolla skit-TV till tre ungefär. Då stängde jag ner, och vände på mig i soffan, och så lyckades jag. Jag SOV till kvart i elva på kvällen. No ICA, bara Konsum kvar.
Jag for upp. Sprang till Konsum, de stänger elva. Köpte två grovsnus, en julmust, stor flaska och inte så mycket mer.

Kom hem igen.

Nu var klockan över elva. Värmde på ett par stora muggar glögg. Kände livet komma åter.
Men jag hade ju inte ätit. Gjorde en omelett på tre ägg, mjölk och skinka. Den blev SUPERB!
Åt den, drack lite vin till. Gick sedan ner till Biskops. Det sög. Men jag var där och fick mig en vinterbira i alla fall.

Så hemåt. Hemgång. Hemma, gör vad jag vill. Inga åtaganden, inga måsten. Inget, på 20 dagar. Detta är att vara vuxen. Detta är att vara fri. Detta är helt jävla sjukt!!!!!!!!!

Drar en whiskey. Nu ett glas rött igen. Snart ska jag köra en whiskey och julmust, som grogg. Jag gör vad jag vill. Vem fan bryr sig? Inte ens jag. Fy fan!

Dagens Ding-Aftonblad:

Ha det, vänner!

————

Rocka rumpa!

Rock!

/Baron

5 Responses to Skrämmande dag eller inte

  1. spawn skriver:

    must och visky,vamanos vamanos!bryna,nuppa,fjässa!
    kultigt bra txt till pissnissarna som sitter runt världsnegern.

    nå,hoppas julfriden lägger sig som en varm rykande spya i deras inneröron.

  2. våfflo skriver:

    Det är det onda som ska ut! Det är därför det låter.

  3. Stirre skriver:

    ”..personalfest som har spårat ur”, hehe den var bra!
    Du är för go Baron! Hoppas glöggen värmer och julen blir snövit..
    Annars är julen hysterisk…3 ipod inköpta, ett X-box360, spel till det, Attlingsmycken till damerna, suck…
    På tisdag ska vi handla mat, mat, mat, mattamatmatmammtammtammatammamatm och åter mat…

  4. baronen skriver:

    S: Galsnks!

    U: Antagligen.

    S: Tack. Och gör din pryl.

  5. Anette skriver:

    Personalfest-liknelsen är underbar hehehe. Ska på personallunch idag med en av våra chefer (vi är två som jobbar tillsammans och vi har fyra chefer… jag vet inte om det säger något om hur svårt det är att hålla oss i shack hehehe).

    Hoppas vår personallunch har mer drag än ovan bild från Köpenhamn 🙂

    Eder Tillgifvna

Kommentera

