Happa-snappa-slopp-tapp

Direktlänk till dagens åtta timmar av fasa (en halvtimma live, inspelat live alltså så man kan fatta, först hörs det, sedan kan man spola framåt en sju minuter för att njuta vidare):

http://www.ustream.tv/recorded/3565916

———

Det är kallt nu. Blev utlurad till frk Katarina. Hon hade fika-fest under kvällen. Jag köpte ett par bir och gick dit. Skägget frös, fast det bara är en trehundra meter. Jösses, det är 18 minusgrader. Känns friskt. Måste ju ta död på alla bakterier.
Jag kom dit. Alla var typ 30 bast. Jag var hundra. Tjejerna var snygga. Snubbarna var som de vill ha dem, anorektiska och underkastade.
Sa massa saker för att jäklas, tycker det är kul (-Är du feminist, jaha, kvinnonazist, och hur fan känns det då, ska vi haila? Och även: ”-Jag laddade ner så enormt bra porr idag att jag inte behöver gå ut på internätet på två månader, jag är fullt tillfredställd!”)

Jag och serb-bruttan gick iväg som sista gäster. Hon är intresserad av mitt hem eftersom frk Katarina sagt att det är 70-talsaktigt. Men jag släpper ingen jävel över bron.

”-Vafan, inte släpper jag hem någon galen serb-böna som ska klättra på väggarna och som som drar med sig folkmord och skit, glöm det, jävla mördarfolk!”

Jag kanske är för grov ibland. Men äh, serberna var ena jävla mördarsvin, många av dem, för några år sedan där i jugoslavienlandet, och sådant glömmer jag inte. Det ska höras, upprepas så de skäms, så det inte händer igen. Tyskarna ska också höra, och engelsmännen, och turkarna, och amerikanerna och …. Det är bara vi i Nikolai härad som varit snälla, åtminstone i 200 år. Innan så körde vi med stegling (slå upp).

———–

Från frk Katarina till mig är det ungefär lika långt som till mig och mina favvokrogar. När jag kom förbi min port så beslutade jag mig för att ge fanken i att gå vidare. Jag sket i mina krogplaner, gick upp till mig och ringde Kwajdan istället, han hade ringt. Han är ju gammal betong- och byggjobbare. Han hade att säga att jag skulle kräva kompensation (han hade kollat videon ovan). Skönt att höra sådant från en som varit i branschen.
Sedan snackade vi i en timma och en kvart. Där på Ölands södra del var det bara två minusgrader. Trevligt gagg. Bra lirare den.

—————-

Ingen ringde från ÖBO idag, som de utlovat. Vänta bara….

—————-

Vad är det hos mig som gör att jag BARA lyssnar på Spotify och då Hurriganes, John Mayall och Derek and the Dominos?
Det känns äkta, riktigt, och det svänger fint.

—————-

Fick ont i hela magen idag. Det var läskigt. Magen är som en spärrbalong, men det gjorde ont från bröstkorgen till tarmarna och ryggen. Läskigt. Nu är det bra igen.

—————-

Gudrun (släkting) ringde från Kungsör och hörde sig för hur det var med mig. Jo, det är bra, tack!

—————-

Måste betala räkningarna innan nyår. Och vad ska jag göra på nyår? Antagligen sitter jag här och surar, väntar in tolvslaget och så går jag ner till Lilla Örebro. Eller Stallis, och så är det över för den här gången. Detta år, som inte var någon som helst jävla höjdare (förutom Öland). Fy fanken!

—————–

Spotta i motvind!

Rock!

/Baron

13 Responses to Happa-snappa-slopp-tapp

  1. strega skriver:

    Jaha, ”serb-bruttan” dög inte heller, suck…..

  2. baronen skriver:

    Strega: Din gamle kvinnokämpe, det är 2000-talet. Du tror alltså att när någon av honkön tilltalar en man så är det knulla på gång? Det är inte så. Män och kvinnor kan ha annat utbyte än att knulla, gifta sig och skaffa barn. Men okej, så fort jag snackar med en brud i fortsättningen, oavsett vem, kvinna som kvinna tydligen, med din ideologi, så ska jag utgå från att hon vill ha mig till make och bete mig så. Nästa blogg från hispan.

  3. våfflan skriver:

    Det måste ju bli knulla nån gång! Kom igen Blomgren!

  4. baronen skriver:

    Wåfflan: Får skicka dig och Strega på sensitivitetsträning. Ni är ju inte kloka. Tror ni att jag är så mongolojd att det räcker med att det är en kvinna, en av den andra människosorten, så ska jag dåna? Skärp er! För mig är endast det bästa gott nog. Annars får det vara. Jag fattar inte det där med att ”bara för att det är någon brud” ska jag hugga.
    Jag är inte så fjölig att jag går med på vadsomhelst bara för att få lite nuppa några veckor innan SS-officeren kommer fram och det blir bara rent helvete av gnäll och otillfredställelse och konflikter (=90 procent av kvinnornas bensin för livet). No way, för lite mutta. Glöm det!
    High class or no class at all! Men de är svåra att hitta, både sociala, trevliga och väluppfostrade, med humor och självständighet utan själsliga skavanker och tvivelaktiga inlärda feministskittankar. Pust….

  5. strega skriver:

    hehe, dom vill ju ha dej och du vill ju ha dom!
    Ditt liv är ju ett enda sökande efter en hona för tusan!

  6. strega skriver:

    …men att träffa den fulländade honan, det är ju för i helvete omöjligt!!!! Livet är fullt av kompromisser, hela tiden käre Baron!

  7. våfflan skriver:

    Hehe nu vart det lite fart i cdb:n…

    Ibland kan det vara rätt skönt att ge upp ett tag och ge sej hän åt lite mutta. Sen må det leda vart det vill… Är man karl för sin hatt så ryter man ifrån innan det barkar åt he…

  8. strega skriver:

    just prexis!

  9. Anette skriver:

    hehehe vilken underbar debatt!

  10. spawn skriver:

    min fru tycker också det,får man blåtunga om man ljuger?aj fan…

  11. baronen skriver:

    Strega: Njä, köttslig vilja är en sak, men när själen blir såld till hin håle då är det inte kul längre. Och, nej, inte sökande efter en hona, möjligtvis träffar jag på da hona, om inte, omstart nästa liv.

    Våfflo: Du har förstås rätt, och så tuffa är alla vi grabbar från början, men sedan luras vi in i sekler av hemliga kvinnokunskaper och så är vi ett gäng fån likt förbannat. Vi är chanslösa, då vi har själ (he-he).

    Anette: Jag har inte tordas dra mina lägsta prylar än…

    Spawn: Man får gröna händer om man drar en tralla. Jag är jättebra med blommor och växter.

  12. våfflo skriver:

    Att börja med ett knull är ett intressant sätt att börja lära känna varann.

  13. baronen skriver:

    Våfflo: Jo, onekligen. Men kanske inte alltid bästa sättet att lära känna varandra. Tror mer på Alfapet eller coronge (det där spelet man smackar på med käppar som i biljard fast det är träringar, ihåliga i olika färger som ska ner i hålen).

Kommentera

