En jävla måndag

Halv nio började det. Brrrrr, brrrrr, BRRRRRRRRRRR! Och så tog det paus vid elva, och satte igång igen vid tolv.
Betongarbetena två våningar ner var nu inne på 5:e eller 6:e vardagen. Okej, ta det lugnt, ta det lugnt. Men när man inte kan sova, inte kan titta på TV, inte prata i telefon, inte kan… Till slut gör det ont.
Ont.
Det gör ont i huvudet, i själen och man undrar om det måste vara så här. Jag kör en repris från dagarna före julafton:

Fatta, allt vibrerar. Och jag kunde knappt skita, så ont i öronen fick jag, sådant illamående kände jag.
Så jag blev galen!

Helt jävla galen!

Klädde på mig och gick upp till det kommunala bostadsbolaget ÖBO:s kontor här brevid.

”-Ursäkta, men jag är helt ur slag, nu måste ni för i helvete sluta, sluta, sluta!”

”-??”

”-Jag är inne på femte vardagen, före jul började det, detta betongarbete, och så alla tre dagar innan julafton, jag klarar inte mer, vafan ska jag göra, gå i affärer med reasugna kärringar hela dagarna? VA?”

”-Vad har hänt?”

”-Ni, mitt bostadsföretag, kör betongarbete under julhelgen, hur i helvete kan man vara så dum i huvudet, när folk har ledigt kring jul, att göra sådant skit då, jag finner mig inte i det längre, jag vill ha tag i en ansvarig, och det NU!!!!”

Jag fick ett telefonnummer till en kvinna som skulle vara ansvarig, fick en telefon, och ringde upp.

Jag berättade samma, att jag klarar av höga ljud, jag kör MC, har spelat mycket i rockband, varit boss som granatkastargruppchef (alltså inte kastat, utan med några slags kanoner) i lumpen. Bor ovanför tvättstugan. Jag är inte den som klagar i första taget, men nu får det fanimej vara nog!

Hon tog mina uppgifter, någon ansvarig skulle ringa mig under tisdagsmorgonen.

”-Ja, lycka till, jag kommer inte att höra signalen, och om jag gör det så går det inte att snacka, jag ska fanimej ha kompensation, det här är helt jävla orimligt. Hur i helvete kan man lägga betongarbete kring julhelgen??? Hur fan har ni tänkt?”

”-Han ringer dig i morgon!”

”-Okej!”

Jag kommer inte att svara, jag kommer att sova. För jag är helt slut. Men jag kommer att ta tag i det där. För så här får det inte vara.
Och jag såg att tanterna, fast de kände sympati med mig där på ÖBOs kontor, var lite rädda för mig. Ja, jag sa ju att jag kanske blir galen och snor någon sådan där maskin och borrar i Öbos kontor tills snuten skjuter mig, om de inte lägger av, så de hade ju anledning. Men jag var trevlig och social, dock med darrande röst, från en lirare som inte tar mer skit.

Fatta, jag satt här hemma och kände att jag måste mörda. Jag hade haft detta jävla hackspettsljud i öronen hela dagen, i min lägenhet, i mitt boende, för femte dagen. DRA ÅT HELVETE!!!!!

——————–

Jag åt tre måltider denna måndag. Till slut så föll det sig att jag köpte oxfile på ICA. Helt galet. Så kom jag hem med köttet, kollade på nätet. Så här gjorde jag.

Jag stekte oxfilen i två minuter på varje sida. Sedan la jag den i en form och slängde ut på balkongen så det skulle svalna. Under tiden skar jag tunna skivor av potatis som jag stekte rått.
När detta var klart tog jag in oxfilen igen och stoppade i ugnen på 225 grader i tio minuter. Det och lite kryddor, åt jag. Det blev gudomligt gott.

———————–

Käkade spagetti med köttbullar och ketschup också, men det var tidigare.

————————

Drog ner till Biskops. Jag och Micke och Örebror (han har bytt namn till det, har skrivit om honom förut, han heter verkligen Öre-Bror).
Utanför, när de stängt så träffade jag några MC-polare från förr, gamla presidenten i klubben, numera civil, med polare och damer. Vi gaggade ett tag, sedan gick jag vidare. Micke cyklade hemåt.

Vid Lilla Örebro stannade jag, för de hade öppet. Hade en trevlig extra timma där. De är bra lirare, de som har det stället, de som jobbar där.

Och så stängde de och jag gick hem.

Och så har jag skrivit det här. Tjo.

Rock!

Stjärt!

/Baron

7 Responses to En jävla måndag

  1. McHäcko skriver:

    Huva, det låter förfärligt. Jag hatar sådana borrhelveten.

  2. baronen skriver:

    Häckolainen: Sju dagar av galenskap. Det måste komma något gott nu efter, och jag ska nog visa dem… En Baronjävel lurar man inte.

  3. paddytheflea skriver:

    Jaa…alltså. Jag heter Öre Bror, utan bindestreck. Men s jävla noga är det ju inte egentligen.

    Trevlig blogg! Aaaah. Där uppe sitter en sökfunktion, ja. Tänkte precis fråga efter eller be dig lägga in en sån. Hur många träffar får man om man söker på öl, haha 😆

    P.S. Kolla in min fotbollsblog paddytheflea eller min nystartade Zeppelinblog zeptheflea. En annan är ju global. D.S.

  4. paddytheflea skriver:

    Kan meddela dig att din sökfunktion överhuvudtaget inte fungerar. Kanske nåt med det här temat? Vi ses!

  5. baronen skriver:

    P-flugan: Ha-ha, har du hittat hit, jag har nog visat bild på din tatuering här någon gång.
    Min sökfunktion här fungerar alldeles perfekt, har gjort det i alla år. Det är nog din cashe som jäklas i webbläsaren. Fast, det beror ju på, om du sökte på Junior-dinosarie-jäst-bryggare, så lär du inte ha hittat något. (Det söken under bilden på Krämaren i sidebaren som gäller). Men coolness med äkta poet bland gluttarna. Ska kolla in dina bloggar, coolness!

  6. Stoffe skriver:

    Den enda borr som kan tålas är den egna om man är pojke och då föredras ljudlöst ös, men visst ibland låter det väl lite beroende på vilken hur vilken brunn eller oljekälla som stöts på! 😉

  7. baronen skriver:

    Stoffe: Coolness!

Kommentera

